5 Facebook hirdetési titok – hogyan legyenek ütősebb hirdetéseid

kolcsonos-erdekek

Szeretnél jobb Facebook hirdetéseket? Kíváncsi vagy, hogyan tudnál meggyőzőbb Facebook hirdetéseket írni?

Ebben a cikkben megtanulod, hogyan írj meggyőzőbb Facebook hirdetéseket.

facebook-tehat-kifejezes

#1 Használd a „Tehát” kifejezést

A legismertebb Facebook hirdetési hiba amit látunkk, az adott termék vagy szolgáltatás tulajdonságát ismerteti, nem pedig az előnyeit. A termék valahogy így nézne ki:

  • Csak Facebook csoport tagjainak számára
  • Heti kinyomtatható PDF-ek
  • 100 órányi videós tréning
  • egy az egyben instrukciók

Míg ezek a tulajdonságok kecsegtetőnek tűnhetnek, nem egyértelmű, hogy valaki miért is venné meg az adott terméket. A vásárlók tudni akarnak az előnyökről – a valós ok, amiért megvásárolják termékedet. Hogyan könnyíti meg életüket? Milyen előnyben részesülnek? Miért fontos az a bizonyos tulajdonság?

Ha újra átnézed a fenti listát, az előnyök így festhetnek:
  • Facebook csoport tagok számára→ Kiemelt kommunikáció és támogatás olyan vállalkozóktól akik már megoldást találtak felmerülő problémáidra, kérdéseidre!
  • Heti kinyomtatható PDF-ek → Tanulj minden héten olyan újdonságokról amikkel megelőzheted versenytársaidat!
  • 100 órás videótréning→ Azonnali hozzáférés olyan videókhoz, melyek A-tól Z-ig megoldást kínálnak problémáidra!
  • 1:1 instrukció→ Nem tudsz elakadni – ott leszünk és segítünk lépésről lépésre!
Látod a különbséget?

A szolgáltatás leírása bemutatja, amit az ember vásárol. Az előny megmutatja, miért vásárolják meg.

Minden alkalommal, amikor a Facebook hirdetés másolatát írod, hogy elmagyarázd, miért érdemes valakinek megvásárolnia a terméked / szolgáltatásod, a „Tehát…” kifejezés után tered van kifejteni a valós előnyöket.

Például:

„Legyen azonnali hozzáférésed sok órányi tréninghez tehát megvan mindened annak a fránya sörhasnak a leküzdéséhez.”

„Legyen hozzáférésed csak tagok számára elérhető közösséghez tehát kérdéseket tehetsz fel, támogatást kaphatsz, meríts inspirációt azonos témában tevékenykedő emberek ötleteiből.”

„Részesülj egy az egyben instrukciókban- tőlem tehát hamarabb elérheted azt a fizikai állapotot amit mindig is akartál!” (Ez speciel személyi trénernek tökéletes- tőlem nem túl hiteles max marketing témában ) 😀

Látod, hogy milyen erőssé teszik ezen szavak a kijelentéseket? Biztosítják számodra, hogy beszélhess az előnyökről. Ez az ami cselekvésre/vásárlásra ösztönzi az olvasót.

kolcsonos-erdekek

#2 Kölcsönös érdekek / közös pont megtalálása

A relevancia erősen fontos a Facebookon. Bármikor posztolsz valamit, vagy hirdetsz, azt több ezer más hirdetővel/felhasználóval egyetemben teszed az adott platformon. Ha valaki nem ismer téged, keményen meg kell dolgoznod figyelmükért.

Általánosságban beszélve, az emberek nem szeretik a hirdetéseket. Nem szeretik amikor vadidegenek felugranak hírcsatornájukban és próbálnak eladni nekik valamit…akkor sem ha a hirdetés valamilyen szinten érdekelheti őket.

Ha célközönséged nem ismer még téged, ragadj meg minden lehetőséget, hogy hirdetésed érdekes legyen számukra. Ezt úgy teheted meg, hogy keresel több közös érdeklődési pontot és arról kommunikálsz!

Például beszélhetsz a helyszínről. Ha üzleted a célközönség környékén van, szimplán megemlítheted azt, és máris felkelted érdeklődésüket.

Ha egy bárod, éttermed van Siófokon, ezt is írhatod: „siófoki vagy? Gyere le az XY bárba ma este és igyál velünk egyet.” Ez azonnal releváns lesz a siófoki lakosok számára. Megragadod a figyelmüket (még akkor is ha nem ismernek) mert kölcsönös érdeklődésről/közös pontról beszéltél ami jelen esetben a földrajzi egyezés.

Gondolj a közös érdekekre, melyet megosztasz a közönségeddel, s próbálj azokról a dolgokról beszélni.

#3: Használj számokat

A számok használata a Facebook hirdetésekben kiváló módszer a figyelem felkeltésére.

Ha az eredményről beszélsz, hogy hány ügyfelet segítettél ki, „27%-kal több profitot generáltunk” jobban feltűnik mintha „Segítettünk huszonhét százalékkal nagyobb profitot termelni” kijelentést használnád.

szamok-ereje

Minél specifikusabb a szám, annál jobb. Ha üzleted az emberek heti zöldséges bevásárlásán való spórolásán alapul akkor jobb ha azt írod, hogy „Spóroljon akár 700 Ft-ot a következő vásárlása alkalmával.” minthogy egy általános „Spóroljon meg valamennyit következő vásárlásán.”

Ha megpróbálod rávenni az embereket, hogy iratkozzanak fel online tanfolyamodra vagy tagságára, oszd meg számszerűen hány tagod van!

Ha nincsenek hasonló számadataid, szimplán oszd meg hány embernek segítettél már, úgymint „723 vállalkozó már letöltötte ezt az útmutatót”! Bár ez az adat nem biztosítja ugyanazt a hitelességet, de mindenképp értékkel bír.

#4: Legyen egy egyértelmű, cselekvésre való felhívás

Minden bizonnyal a legfontosabb része egy Facebook hirdetésnek a cselekvésre való felhívás (CTA [Call to Action]). Ez a cselekvés melyet elvársz az emberektől mely a következőképpen kell, hogy kinézzen:

  • Iratkozz fel ingyenes webináriumunkra
  • Csatlakozz Facebook csoportunkhoz
  • Szerezd meg 50%-os kedvezményünket

Függetlenül attól, hogy nálad mi a CTA, csak egy legyen. És annak konkrétnak kell lennie.

Csábító lehet arra kérned az embereket, hogy letöltsék útmutatódat, és kövessenek is téged Instagramon, de több lehetőséggel megosztod a figyelmüket és azt sugallod, hogy ez egy hosszabb folyamat lesz, az emberek pedig nem szeretik a több összetevős folyamatokat.

Gondolj arra mikor egy forgalmas étterem menüjét nézed ..mikor túl sok lehetőség közül tudsz választani, zavaros lehet, hogy mégis mit rendelj. Azonban ha egy étteremben csak néhány dolog közül tudunk választani, akkor sokkal könnyebb a dolgunk.

Minél több lépésből áll a kérésed – annál több lemorzsolódás lesz ezáltal a hirdetésid megtérülése is romlik. Maradj konkrét- határozz meg egy célt és ha kifutott a kampányod max indítasz egy újat más céllal.

sikeres-facebook-marketing1

#5: Tedd bele a hirdetésed szövegébe az oldalad URL-címét 😉

Úgy írd meg a hirdetési szöveget, hogy tartalmazza a céloldal url címét is, nem vicc – sokszor nagyon jól jön!

Amint tudod, a Facebooknak szüksége van egy URL címre a Weboldal URL dobozban- a hirdetésed létrehozásakor, de ezt a linket a szövegben is elhelyezve két lehetőséget is biztosítasz a potenciális látogatóknak a klikkelésre!

Miért jó ez? Két okból:

Először is, az emberek többnyire nem szeretik a hirdetéseket ezért próbáld a lehető legorganikusabbnak feltüntetni hirdetésed!

Másodsorban, azt szeretnéd, hogy tüzetesebben végignézzék oldaladat, amennyire csak lehetséges. Nem függhetsz csak attól, hogy egy bizonyos képre kattintson a felhasználó az adott hirdetésben. Adj több lehetőséged közönséged számára, hogy eljusson egészen az ajánlatodig.

Következtetés

Ha jól használod ezt az 5 tippet, nagyban segíthet facebook hirdetéseid sikerességében- de garanciát ezek sem nyújtanak. Minden célcsoportnál és tevékenységi körnél más-más technikák működhetnek, illetve nagyon fontos a kreatív – használj saját képeket, ha nem megy akkor mindíg törekedj a minőségre!

A sikeres facebook hirdetések mindíg teszteléssel indulnak és …. érnek véget, nem nem érnek véget – mindíg tesztelj és próbálj ki új technikákat! Ha egy kampány nem jött össze ne csüggedj, próbálj más szövegezést, más képet használni , állíts be másik célcsoportot amíg meg nem találod a célcsoportodnak legideálisabb hirdetési formákat.

Sok sikert!

Legfrissebb bejegyzések