6 érv, miért kötelező a céges blog!

Mit szeretnél jobban? Azt, hogy kedvesen, szelíden, kicsit tukmálva mondjam el neked, hogy ha nincs céges blogot akkor gyorsan kezd el (és én leszek a harmincadik aki ezt teszi), vagy lehetek nyersebb, kicsit szókimondóbb, és (virtuálisan) rád kiabálhatok, hogy ugyan áruld már el mi a francért nincs céges blogod? Kicsit átmenet leszek, írok neked 6 érvet miért kötelező a céges blog.

Hagyjuk a kifogásokat!

Én (és a tartalomgyártónk, a szövegírónk) már minden kifogást hallottunk.

Hallottam már, hogy nincs időd: de akkor miért nem bízod profira? Mondjuk egy szövegíróra, vagy ránk?

Hallottam, hogy „de hát nincs téma” és ilyenkor mindig mondtam 20 blogötletet 2 perc alatt. A te vállalkozásodban, cégedben is van legalább 50-100 blogtéma, hidd el.

Hallottam már azt is, hogy „nincs pénz szövegíróra” de ez sem lehet kifogás, hiszen a szövegíró a blogoddal a tartlmaddal pénzt keres neked: szóval tényleg arra nincs pénz, hogy pénzt keress?

De hát nem fontos…. nos ezt hallottam a legtöbbször úgyhogy megírom ebben a (nézd csak, épp egy blogot olvasol) blogban, hogy pontosan miért is fontos a cégednek a blog.

Ezért kötelező a céges blog: az e-mail kommunikációd miatt.

Felsorolni is nehéz, hogy mennyi előnye van annak, ha a céges blogodat kiküldöd a feliratkozóknak mailben, de megpróbáljuk összeszedni. Mondjuk, hogy van egy szuperül megírt blogbejegyzésed, amit kiraktál az oldaladra. Ha kiküldöd hírlevélben a linket akkor máris van egy szuper e-mail témád. A mailről sokan átkattintanak majd az oldaladra, ahol egy érdekes cikket olvashatnak tőled. Szerencsés esetben ezt a blogot, megosztják, tovább küldik, de az is lehet, hogy vesznek a hatására valamit. És szakértő leszel. És éppen választ adtál nekik kérdésekre. És ezer előnye van.

Már csak ezért megérné írni.

Ezért kötelező a céges blog: a Facebookra tökéletes lesz

Tételezzük fel, hogy van egy érdekes blogod a weboldaladon. Ha a kész blogot megosztod a Facebook csoportodban a Facebook oldaladon a rajongóidnak, így adsz nekik értékes tartalmat. Ők átkattintanak, és a te oldaladon vannak máris (nem a Facebookon) olvasnak, megismernek, és persze a Facebookon kommentelnek, beszélnek rólad. És megosztják. Ezzel sok-sok emberhez jutottál el. Ingyen, mert ez „csak egy blog” volt.

Írtunk már olyan blogbejegyzést, amivel a Facebookon 600 000-nél több embert értünk el.

Ezért kötelező a céges blog: az organikus találatok miatt

Direkt nem írtunk SEO-t mert nem biztos, hogy SEO szempontú blogot írtál, de tény, hogy a Google beindexeli, ha értékes tartalomnak látja előre teszi, és az neked az adott kulcsszavakra életed végéig látogatót hoz. Pedig te csak írtál egy cikket valamiről, és kiraktad az oldalra igaz?

Pro tipp: ha kulcsszóra, és néhány SEO szempontot betartva írod meg a blogodat, akkor a keresőoptimalizálásában is segít.

Ezért kötelező a céges blog: szakértői státuszt növel

Majdnem biztos vagyok abban, hogy te is olvasol (akár rendszeresen) blogokat, vagy fel tudsz sorolni olyan blogokat, amiről hallottál már, és hozzá tudod kötni céghez. Megyeri Szabolcs kertész, Novák Hunor vagy Bálint Gazda blogjai kikerülhetetlenek, és szakértővé varázsolták az írójukat.

Nem baj, ha nem hiszel benne. Az a baj, ha nem csinálod.

Ezért kötelező a céges blog: az ügyfeleiddel is kommunikálhatsz ott

Egy blog alkalmas lehet arra is, hogy az ügyfeleiddel kommunikálj: elküldheted nekik, hogy olvassák el, ha feliratkoztak rád akkor elsőként értesülnek róla. Különösen fontos ez akkor, ha mondjuk másodlagos hírforrás is vagy, vagy szakmai tartalmakat is megosztasz, vagy fontos infókat is, amik vonatkoznak rájuk.

Szóval, még ma kezdj el blogolni. Nem kell, hogy te magad írd a blogot, megvannak erre a szakembereink. Kattints, vedd fel velünk a kapcsolatot és gyorsan lehet blogod.