7 tipp, hogyan írj jó hírlevelet

A hírlevelek, reklámlevelek az ügyfelek elérésének régi módszerei. Ugye, szeretnél Te is könnyedén megírt, hatékony hírlevelet írni? A címlista elkészítésétől egészen az analitikáig, mindezt egyszerűen, akár egy kávészünet alatt. Tippjeinkkel növelheted ügyfeleid számát!

Kezdjük rögtön az alapoknál. Hiába fantasztikus a címlistánk, ha nem érünk el vele semmit. Eleve: sokan lemorzsolódnak, változnak az elérhetőségeik, sokan pedig sosem használt e-mail címet adnak meg. Emiatt kiemelten fontos, hogy jó tartalmakat írjunk, amit aztán továbbküldhetnek a témában szintén érdekelt ismerőseiknek. Bővítve ezzel az ismereteiket, és a mi címlistánkat. Ha ezt még ösztönözni is tudjuk, egy játékkal, vagy nyereménnyel, akkor nyert ügyünk van.

hírlevél
hírlevél

Címlista tisztázása

Ha egy visszautasíthatatlan, vonzó ajánlatot küldessz, aminek az előfeltétele egy új regisztráció, akkor látni fogod, kik lehetnek az aktív befogadói a leveleidnek. A többi címzettnek esetleg egy remarketing ajánlatot küldhetsz. A lényeg, hogy pontosan értelmezhető legyen, mit tegyenek, egyszerű utasításokkal juttasd el őket az új regisztrációs felülethez.

Új feliratkozók gyűjtése

Megteheted a social media felületeken is: minél több helyről gyűjts e-mail címeket. Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn, YouTube, Google+. A posztjaid, videóid mellé tegyél CTA gombot, kapcsold össze egy fogadóoldallal, és szépen begyűjthetők az elérhetőségek.

A weboldalad is legyen úgy felépítve, hogy ne csak egy helyen történhessen meg a feliratkozás: minden oldalon elérhető és látható legyen a lehetőség.
Személyesen is mehet a gyűjtés: konferenciákon, bemutatókon, kiállításokon. Ha a nyomtatott anyagaidat QR kóddal látod el, akkor az okostelefont használók be tudják olvasni. Legyen lehetőségük (és okuk!) az azonnali feliratkozásra. Fizetett hirdetést is használhatsz. Lehet szó AdWordsről, de akár egy partnered oldalán is mehet a promóció.
Kell vele dolgozni, de egy aktuális, friss lista, amely a célcsoportod elérésének egyik kulcsa, megéri.

Mi legyen a tartalom?

Könnyű ám rávágni, hogy amit éppen eladni akarunk. Rendben, De mindezt hogyan tálaljuk?
Nem könnyű felkelteni az emberek figyelmét.. Tehát először is ne legyen túl hosszú. Mert azt már első blikkre észreveszik, ha egy regény van a hírlevélben.

A szöveg ne arról szóljon, hogy Te mit akarsz. Mutass valami hasznot a leendő vevőnek. Mit is nyer, ha azt teszi, amire a levélben kéred? Tehát miért próbálja ki, vegye meg, töltse le, stb. ?
Mindenképpen kérj valami cselekvést. Különben ennyiben marad a dolog.

A legtöbb vásárlás a töprengés miatt hiúsul meg: erre ne hagyj időt. Az olvasók figyelmét akkor tudod felkelteni, ha valami hasznosat kapnak, vagy pedig rámutatsz arra, hogyan tudnak valamit elkerülni. Mind a két út járható, ha a termékedhez, szolgáltatásodhoz vezet.

Egyértelműség

Legyél mindig könnyen érthető. Ez már a hírlevélre feliratkozásnál kezdődjön el. Tedd nyilvánvalóvá, milyen tartalomra, milyen rendszerességgel számíthatnak. Legyen egyértelmű a tárgy, és a szöveg is.
A call-to-action gombok is jól láthatóak legyenek, egyértelmű felirattal. A hírlevélről is könnyen le tudjon iratkozni, aki nem szeretné azokat a továbbiakban kapni. Ha már az egyértelműségnél tartunk, fontos, hogy a címlistád is szelektált legyen. Így a különböző érdeklődésű, kategóriájú vásárlóid más-más hírlevelet kaphatnak.
Tisztázd, mit kell tenniük, milyen határidőig. A határidő fontos. Pontosíts, hogy meddig él az ajánlatod. Ugyanazt az árat, kedvezményt lehetetlen a végtelenségig fenntartani.
Ugye, látható, hogy érnek el? Ha az olvasót érdekli az ajánlatod, legyen szembeötlő, mit kell tennie.

Motiváló tárgymező

Valami miatt unalmasnak tűnne, ha a rendszeresen érkező leveleknek ugyanaz lenne a tárgya, nem? Vannak persze, akik ezt fokozni is képesek: A.B. cég hírlevele. Pompás.. Csak éppen nem hatékony… Ahhoz, hogy megnyissák a levelet, érdekes (és persze egyértelmű) legyen a tárgy. Ha mást ígér, mint amit kapok, el sem olvasom, bosszús leszek, leiratkozom, rossz véleményem lesz a cégről. Ezt kerüljük. Legyen kreatív, de a fantáziálgatás ne menjen az egyértelműség rovására.

hírlevél
hírlevél

Szellőztess!

Legyen áttekinthető az e-mail. Hagyj szüneteket, white space-eket. Emelj ki fontos részeket, mondatokat. Ha ránéznek a levélre, rögtön kitűnjön a lényeg. Pár másodperc alatt eldönti az olvasó, hogy neki valóban hasznos-e, amit kínálsz. Ha sokat írtál, az ijesztő lehet. Ne felejtsd el: sokan nem szeretnek olvasni. Akik mégis, inkább este, párnák közt. Nem a munkahelyen, két telefon között. A szövegben nem kell mindenre aprólékosan kitérni, arra nem elég a hely, az idő. De mutass rá, hol olvashat bővebben, amennyiben érdekli a téma.

Tesztelj!

A legjobb szövegek kiválasztásához használhatsz A/B teszteket. Két különböző módon megírt szöveg, különböző tárgymezővel.

Analitika a hírleveleknél

Mérni mindig fontos. Nem képeznek kivételt a hírlevelek sem.

  • Feliratkozások száma: remélhetőleg folyamatosan növekszik. Amennyiben mégsem, akkor érdemes újragondolni a feliratkozó pop upot. Egyértelmű, egyszerű és jól látható minden? Biztos, hogy eljutott a célközönséghez? Esetleg érdemes lenne egy kampányt indítani social media felületeken.
  • Megnyitások száma: segíti a statisztikánkat. Pontos adatunk lesz arról, hányan hajlandóak rákattintani a kapott e-mailre.
  • Átkattintások száma: amennyiben csökkenő tendenciát mutat, át kell terveznünk a stratégiánkat. Azt a témát érdemes többször feldobnunk, amire többen kattintottak.
  • Visszapattanó levelek: ha letisztázott a címlistánk, és mégis nagy arányban nem érkeznek postafiókokba a leveleink, akkor valószínűleg spamlistára kerültünk.
  • Konverziós célok: mit szeretnénk? Azt, hogy a weboldalunkra kattintsanak, vagy azonnal vásároljanak?
  • Továbbítások száma: a hírlevélbe illesztett formanyomtatványt hányan töltötték ki? Hányan küldték el, vagy ajánlották ismerőseiknek? A CTA linkre kattintást is lehet mérni.