A profit növelésében számos tényező játszik szerepet: a kínált minőség, az ár-érték arány, és ezáltal a fogyasztók elégedettsége természetesen elengedhetetlen. A vásárlói hűséget is ide kell sorolnunk. A lojalitás fogalma már több, mint pusztán az ügyfél hosszú távú kapcsolata a cégünkkel: a pozitív ügyfél ajánlása sikeres reklámot, és még több ügyfelet jelent számunkra.
A lojalitás kiépítése
Pár évvel ezelőtt a marketing feladatok fókuszában a termékek eladása állt. Hogyan adjuk el valamit. Egyszer eladni valamit azonban akár a véletlen műve is lehet. Ma már mindenképpen a hosszabb távú kapcsolatra törekszünk, a vevő-elkötelezettség mérése, az analitika modern marketing leghasznosabb eszköze.
A fogyasztók lojalitása kulcstényezővé vált. A vevőink megtartása ráadásul költséghatékony is, hiszen az új ügyfelek megszerzése jóval drágább, bizonytalan kimenetelű és hosszadalmasabb folyamat.
Gondolkozz hosszú távon, ne csak a nap végén számolgasd össze a “kasszát”. Nem mindenki lesz azonnal a vásárlónk, ne szalaszd el a “stratégiai” vevőket. Az érdeklődőkből, a leadekből lesznek az ügyfeleink. A piaci pozíciónk megtartáshoz, növeléséhez fel kell építeni a fogyasztók lojalitását. Ez a későbbi bevételeink záloga.
A lojális ügyfél
Ha a Te területeden is nagy a konkurencia, akkor a lojális ügyfelekre maximálisan szükséged van.
A lojális ügyfél ugyanis:
- Többször rendel, vásárol, vesz igénybe szolgáltatást Tőled.
- Hozzád fog fordulni, ha szüksége van valamire, nem megy máshoz, pusztán mert többet látja annak a reklámját, és mert esetleg más olcsóbb.
- A lojális ügyfelet már elérted, nem kell költséges reklámokba pénzt raknod.
- A véleménye alapján mások is megkeresik a cégedet.
- Referenciát ad.
- A lojális ügyfél elégedettsége növeli az érdeklődők bizalmát.
- Segít felmérni a célcsoportod igényeit.
- Az elégedett ügyfelektől lesz sikeres a vállalkozásod!
Lojalitást növelő blogbejegyzések az ünnepek idejére
Év végén mindenki reklámozza a cégét ezerrel, de mi a helyzet akkor, ha a te vállalkozásod nem köthető a karácsonyhoz? Valószínűleg nem fognak tolongani az ügyfelek éppen karácsony előtt, ha teszem azt, éppen fürdőkád felújítást végzel. De akkor sincs minden veszve, a lojalitást lehet erősíteni, és hasznos tartalmat adhatsz azoknak, akik éppen a Te oldalad látogatják.
- Elkezdhetnél egy beszélgetést a Facebook oldaladon egy olyan témáról, ami valahogy kapcsolódik az ünnepekhez, és a márkádhoz/szolgáltatásodhoz. Például: “Pár éve éppen ilyentájt történt cégünknél az, hogy….” Akár egy olyan sztorit, hogy a fenti ötletnél maradva, valaki egy kádfelújítást adott karácsonyra. Mindenkinek van valami karácsonyi céges története, ilyenkor mindenhol full-üzem van, biztos akad valami vicces, megható, vagy nagyon pozitív a Te tarsolyodba is. Tudod, csak a szépre emlékezzünk. A nosztalgikus és vidám hangulatot összekötik a vállalkozásoddal, és kész is a pozitív attitűd a neved hallatán. Kérd meg a blogod olvasóit, írják meg a saját kis történetüket.
- Egy másik poszt keretében bemutathatod a munkatársaidat. Azokat, akikkel a vevők, leendő ügyfelek kapcsolatba kerülhetnek, és azokat is, akik a háttérmunkát végzik. Ezáltal “arcot” adsz a cégednek, megközelíthetővé, személyes ismerőssé teszed a vállalkozást.
- Minden nap adhatsz egy új ötletet, tippet.
- Mit szólnál egy nyereményjátékhoz? Ajándékot fel tudsz ajánlani, bármi is a fő tevékenységi köröd.
- Hogy állsz a kuponokkal? Adhatnál akár később beváltható kuponokat is, ezáltal az esetleges holtszezonokra is juthatna megrendelésed.
- Készíts egy rövid interjút egy hűséges vevőddel. Ő hogyan talált rátok, mit szeret a cégetekben?
- Kezdhetnél egy játékot is. A blogod eddigi írásaiból kellene megválaszolni a naponta feltett kérdéseket. És a végén egy igazán értékes tárgy/szolgáltatás lenne a nyeremény. Ne feledd: már mindenki ajánl fel apróságokat. Ahhoz, hogy legyen kedvük részt venni, valami valóban hasznos, vagy egyedi legyen a nyeremény.