7 tipp, hogyan deríts fel új ügyfélszerzési csatornákat

Miközben a vállalkozások próbálják bevételeiket új módszerekkel növelni, a növekedési lehetőségek kutatása nagyon népszerűvé területté vált. Sok cégnél külön csapatot is létrehoznak erre a feladatra. De hol és hogyan kezdik a munkát?

Amikor egy cég megpróbálja gyarapítani a jövedelmét, több féle taktikát is alkalmazhat: dolgozhat nagyobb árréssel, növelheti az átlagos rendelési értéket, stb. Ugyanakkor megteheti azt is, hogy új csatornákkal kísérletezik, így ezáltal szélesebb közönséghez jut el.

Összeszedtünk Neked néhány tippet, melyek segítségével hatékonyan felderíthetsz új ügyfélszerzési csatornákat:

Gyűjts ötleteket mindenkitől

A cég különböző területein dolgozó emberek valószínűleg más és más szemszögből látják a növekedési lehetőségeket, emiatt feltételezhetően nagyban különbözik majd a véleményük.

Azt javasoljuk, mindenkit hallgass meg, és kérd ki a véleményüket, így együtt ötletelhettek a csapattal, és érezhetik, hogy ők is részesei a fejlődésnek.

ügyfélszerzési csatorna
ügyfélszerzési csatorna

Győződj meg róla, hogy a megfelelő adatinfrastruktúrával rendelkezel

Mielőtt nekilátsz a tervezésnek, mindenképp határozd meg, a Te vállalatod számára mit jelent a siker, és miben szeretnéd mérni (később az eredményeidet mindig újra és újra ehhez hasonlítsd).

Elengedhetetlen, hogy meglegyenek a nyomon követéshez szükséges eszközeid. A statisztikákból levonhatod a megfelelő következtetéseket, és segítségükkel a kollégáid is betekintést nyerhetnek a folyamatba.

Priorizáld az ötleteket a maximális teljesítményt figyelembe véve

Az új ügyfélszerzési lehetőségek tárháza végtelen, és minden nappal egyre csak növekszik. Neked kell megtalálnod, hogy melyik lesz az, amelyikkel a legjobb eredményt érheted el a céged számára.

Egyensúlyozz

Míg az ötletek között elsőbbséget élvezhet az, amelyik a legtöbb bevételt hozhatja, fontos, hogy lásd, nem mindegyik alternatíva egyforma. Egy megfelelő terv néha tíz másik eredményét is felülmúlhatja. Minden új taktika esetén állapítsd meg, mekkora kockázattal jár, és igyekezz egyensúlyozni.

Gyorsan reagálj

Ez elengedhetetlen feltétele a sikernek, habár rengeteg cégnél nem működőképes. Ne félj a gyorsaságtól! Számtalanszor igaznak bizonyult már a mondás, hogy „aki mer, az nyer”. Ha hiszel valamiben, vágj bele, még mielőtt mindenki más is ezt a csatornát használja majd.

Maradj hű a márkádhoz

Ez aztán a klisé, nem igaz? Ettől függetlenül aranyszabály. Mindig tedd fel magadnak a kérdést: „ha ez a stratégia beválik, tudjuk majd alkalmazni hosszú távon is?” Amennyiben a válasz nem, lépj tovább.

Dolgozz áttekinthetően

Nem baj, ha kipróbálsz egy módszert, és gyenge eredményeket hoz. Ettől függetlenül oszd meg a tapasztalatot a munkatársaiddal, és tanuljatok belőle együtt. Így elkerülhetitek, hogy a csapat két különböző tagja ugyanazt a hibát kövesse el.

Legfrissebb bejegyzések