5 Facebook tipp a nagyobb – organikus – elérésért

Szerencse, hogy matematikai törvényszerűség, hogy ha egy számot elosztasz egy másik számmal akkor az soha nem lehet nulla, különben a Facebook Zerora (nem először) hivatkozó marketingesek most nem tudnának mindenféle létező, vagy nem létező trükköt kipróbálni (és ígérgetni sem), hogy a Facebook elérésed minél magasabb legyen. Van varázsporuk, szórják is mindenfelé, de ritkán működik. Mit kell tenned, hogy egy egy poszt elérése legalább megközelítse a pár évvel ezelőttit? Hasznos tippek itt.

Válasszuk szét az eléréseket.

Ezt megbeszélni tényleg fontos, sokkal fontosabb, mint amilyennek látszik. A Facebookon kétféle elérés van: az organikus és a fizetett. Az organikus elérés az, amikor a kirakott posztra egyetlen fillért sem költesz, egyszerűen hagyod, hogy az emberek észrevegyék és reagáljanak rá. Ezeknek van egy (kétségtelenül) alacsony elérése. A fizetett elérés minden olyan elérés amiért fizetsz: megboostolt (kiemelt) posztoktól kezdve a hirdetéseken át, minden. 

Ideális esetben olyan posztokat tudsz készíteni amelyik tetszik a közönségednek ezért sok sok ember látja. Milliószor hallottad és talán átélted, hogy volt egy aranykor amikor az organikus posztok elérése az egekben volt: én magam is írtam több olyan 3-4 soros posztot, amit 1 2000 000-en olvastak. És nem cuki kutya volt benne. 

A probléma ma az, hogy a Facebook alapvetően 80-90%-kal csökkentette az elérésedet, azaz, ha van 1000 kedvelőd, akkor 80-90-100 ember az átlag akinek megmutatja a posztodat, de lehet, hogy akár kevesebb is. 

Mit tudsz ez ellen tenni? Íme 5 trükk. 

Ahány szakember annyi ötlet.

Nem elég, hogy a Facebook valóban megvágta az eléréseket, ahány szakembert megkérdezel mind mást fog mondani hogyan tudsz mégis sok embert elérni, ingyen. A grafikus esküdni fog arra, hogy egy sokkal jobb dizájn a megoldás. A marketingesed arról győzköd majd, hogy kívánatosabb termékeket kell posztolnod (de hát mit tegyél, ha egyébként láncfűrészt árulsz?) vagy arról, hogy az emberek az akciókra ugranak, de lehet, hogy azt mondja majd, hogy rossz a célközönség. A PPC-sed hirdetni akar majd a szövegíród pedig kommunikációs stratégiát váltani. 

Egyiküknek sincs igaza, és mindegyiküknek van. Mondjuk a tippeket.

1: Posztolj többet.

Amikor lecsökkentek az elérések, néhány marketinges azt tanácsolta (és sok cég ezt el is hitte), hogy az a jó, ha kevesebbet posztolsz, mert a Facebook algoritmus… és itt valami homályos magyarázat jött, aminek semmi értelme. Matematika az egész. Ha egy poszttal elérsz 900 embert akkor 3 poszttal 3*900 azaz 2700 embert fogsz elérni. Ilyen egyszerű. Posztolj többet. 

2: Posztolj érzelmet

És nem arra gondolunk, hogy legyen egy kiskutya a képen ahogy a szájában visz egy cicát, miközben a szöveg az, hogy „Barátság”, hacsak nem állateledel boltod van. A posztolj érzelmeket azt jelenti, hogy nyugodtan írj pozitív érzelmekkel teli posztot. Például azt, hogy „Ma reggel úgy keltem fel, hogy örülök nektek, mert nélkületek nem működhetne a cégünk. Szuperek vagytok. Egyébként milyen napotok van? Természetesen ez egy példa, az a lényeg, hogy érzelem legyen a posztban

3: Kérdezz, és kötelezd el őket.

Minden az elkötelezettségről szól! A FB algoritmusának tavalyi változása azt hozta magával, hogy az elkötelezettség most már nagyobb hatással van az elérésre, mint az elérés az elkötelezettségre, ami azt jelenti, hogy a FB több embernek fogja megmutatni a posztjaidat, ha azok inspirálják és interakcióra ösztönzik a felhasználókat. Éppen ezért kérdezz tőlük, érdeklődj, lépj velük interakcióba. Azonnal megnő az elérésed főleg, ha még a grafika is szuper.

4: Az élő

Használd ki az a „élő” adta lehetőségeket. Ha befogadó közönséged van, készíthetsz élő videókat, bejelentkezéseket, elmondhatod nekik a gondolatodat vagy akár egy temékedet is bemutathatsz: élőben. Az élő adásodról sokan kapnak majd értesítést, sokan nézik majd és sokan kérdezhetnek. Egyenes út a nagyobb eléréshez.

5: Mixeld a poszttartalmat.

Vége a statikus poszttartalomnak. Ma már senki nem akar unalmas „eladni akarok” posztokat olvasni, ehelyett mindenkit az izgalom, a játék, a különleges érdekel, ezért is mennek fel a Facebookra. Szórakoztatnod, kérdezned, játszattatnod kell minden posztodnak izgalmasnak érdekesnek kell lennie.

Ha ezeket a lépéseket megteszed akkor biztos, hogy nőni fog az elérésed. Ha nem megy, akkor szívesen segítünk neked ebben, keress minket.