5+1 tipp, hogyan tereld a Facebookról a weboldaladra a látogatókat

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Fontos, hogy a cégednek, vállalkozásodnak legyen olyan Facebook oldala, ahol rendszeresen posztolsz, tartod a kapcsolatot a rajongóiddal. Ha jól csinálod, akkor egyre több olyan rajongód lesz, akik like-olják, kommentelik, megosztják a posztjaidat, a Facebook pedig – elismerve azt, hogy foglalkozol a like-olóiddal – szép grafikonokat mutat neked róluk. Úgy tűnik, minden rendben van, de nem dőlhetsz hátra, mert a weboldaladat alig nézik, és vásárlód is lehetne több. Elmondjuk, hogyan tereld a Facebookról a weblapodra az embereket.

facebook-to-webpage

Semmit nem érnek a Facebook rajongók

Reméljük, szereted az őszinteséget, mert kíméletlenül kimondjuk. Hiába van rengeteg olyan Facebook like-olód, akiket mindenféle eszközökkel – hirdetésekkel, nyereményjátékokkal, kreatív posztokkal, vagy szuper tartalommal – összegyűjtöttél.

Ha nem tudod őket átterelni a Facebookról a weboldaladra, akkor neked ebből semmi hasznod nem lesz, mert a terméked, a szolgáltatásod, a weboldaladon van, ott tudod eladni. (Ha abban a kivételes helyzetben vagy, hogy nem akarsz semmit eladni, akkor is érdemes odaterelned őket, mert minél többen olvassák a honlapodat, annál könnyebben tudsz bannert, adsense hirdetést kihelyezni) Mondunk neked 5 tippet, hogyan terelheted át a Facebook like-olóidat a weboldaladra, és hogyan mutathatod meg nekik a termékedet, szolgáltatásodat. (Ahhoz, hogy könnyebb legyen megérteni a példáinkat, tételezzük fel, hogy parfümöt árulsz a weboldaladon.)

1: Blogolj

Ez az egyik legegyszerűbb út: írj blogot például a „A legvadítóbb nyári illatok nőknek” címmel. Ez a blog elvileg sok embert fog érdekelni, hiszen akik a te like-olóid, szeretik a parfümöket. A blogot töltsd fel a honlapodra. Arra ügyelj, hogy olyan parfümökről írj benne, amelyik van neked, hátha emiatt megveszik. Amikor ez készen van, tedd ki a blogodat a rajongóidnak a Facebookra úgy, hogy kattintaniuk kelljen, ha el akarják olvasni. A kattintás után azonnal az oldaladon vannak, ott olvassák a blogodat. Ha hallgattál ránk, és olyan parfümökről írtál amik neked vannak, akkor lehet, hogy kattint, és meg is vásárolja majd.  

2: Mutasd meg a termékedet, szolgáltatásodat

Néha (figyelj az arányokra) posztolj egy terméket. Ha parfümwebáruházad van, akkor válassz ki egy parfümöt, írj egy posztot, és mutasd meg a rajongóidnak úgy, hogy ha rákattintanak akkor az oldaladon találják magukat, és máris meg tudják venni a parfümöt.

3: Kérdezz

Tegyél fel olyan kérdéseket, amikre a választ a honlapodon találják: kérdezd meg tőlük például azt, hogy az akciós parfümök közül szerintük melyik a legjobb? Vagy azt, hogy szerintük melyik a legjobb őszi illat? Bármit kérdezel is, a lényeg az, hogy mindenképpen a weboldalon legyen a válasz. (Profi tipp: olyan kérdést tegyél fel, amire nem egyfajta válasz létezik: a milyen színű az új Nina Ricci parfüm-re mindenki oda fogja másolni az első jó választ: mondjuk azt, hogy kék. Ennél jobb kérdés, a „Hogy tetszik neked a Nina Ricci parfüm doboza?”)

4: Gombok

Minden gombot állíts arra, hogy ha rákattintanak, akkor a weboldalon találják magukat: a borítókép alatti gombra például viszonylag sokan kattintanak, és ha azt kihasználod úgy is tudsz látogatót terelni a weboldaladra.

5: Néha hirdess

Többféle célú Facebook hirdetést készíthetsz. Használhatsz boos-tolást, azaz kiemelést, ez a legegyszerűbb: egy olyan posztot, ami amúgy is jól teljesít, és amelyikben van link az oldaladra, kiemelhetsz, 2 kattintással. Emiatt rengeteg ember fogja látni, és többen átmennek az oldaladra. Vannak sokkal bonyolultabb (célzott) hirdetések is, az egyik például a „webhely forgalmának növelés”. Ha ezeket jól beállítod, sokkal többen kattintanak a weboldaladra, mint ezek nélkül.

5+1: Trükközz

Tudod, vannak clickbait-es cikkek, amikre – bár szeretjük letagadni – sokan kattintunk. Olyanokra gondolunk, minthogy: „Amikor azt hitted a kígyó megette a madarat, jött a csoda….”, vagy a „Soha nem láttál még ilyen autót: ezt látnod kell”, esetleg az „Úristen, diót evett, és ez történt vele”. Ezek a kíváncsiságunkra hatnak, és szinte biztos, hogy kattintani fogsz. Nem azt mondjuk, hogy írj (mindig) ilyen cikkeket, de ha sok látogatót akarsz terelni a weboldaladra, nyugodtan használj hasonló trükköket. Tegyél ki egy kérdést, és legyen a válasz az oldalon, vagy írd oda: „Parfümök soha nem látott árakon”, lényeg az, hogy döbbenetesen nagyot mondj.

Ezért csinálod

Ha sikerült átterelned a látogatókat a Facebookról a weboldaladra, akkor kettő dolog lehet: vagy vásároltak, vagy nem. Ha vásároltak, akkor nagyszerű, ez volt a célunk, akik nem vásároltak, nos, nekik később remarketing hirdetéseket kell készítened, hogy rávedd őket a vásárlásra, hisz az egészet ezért csináltuk. Szívesen segítünk neked a Facebook oldalad kezelésében. Kattints, vedd fel velünk a kapcsolatot, akár most

Léránt Gergely

Léránt Gergely

Tanuljunk együtt és vigyük sikerre az online marketingedet és vállalkozásod online jelenlétét!