Néhány évvel ezelőtt a TikTok még csak egy olyan – kínai, viszonylag ismeretlen – video megosztó platform volt ahova leginkább a millenáris (azaz a 2000-es években, vagy utána született) korosztály tett fel magáról rövid videókat. És senki nem jósolt neki sok jövőt. Mára a TikTok kikerülhetetlen: egymillárd felhasználója van, addiktív, és szükséged lehet rá.
Tátog, szexin táncol: 350 000-en látták.
Ha még nem láttál soha egyetlen TikTok klipet sem, akkor elmesélem neked a tipikusat. Egy 15-17 év körüli lány – lehet, hogy szemérmetlenül kevés – ruhában táncol, és tátog egy aktuális slágerre.
A klip alig 15-20 másodperc. A produkciója egy nap alatt elért 350 000 embert, kapott 2000 szívecskét és 150 kommentet. De lehet a tipikus TikTok videó egy challenge, vagy akár egy jelenet egy filmből, esetleg egy vlog szerű kinyilatkoztatás.
A TikToknak éppen ez az egyszerűség a lényege: megmutathatod magad, tátoghatsz, bizonyos keretek között bármit megtehetsz a likeokért, a követőkért, a kommentekért, ezzel influenszerré válhatsz, akár már 13-14 évesen.
De hogyan tudod kihasználni a TikTokot üzleti célra? Hogyan hirdethetsz?
TikTok üzleti célra: ekkor jó neked.
Van egy aranyszabálya a TikToknak: csak akkor hasznos neked, ha pont ezt a korosztályt akarod elérni. Ha a te márkád célközönsége a 30, vagy az az alatti korosztály akkor a TikTok aranybánya, feltétlen érdemes kihasználnod, mert így éred el őket a leggyorsabban, és leghatékonyabban.
Van egy egymillió dolláros trükkünk: ha nem akarsz hirdetni akkor organikusan is elérheted a rajongóidat úgy, ha te magad is indítasz egy TikTok csatornát. De készülj fel arra, hogy 12+-os (gyerekek) fognak kíméletlen ítéletet mondani rólad. És ez lehet nagyon pozitív, vagy lesújtóan negatív is.
A 4 lehetőség, ahogy a TikTokon hirdethetsz
A TikTok 4 különböző lehetőséget ad neked arra, hogy hirdesd a márkádat. A legegyszerűbben úgy teheted meg, ha készítesz egy 9-15 másodperces videót, és bekerülsz a TikTok hírfolyamába. Ez még nem egyenes út a sikerhez, ez még nem azt jelenti azt, hogy meg is nézik, mert ellapozható a videód. Viszont tehetsz bele linket, és minden (ismert) statisztikát megkapsz, ami alapján tudsz finomítani, vagy mást kitalálni.
Takovernek azt a lehetőséget hívják amikor valaki – aki már felépített követőtáborral rendelkezik – átadja őket neked – mondjuk – egy napra. Így eléred az ő követőit a csatornáján át.
Vannak hashtag kihívások (a TikTok használja a hashtageket). Ezekhez a hashtag kihívásokhoz tartozik egy hivatkozás. Ott vannak a kihívás részletei és a feladatok.
A hashtag kihívások pont úgy működnek, mint máshol és kattintások, bannermegtekintések láthatóak mögöttük, plusz a hasonló kihívásokat is látod. Egyébként rengeteg challange van a TikTokon amire rá tudod fűzni a márkádat.
Talán a legbonyolultabb az, ha létrehozol saját szűrőket és azokat mások is használják és megjelölik. Ekkor viszonylag sokan látnak és megismerik a márkádat de ehhez pro felhasználónak kell lenned.
Persze – ahogy írtuk – indíthatsz saját márkaoldalt is, akkor lépésről lépésre kell (mintha organikusan tennéd) felépíteni a kommunikációdat, készíteni a videókat. Ami egyébként nem is olyan könnyű, mint amilyennek látszik, még akkor sem, ha egyébként a TikTok mindenben segít.