Bár a marketing automatizálása nagyban megkönnyítheti a mindennapi munkád, természetesen ezt is lehet jól és rosszul is csinálni. Ha nem tudod pontosan, mit jelent a fogalom, hogyan működik és mikor javasolt a használata, ebből a bejegyzésből most megtudhatod.
Tulajdonképpen a marketing automatizálás fogalmába minden olyan szoftver beletartozik, amely azért felelős, hogy az e-mailek, a közösségi média posztok önműködően jussanak el A pontból B-be, előre meghatározott időpontokban.
A végső cél természetesen a potenciális vevők meggyőzése, vásárlásra ösztönzése. Azonban ahogy ezek a programok egyre népszerűbbek, egyre több olyan cég van, amely helytelenül használja őket.
A hét leggyakoribb hiba, amit próbálj meg Te is elkerülni:
Nem rendelkezel a megfelelő stratégiával
Mielőtt automatizálásba vágod a fejszéd, mindenképpen kell, hogy már rendelkezz egy kidolgozott, részletes stratégiával. Nem az a legjobb megoldás, ha vásárolsz egy nagy e-mail adatbázist, inkább próbáld meg Te magad bevonzani az érdeklődőket.
Ossz meg érdekes tartalmakat, írj rendszeresen blogot, optimizáld a weboldalad. Ezekkel a megoldásokkal sokkal hatékonyabban építhetsz magadnak közönséget, amely olyan emberekből fog állni, akiket valóban érdekel a terméked vagy a szolgáltatásod.
Nincs egy konkrét célod
A legfontosabb, hogy mindenek előtt meghatározd a vállalati célokat, és egyesével minden kampánynál eldöntsd, hogy mit szeretnél velük elérni.
A legjobb, ha konkrét számokat is használsz, így aztán ezeknek megfelelően alakíthatod az üzeneteket, és ezekhez képest mérheted az eredményeket is.
Nem bontod szegmensekre az e-mail adatbázisod
Elengedhetetlen, hogy különböző szempontok alapján csoportosítsd a e-mail listádon található embereket, hiszen ennek segítségével nagyban növelheted annak valószínűségét, hogy megnyissák a leveleidet.
Ha úgy érzik, valóban nekik szól a mondanivaló, nem csak nagy általánosságban beszél, nyitottabbak lesznek majd rá. Bár ez egyértelműen hangozhat, az e-mail marketinget használóknak csupán 42%-a küld személyre szabott üzenetet.
Túl sok levelet küldesz
Mennyiség < minőség. Ez nem szorul magyarázatra, ugye? Valószínűleg te is tudod, mennyire idegesítő tud lenni, amikor egy cég állandóan e-mailekkel bombáz.
Csak az e-mailjeidet automatizálod
A szoftver, amit használsz, valószínűleg sokkal többre is képes, mint a levelek adott időpontban való kézbesítése. Böngészd végig a funkciókat, ismerkedj meg velük, és amennyit tudsz, használj rendszeresen. Rengeteg időt spórolhatsz meg velük!
Csak a marketinges kollégákkal dolgozol össze
Az automatizált megoldások éppoly hasznosak lehetnek az értékesítésen dolgozó munkatársaid számára is. Gondold végig, hogyan tudnál nekik segíteni, mi az, ami az ő munkájukat is felgyorsítaná?
Túl sok eszközt használsz
Lehet, hogy van automatizálásra alkalmas programod, de csak egy-egy részfeladat megoldásaként használod. Mielőtt eljutnál az e-mailek összeállításáig, készítesz egy táblázatot, majd, hogy még átláthatóbbá tedd a tervezés folyamatát, csinálsz egy diagramot is…
Jobban teszed, ha inkább eleve olyan szoftvert választasz, amely minden apróságot képes egy helyben ellátni. Ha álladóan ugrálnod kell különböző megnyitott ablakok között, azzal csak időt veszítesz.