A közösségi média gyakran egy interaktív magazinként szolgál.
A divat márkák iránt magas fokú érdeklődés van a közösségi médiában, mint például az Instagramon. Látva, hogy milyen gyorsan növekszik az online értékesítési rendszer, a divat ipar a szociális csatornákon keresztül próbálja felrázni magát.
Szóval, itt van három közösségi média trend, amit a divat és a szépségipar kiskereskedőknek érdemes megragadni.
1. #OOTD
Outfit of the day, azaz napi felszerelés / ruházat. #OOTD hashtag egyike a top 100 leggyakrabban használt hashtagnek az Instagramon. (Azt már biztos mindenki tudja, hogy a hashtagek egyrészt azért fontosak, mert növelik a tartalom láthatóságát.)
Az elmúlt évben a London Fashion Week és a Zappos az #OOTD hashtag használatával olyan online butik kiskereskedőknek hozott létre sikeres kampányokat, mint például a Lulus.
2. Közösségi médiás ügyfélszolgálat
Egy ”online vevőszolgálat” válaszol az adott termékkel, kínálattal kapcsolatban az érdeklődőknek. Gyakori, hogy az olvasó inkább a közösségi média oldalain teszi fel a termékkel, akár szállítással kapcsolatos kérdéseit, és ha erre válasz is érkezik, az már egy alapvető szimpátiát vált ki az emberekből.
Plusz, így a többi érdeklődőhöz is egyből eljut az információ, és megkönnyíti a vásárlást, mivel nem kell időt szánni arra, hogy esetleg telefonon feltegyék a kérdéseiket. Még ha ez csak pár perc is lenne. Itt van erre egy kiváló példa.
3. Használj fel ismert embereket
A márka arca teszi a tartalmat sokkal kelendőbbé. Az ismert ember lehet egy blogger, egy vlogger, vagy valaki, akinek szép számú követői vannak a közösségi médiában.
Például, a külföldi Gabi Gregg, egy híres plus size divat blogger. Vele hirdet az Ava & Viv női divat márka. A fogyasztók hajlandóak többet vásárolni, ha a kedvenc bloggerükkel hirdetnek egy szuper aranyos ruhát.
A divat- és kozmetikai márkák körülbelül 60%-a használja ezt a marketing stratégiát, és úgy tűnik, működik.