Bár Magyarországon majdnem egymillióan regisztráltak a LinkedInről sokkal kevesebb szó esik, mint az Instáról, vagy a Facebookról. Pedig jobban teljesít, és – jellemzően – a döntéshozók platformja. De hogyan tudod te kihasználni? Mik a kezdő lépések? Elmondjuk.
Tapintható tanácstalanság
Mármint ez jellemzi a LinkedIn-t amit eleinte a programozók, a kommunikációs szakemberek, a HR szakemberek, és a marketingesek használtak. Sokan nehezen barátkoznak meg azzal, hogy – a cikk írásakor – kizárólag angolul érhető el, és léteznek korlátai is. Ugyanakkor tény, hogy a LinkedIn a márkák, vállalkozások és vállalkozók számára egy hatékony platform a szakmai közönség eléréséhez. Íme mit kell tenned ott.
Ezért fontos a LinkedIn
Tény, hogy a LinkedIn – különösen az elején – kifejezetten formális, már már túl üzleties, ingerszegény social media felület volt, ahol „unalmasabbnál unalmasabb”, de szórakoztatónak semmiképpen nem mondható üzleti beszélgetések folytak. Mintha egy BNI reggelire mentél volna sötétkék öltönyben, barna cipőben, úgy, hogy mások is pont ebben a ruhában akartak kitűnni a tömegből.
Az elmúlt – talán – 2 évben azonban a LinkedIn megváltozott: csendben és lépésről lépésre megújult, az interaktív közvélemény-kutatások, gyors reagálások és a LinkedIn Stories segítségével a platform ma már a szakmai beszélgetések és interakciók helye. Mára egy elkötelezett LinkedIn közösség létrehozásával a márkák tehetségeket vonzhatnak, növelhetik profiljukat, és akár potenciális új ügyfeleket is elérhetnek.
A LinkedIn kezdő lépések
Ha szeretnél a LinkedIn-en márkát építeni az első lépés a vállalati oldalad. Az Instagramhoz hasonlóan fontos, hogy a márkád értékeit egy pillanat alatt átadd. Az erős és következetes és jól felépített profil azonnal megmutatja a márkádat és azonnal arra buzdít, hogy kövessenek. Érdemes például összefoglalót írni a cégedről: mivel foglalkozol, mik a céged előnyei, az erősségek, miért vegyék fel veled a kontaktot, és azt se felejtsd el, hogy milyen eredményei vannak a cégednek. Fontold meg, hogy ki a célközönséged a LinkedIn-en, és célozd a vállalati oldalt kifejezetten rájuk.
A célközönség
Mindig mindenhol a célközönség a legfontosabb. A LinkedIn-en többféle célod lehet: építhetsz márkát, az is lehet, hogy értékesíteni akarsz, ahogy az is, hogy partnert keresel. Bármi is a célod a célközönségedet meg kell határoznod.
Tudtad, hogy optimalizálnod kell?
Ahhoz, hogy minél több követőd legyen optimalizálni kell majd a vállalati oldaladat, hiszen valahogy meg kell találjanak. Megteheted úgy, hogy releváns kulcsszavakat használsz: ezt legegyszerűbben úgy tudod megtenni, ha elgondolkodsz te hogyan keresnél egy ilyen vállalatra, mint a tiéd? És azok a kulcsszavaid. Az optimalizálás része az is, hogy linkeld a céged honlapját a LinkedInről. A profilban ezt megteheted, semmi nem tiltja. A link mutathat a weboldaldra, vagy akár egy konkrét értékesítési oldalra is (például ha munkatársat keresel). A legfontosabb azonban az, hogy lépj fel szakértőként, ossz meg az oldaladon releváns tartalmakat, cikkeket.
Szerezz követőket!
Azok, akik követnek egyből értesülnek a hírekről, az általad megosztott tartalmakról, és az általad közzétett tartalmakról is. Nyilván minél több a követőd annál többen hallanak felőled, ezért a cél az, hogy folyamatosan növeld a követőid számát. Mi azt javasoljuk, hogy ne csak a LikedIn-en próbáld ezt megtenni, hiszen rengeteg követőt lehet ideirányítani hírlevélből, és más social media platformokról is (ha akarod még LinekdIn gombot is kirakhatsz a weboldaladra)
Persze, ezek csak a kezdő lépések. Ha szeretnéd segítünk abban, hogy a LinkedIn oldalad vonzó, izgalmas, tartalmas legyen. Kattints, és vedd fel velünk a kapcsolatot