Mit hallgatnak az emberek, amikor valahova utaznak? Zenét, Spotify-t, illetve legtöbbször rádiót, amelyben futnak a reklámszpotok. 2016-os adatok szerint az elmúlt tizenegy évben 35%-kal nőtt az online rádiók hallgatottsága, ezt a lehetőséget bizony érdemes kiaknázni.
A dolog végtelenül egyszerű: ha a fogyasztó többször hallja ugyanazt a mondanivalót (legyen szó reklámról vagy zeneszámról), előbb-utóbb megjegyzi. Számos tanulmány kimutatta ugyanis, hogy a hallgatás folyamata egy széleskörű hálózatot aktivál az agyban. Az ingerek pedig a memóriára is hatással vannak.
Milyen lehetőségekkel érdemes élni ez esetben?
Podcastek
Az Edison Research kutatási adatai szerint a podcastek hallgatósága 2006 óta 25 százalékkal nőtt. Sokan elfelejtik, hogy a podcastek célirányosan tudnak hatni a vevőkre. Nagyszerű B2B marketing eszköz, ugyanakkor érdemes előre egyeztetni egy marketingessel, hogy mi hangzik el a legalább fél órás időtartam alatt. Nem csupán a márkát lehet általa bemutatni, de akár válságkommunikációt, személyes kontaktust is kialakíthatunk vele, ezzel is fokozva a vevők bizalmát. Érdemes mérlegelni, hogy interjúk esetén kik szólalnak meg, valamint hogy hol lesz megosztva a hanganyag – javasolt az olyan ingyenes platformok használata, mint a SoundCloud.
Elrejtett lényeg
Vegyünk egy audio kódrészletet, amelyet elrejtünk egy adott mondanivalóban. Lehet akár csak egy szó vagy zaj a háttérben, tévés megjelenés esetén szöveg vagy feliratozás is, a lényeg, hogy 30 másodpercen keresztül hallja/lássa az illető.
Facebook-audió
2016 decemberében a Facebook bejelentette legújabb fejlesztését: az élő hangot. A hivatalos papír-forma szerint azért alakítják ki, mert némelyek nem akarják az arcukat adni egy élő videóhoz vagy éppen a helyzet nem kívánná meg. Mellette szól az is, hogy a hangot könnyebben “emésztik” meg az emberek, valamint nem ront a felvétel minőségén, ha nincs megfelelő internet hálózat. Audió felvételt lehet egy másik böngészőben hallgatni, míg egy élő videóhoz folyamatosan a Facebookot kell nyitva hagyni. Habár az élő hangot bejelentették, egyelőre még nem tudjuk alkalmazni, illetve azt is rebesgették, hogy első körben csak Android eszközökön lesz elérhető. Mindenesetre a marketingeseknek és a vállalkozóknak érdemes lesben állniuk, hiszen ugyanúgy lehet élő műsort vagy reklámot csinálni, ha a két fél úgy akarja, akár a tengerparton, fürdőruhában is felvehetik az adást, a közönséget ugyanúgy elérik.
Ahogy a fenti példák is mutatják, a B2B audió marketinghez nincs szükség hatalmas vállalkozásra, csupán a vevők érdeklődését és személyes bizalmát kell elnyerni. Szerencsénkre pedig az online világ és a közösségi oldal is a mi malmunkra hajtja a vizet. Bármi is hangozzon el, azt az érdeklődők újra és újra meg tudják hallgatni. Ha pedig nem találnánk a kiutat az audiók világának dzsungelében, érdemes szakemberekkel egyeztetnünk arról, hogy miként juthat el az üzenetünk minél több emberhez.