A Közösségi Média világát élve nagy felelőtlenség nem kihasználni a Facebook adta lehetőségeket, azonban nem elég ezzel tisztában lenni, jól is kell azt csinálni. Nyilván nem lehet mindenki marketinges vénával megáldva, azonban a lenti 10 pontban felsorolt hasznos dologra mindenki oda tud figyelni, meg tudja csinálni, és bizony érdemes is.
Lássuk, mik is azok:
- Ha már van egy relatíve nagy követőtáborod, alkalmazd a Facebook célzási funkcióját, vagyis szűrd ki a követőidből a számodra potenciális vevőidet konkrét szűkítési paraméterek alapján.Ez az úgynevezett célközönség meghatározás.
- Időnként ossz meg követőid által létrehozott szerinted érdekes és értékes posztokat, természetesen az illető megjelölésével (ezzel nem szabad túlzásba esni, hiszen követőidnek elsősorban a te saját gondolataidra, bejegyzéseidre van szüksége, de sok esetben hasznos lehet, arról nem is beszélve mikor közös munkáról van szó).
- Próbáld magad tartani a 80-20%-os szabályhoz: tartalmaid 80 %-a legyen olyan, amivel nincs értékesítési szándékod, csupán inspirál, szórakoztat, elgondolkodtat. A maradék 20%-a pedig lehet promóciós jellegű. Természetesen ez az arány nincs kőbe vésve, ettől el lehet térni, hiszen mindenkinek más arány hoz eredményt, de alap esetben érdemes ehhez tartani magadat, hiszen ha állandóan csak az értékesítési szándékot érzik rajtad, el fognak pártolni tőled. Adj nekik értéket!
- Mindig törekedj arra, hogy fényképeid a lehető legjobb minőségben jelenjenek meg a Facebookon. Néhány tipp:
- Méretezd át a fényképedet az alábbi támogatott méretek valamelyikére:
- Normál fényképek: 720, 960, 2048 képpont (szélesség)
- Borítóképek: 851 képpont x 315 képpont
- Ha borítókép feltöltésekor szeretnéd megakadályozni a tömörítést, ügyelj rá, hogy a fájl mérete 100 KB-nál kisebb legyen.
- A képet JPEG formátumban, sRGB színprofillal mentsd.
Plusz tipp:Ha az iPhone vagy Android rendszerre készült Facebook alkalmazást használod, a fiókbeállításoknál megadhatod, hogy minden fénykép feltöltése HD-minőségben történjen.
- Rukkolj elő követőid számára exkluzív ajánlatokkal, kedvezményekkel, melyektől “érzik a törődést” (csomagkedvezményekkel, mennyiségi kedvezményekkel, törzsvásárlói kedvezményekkel, stb.)
- Használj bejegyzéseidben call-to-actiont (CTA), vagyis ösztönözd cselekvésre követőidet. Számtalan formája van már ennek, lehet egy egyszerű felhívás, („Kattintson az alábbiakra, ha többet szeretne megtudni!”), de fénykorukat élik a CTA gombok is:
- vásárolj most (Shop Now)
- tudj meg többet (Learn More)
- iratkozz fel (Sign Up)
- foglald le most (Book Now)
- töltsd le (Download).
Miért használd? Mert megfelelő használatuk jelentősen növelheti a konverziós arányt. Hozzá segít termékeid eladásához, hírlevélre történő regisztrációra ösztönöz, blogbejegyzéseidhez terelheted vele követőidet, foglalásokat generálhatsz vele, stb.
- Folyamatosan kommunikálj a követőiddel. Tudd meg mit gondolnak egyes eseményekről, ünnepekről, mi a véleményük akár a te szolgáltatásodról, termékedről, vagy akár csak egy elgondolkodtató idézetről. Bármiről lehet, a lényeg, hogy kommunikálj velük, érezzék, hogy őszintén érdekel, és valóban érdekeljen is, hiszen belőlük lehetnek az ügyfeleid így minden véleményük aranyat ér.
- Használj videót, hiszen a videó marketing a jövő! A legtöbben még mindig a Youtube videókat használják videó marketing célból, azokat osztják meg Facebookon, azonban sokkal eredményesebb ha közvetlenül a Facebookon osztod meg videóidat. Az eredetileg Facebookra feltöltött videó sokkal könnyebben felkelti az emberek érdeklődését és ragadja meg figyelmüket. A Quintly felmérése szerint a Facebookra feltöltött videók négyszer jobban teljesítenek mint a többi platformról megosztott videók. Ne feledd, Ezek a tartalmak 135 %-kal nagyobb organikus elérést képesek generálni, mint a fényképes bejegyzések.
- Rövid bejegyzéseket posztolj!A kevesebb mint 150 karakterből álló bejegyzések 60% -kal több elkötelezettséget eredményeznek. Ha hosszú a mondandód, vagy egy blog bejegyzést szeretnél megosztani, akkor azt érdemes a linkelt anyagra tartogatni.A túl hosszú szöveg elijeszti az érdeklődőt facebookon. Ez az a platform, ahol az emberi szem szinte csak pásztáz, a rövid és tömör tartalmakat, képeket, videókat keresi. A hosszabb bejegyzéseid leginkább csak a már hűséges követőidet érdekli.
- Legyenek “kulissza titok” bejegyzéseid. Az emberi alaptermészetre jellemző a kíváncsiság. Szeretünk “kukkolni”. Akár tudni azt, hogy a megrendelt termékünket, szolgáltatásunkat, projektünket ki készíti el, milyen körülmények között, mikor, de a leghétköznapibb dolgokat is imádjuk megtudni, főleg ha az titkos.Éppen ezért jó ha időnként betekintést nyújtunk cégünk mindennapjaiba, ha bemutatjuk kollégáinkat, hogy éppen hol vagyunk, milyen konferencián, épp min dolgozunk, milyen új termékünk van gyártás alatt stb. Egy egy ilyen bejegyzéssel kielégíted rajongóid/követőid kíváncsiságát, és olyan belső információkba engedsz betekintést, melyektől kis időre bennfentesnek érzik magukat.Ezt pedig nagyon értékelik. Arról nem beszélve, hogy egy okosan beágyazott kérdéssel (“te hol vagy éppen”, “Te min dolgozol éppen”, stb.) kommunikáció lavinát is elindíthatsz, ami mint tudjuk, nagyon hasznos.
Mint láthatod ezek nem olyan dolgok, melyekhez marketing szaktudás szükséges, pusztán egy kis odafigyelés.