Az év utolsó hónapja a legtöbb szakmában zsúfolt, míg a januárra a holtszezon a jellemző. Tippjeinkkel hasznosan és hatékonyan töltheted az év első hónapját is.
1. Ügyféllista frissítése
Ugye van ügyfél listád? Muszáj, nélküle nagyon nehéz, és sokkal költségesebb az életed. A jó ügyféllista kincs. Annyira, hogy néha adják-veszik ezeket. Az ügyféllista egy adatbázis, amelyben a vásárlóid, szokásaik, a honlapod látogatói, a hírleveledre feliratkozók, és az adataik vannak nyilvántartva. Az üzeneteid így célzottan, és sokkal könnyebben jutnak el a lehetséges ügyfelekhez, ezáltal jóval olcsóbb és hatékonyabb lesz. A leveleket a nevükre címezheted, és az érdeklődésüknek megfelelően küldhetsz ajánlatokat, készíthetsz külön hírlevél listákat. Ne feledkezz meg arról, hogy ha egy médiában hírdetsz, azok a “nézők” is pénzbe kerülnek, akik soha nem mennek a céged közelébe, soha nem lesznek az ügyfeleid. Az Adwords kattintás is pénzbe kerül, még a véletlen kattintások is.
A listán mindenképpen legyenek rajta:
- az ügyfél elérhetőségei
- születési ideje vagy életkora
- mikor és mit vásárolt tőlünk
- ha még nem vásárolt, mióta van az adatbázisban
- érdeklődési köre, egyéb megszerzett adat
2. Érj el mindenkit a remarketing segítségével
Ha volt már Adwords hirdetésed, akkor ismered a remarketing fogalmát. Ha nem, itt az ideje, hogy megismerd. A Remarketing az AdWords rendszere által felkínált lehetőség, melynek segítségével azon látogatók számára jeleníthetsz meg vizuális, vagy szöveges hirdetéseket, akik előzőleg már jártak a weboldaladon, vagy használták az alkalmazásod. Azért nagyon hatékony mert azoknak jelenik meg a hirdetés, akik érdeklődnek a terméked, vállalkozásod iránt, esetleg már ismerik azt. újra megcélozhatod azokat, akik legalább egyszer érdeklődtek már utánad vagy a terméked iránt.
A hirdetések akkor jelenhetnek meg, amikor a korábbi látogatók vagy felhasználók a keresőben, vagy a Google Display Hálózat webhelyein böngésznek, illetve az Ön termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatos kifejezésre keresnek a Google rendszerében.
A remarketing jóvoltából a megfelelő üzenettel keltheti fel az érdeklődők figyelmét. Olyan hirdetést jeleníthet meg a számukra, amely arra ösztönzi őket, hogy visszatérjenek a webhelyre, és vásároljanak. A remarketing listákat ráadásul szegmentálhatod is, és Facebookon, illetve AdWordsön is bevetheted. Megéri!
3. No problem
Oldj meg minden problémát. Kezeld a reklamációkat. A legjobb megoldásokat posztold ki a blogodban, facebook oldaladon, weboldaladon. Mi volt a probléma, miért adódott ez, ismerd be, ha hibáztál, sokkal szimpatikusabb leszel. Hogyan kezelted, és mi az ügyfél véleménye erről. Növeled a lojalitást, az irányodba kialakuló bizalmat. Nézd át a hirdetéseidet, aktuálisak-e még, a raktárakban mennyi áru van, stb. Kezeld a felmerülő feladatokat, amíg nem okoznak problémát.
4. Kuponokkal a vásárlókért
Kezdődhet a matekozás. Mi a jobb, ha nagy betűkkel kiaggatod, mekkora kedvezményt adsz, vagy, ha a fizető vásárlónak adsz egy ajándék kupont, amivel újra becsábíthatod az üzletbe? Januárban valószínűleg Te is kedvezményes áron szerzed be, amire a vállalkozásodnak szüksége van, adhatsz kedvezményt.
5. Éves marketingterv készítése
Készíthetnél egy marketing naptárat. Te ismered a vevőidet, a piacodat. Melyek azok a hónapok, amelyekben pörög a munka, és melyek azok, amikor lasszóval fognád az ügyfeleket? Hogy vált be az idei terv? Melyek voltak azok a lépések, amiket máshogyan csinálnál? Itt az ideje akkor az új terv megvalósításának. Ha most éppen semmi dolgod, akkor készíts egy tervet: például dolgozz ki egy hűségprogramot, törzsvásárlói programot, tervezd meg jó előre, mikor fogsz kedvezményeket, kuponokat adni, mikor veted be a reklámokat. Mindennek a költségvonzatát is át kell gondolni.
6. Mit csinál a konkurencia?
Nézd meg, hogy ők mit csinálnak. Változott a weboldaluk? Van valami új a repertoárukban? Fejlesztettek valamilyen területen? Mindez hogyan érinti majd a Te üzletmenetedet?
7. A kapcsolati háló fejlesztése
Ha holtszezon van a cégnél,akkor időd, mint a tenger. Használd ezt a kapcsolataid építésére. Egy kávé az egyik beszállítóddal, vagy a logisztikai partnereddel, vagy bármelyik hozzád kapcsolódó vállalat vezetőjével, ahol át tudjátok beszélni a terveiteket, az esetleges szükséges változtatásokat. Egy-egy irodán kívüli találkozóval növelheted a kapcsolati hálód stabilitását, értékes új ismeretségekre tehetsz szert. Esetleg hallassz egy jó tippet, amit felhasználhatsz a vállalkozásod sikere érdekében.