A Google Analytics 4

analytics

A száraz hír mindössze annyi, hogy a Google Analytics 3 (amit Universal Analytics-nek is nevezünk) jövő év január elsejétől nincs, átveszi a helyét a Google Analytics 4. És ez nem mindenkinek lesz feltétlenül jó. Nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

De mi változik a Ga3 és a GA4 között?

Talán az az első kérdés, hogy miért volt a váltásra szükség? A válasz egyszerű, azért, mert a régi Analytics már több mint 10 éves volt. Ez – internetidőben – olyan mintha a 60-70 éves autókat használnánk: egyszerűen képtelen volt kiszolgálni a jelenlegi igényeinket. Ezért cserélik le, ám mint minden cserének, ennek is lesznek hátulütői: például minden weboldalnál szükséges lesz az átállás, egyébként hirtelen nem kapunk több adatot.Mindemellett meg is kell tanulni a GA4-et.

Mi lesz az évekig gyűjtött GA3 adatokkal?

Megmaradnak, attól nem kell félned, hogy a Google kidobja, elfelejti mindössze kizárólag olvashatóvá varázsolja így adatot nem tudsz kinyerni már. De legalább látod a régieket. Az egyelőre még nem tisztázott, hogy meddig.

Melyek a főbb változások?

Van néhány olyan GA4 változás amelyikre előre fel lehet készülni. Míg a régi Analyticsnek többféle lekéréstípusa volt (az oldallekéréseket, az eseménylekéréseket, az e-kereskedelmi lekéréseket és a közösségi interakciós lekéréseket foglalják magukban) addig az új verzióban ez „esemény” lesz minden esetben.

Változik az „Oldalmegtekintések” is: a page title, a page location és a page path marad, ám a 4 es verzióban érkezik egy page referrer attribútum is.

Félő volt, hogy valahogy belepiszkálnak a user Id-ba de szerencsére a User-ID szerepe megmaradt. Jó hír, hogy eközben – idézzük – „a Google Analytics 4-tulajdonokban paramétereket küldhet minden eseménnyel. A paraméter olyan további információ, amely még pontosabban tudja meghatározni a felhasználó által végrehajtott műveletet, illetve további kontextussal egészítheti ki az eseményt”

Számtalan más változás is lesz még a régi – és most már kijelenthetjük, hogy új – GA4 között, de egyelőre úgy tetszik, hogy az átmeneti idő (azaz az, hogy használhatjuk adatbázisként a UA-t) és a sok újdonság előreviszi a GA4-et és könnyebb használhatóság mellett több lehetőséget nyújt számunkra!

Legfrissebb bejegyzések