2016. elejétől drasztikus változtatások voltak az Adwords rendszerben. Mivel a mobileszközökről indított keresések száma jelentősen megnőtt az utóbbi években, a reszponzivitás az eddigieknél is nagyobb figyelmet kap. A cél az azonos felhasználói élmény minden eszközön.
A találati lista átalakulása a mobil felületet helyezi fókuszba, alárendelve ennek az asztali megjelenést is. Természetesen a fizetett hirdetéseknek is alkalmazkodniuk kell ehhez a felfogáshoz, ennek értelmében megszűnt a jobb oldali sáv. Jelenleg az organikus találatok felett 4, alatta pedig 3 fizetett hirdetés található. A felső négy hirdetés a Google szóvivője csak azokon a területeken figyelhető meg, ahol nagyon komoly a verseny az egyes kulcsszavakra. A változások egyébként minden országban és minden nyelven életbe lépnek.
Helyi keresési hirdetések a Google Maps-en
A mobileszközről történő keresések egyharmadát teszik ki a térképpel kapcsolatos kérések. Ezeknek a háromnegyedéből valós tranzakció is lesz. A Google Mapsben a helyi üzletek új megjelenést kaphatnak: a vállalkozás logója, termék ajánlatok, pillanatnyi készletinformációk is feltüntethetők, továbbá a kiemelt promóciók is, illetve a felhasználó kereshet az üzlet kínálatában az általános információk megjelenítése és útvonaltervezés mellett.
Expanded Text Ads – Kibővített Szöveges Hirdetések
Július végétől globálisan elérhető az új Google AdWords szöveges hirdetési forma, az Expanded Text Ads. A kiterjesztett szöveges hirdetés szintén a “Mobil first” irány eleme. Korábban a címsort egy leíró leíró sorral egészíthettük ki. A változás, hogy most a alapból hosszabb címsort készíthetünk, megmaradt a leíró sorunk is külön. A két 30karaktert tartalmazó címsor alatt még kapunk 80 karaktert, mellyel további információt közölhetünk. A plusz címsor haszna egyértelmű: megszűri az érdeklődőket, javul a hirdetés teljesítménye, a kiadások pedig csökkennek. A ETA tesztüzeme alatt a Google 25 %-os növekedésről beszélt.
In-Store konverziómérés
A konverziókövetés egy olyan díjmentes szolgáltatása a Google-nak, melynek segítségével nyomon követhetjük, mi történik a hirdetésünkkel. Ha rákattint egy érdeklődő, utána vásárol, feliratkozik, vásárol-e valamilyen terméket, feliratkozik-e a hírlevélre, felhívta-e a vállalkozását vagy letöltötte-e az alkalmazást. Az értékesnek ítélt ügyfélműveleteket konverziónak hívjuk.
Az offline konverziók hatékony mérésére eddig nem volt lehetőség. Ezentúl viszont a A Google megvizsgálja azoknak a személyeknek a mobiltelefonos helyelőzményeit, akik kerestek és a hirdetésünkre kattintottak, majd megállapítja, hogy meglátogatták-e webshopunk után a fizikai üzletünket is.
Responsive display hirdetések
A display hálózat olyan oldalak hálózata, ahol a Google AdWords hirdetések meg tudnak jelenni, pl hvg.hu, hasznaltauto.hu, youtube.com, gyakorikerdesek.hu, és a többi. A célzási módszerek révén a Display Hálózaton belül hirdetéseit bizonyos helyekhez vagy közönségekhez kötheti. A Display Hálózaton való hirdetéskor számtalan célzási lehetőség áll a rendelkezésére. A több, mint két millió mobil applikációt és weboldalt magába tömörítő Display Hálózaton a mobilkészülékekre való hangolódás eddigi irányát követve a hirdetések immár az adott eszközre optimalizálva jelennek majd meg. Ez nem jelent semmi külön erőfeszítést, a Google gondoskodik róla, hogy bárhol, bármikor optimálisan jelenjünk meg.
Változások az eszközszintű ajánlatkorrekciókban
Lehetőség van tablet, mobil, és PC-k platformjára egyedi ajánlatkorrekciót beállítani. A százalékos ajánlatszorzóval negatív vagy pozitív százalékot adhatunk hozzá, attól függően, hol szeretnénk hangsúlyosabban jelen lenni.
Hasonló közönségek a Keresési Hálózaton – Similar Audiences For Search
A Google folyamatosan monitorozza az internetezési szokásainkat. A hasonlóságot alapul véve egyszerűbb bevonzani az oldalunkra az érdeklődőket, hasonló közönséget keres hirdetéseink számára.Az AdWords ellenőrzi a megelőző 30 nap keresési tevékenységét a Display Hálózat webhelyein, és feltérképezi a remarketinglistán szereplő személyek közös érdeklődési köreit és jellemzőit. Ezek alapján az AdWords automatikusan megtalálja a potenciális ügyfeleket, akiknek hasonló az érdeklődése és a jellemzői, mint a remarketinglistán szereplő embereké. Minél több a közös jellemző, annál jobban működik a hasonló közönség funkció.