Bárki, aki valamilyen módon érintkezett a digitális marketinggel, tudja, hogy a konverziók a kampányok sikerességének mutatói.
Egyre többen vásárolnak az interneten, ezt a lehetőséget pedig kár lenne kihagyni vállalkozói oldalról, éppen ezért a siker érdekében érdemes online hirdetéseket, kampányokat elindítani. Egy AdWords marketing kampány során az emberek általában tudat alatt vagy tudatosan arra kapnak ösztönzést, hogy feliratkozzanak, regisztráljanak vagy terméket vásároljanak, azaz valamely módon megadják az e-mail címüket. A jó kampány kiváló konverziós rátában mutatkozik meg, ugyancsak a számokban tűnik fel az is, ha a terv befuccsolt. Mégis, mit tehet a kampány szponzorálója annak érdekében, hogy jó konverziós számokat lásson és ne csak egy láthatatlan online kútba szórja a pénzét?
Konverziókövetés szisztematikusan
A HubSpot platform adatai szerint az online hirdetések 97 százaléka veszik el a marketing kampányok tölcsérében (Facebook, brandépítés), amennyiben nincs nyomon követve. Az AdWords ideális közeg a konverziókövetéshez, hiszen egyszerű, világos választ ad arra, hogy hol csúszik el a történet, miért nem kattintanak tovább a látogatók. Azonban ez sem elengedő, ugyanis ha valaki nem látja át a rendszert, még egy AdWords hirdetés sem lehet garancia a konverziós ráta növelésére. Az említett oldal felmérése alapján a kampányok 42 százaléka sikertelenségbe fulladhat, ha nincs szisztematikusan felépítve a hirdetés – ez pedig továbbra sem tesz jót a konverzióknak.
Célirányos beállítások
Az AdWords-fiókok technikailag nyomon követik a konverziókat, de ha az alapbeállításokon nem változtatnak, több kiskaput nem tud kihasználni a rendszer. Saját és a vállalkozása érdekében érdemes a témának utánaolvasnia, időt szánnia az “apró betűs részekre”, adott esetben szakértővel konzultálnia a témáról.
Nem az első hely a fontos
Fontos megjegyezni, hogy nem kell mindig az első helyen lennie a hirdetésnek ahhoz, hogy pénzt keressen vele. Ez különösen igaz az első időszakban, amikor egy új AdWords fiókot indít el. Fektessen hangsúlyt a kampány részleteire és sikerességére, így a konverziói is jobbak lehetnek. Gondoskodjon arról, hogy a felhasználónak élmény legyen a weboldalán való szörfözés.
Tudják, hogy hol van
Használja a földrajzi célzás hatalmát az interneten. Az emberek nagyobb valószínűséggel kattintanak egy hirdetésre, ha látják benne a szolgáltatás helyét. Ez nem csak pszichológiai trükk, de egyben bizalmat is gerjeszt a látogatókban.
Osztott tesztelés
Akár ingyenes módszerrel vagy aktív AdWords hirdetési kampánnyal is terelhető a forgalom az oldalára. Az e-kereskedelmi weboldalaknál jellemező a termékek A/B tesztelése, így kiderül, hogy melyik termék rendelkezik annyi potenciállal, amivel ön további bevételhez juthat. AdWords kampányoknál is van példa arra, hogy két futó – ám máshogy felépített – hirdetést ugyanarra a landing oldalra irányítanak, ezáltal kiszűrhető, hogy melyik a hatékonyabb, vásárlóbarátabb.