Mindenkinek van valamilyen (általában inkább negatív, mint pozitív) véleménye a TikTokról, de tény, hogy addiktív, rengetegen használják és még többen nézik. Ezért ha tudod, hogyan érdemes, akkor felhasználhatod az üzleti céljaid elérésére is.
A TikTok több mint tátogó tízévesek
Amíg néhány hónappal ezelőtt a TikTok még csak zenére tátogó tizenévesek vagy a különböző (néha vicces máskor érdekes vagy éppen izgalmas) trendek fellegvára volt mára nagyon gyors fejlődésnek indult és az olyan izgalmas értékes tartalmak felé fordult, amelyek már gyakran túlmutatnak a popsinkat rázó tiniken. Hogyan használd ki a TikTok-t, egyáltalán milyen üzleti céljaid lehetnek ott, ahol a 20 év körüli korosztály oszt meg egymással tartalmakat?
Egyáltalán mi a TikTok?
A TikTok a közösségi média legújabb trendje, több mint 1,7 milliárd letöltéssel az App Store-ban és a Google Play-ben, valamint több mint 700 millió aktív havi felhasználóval. A platform a felhasználók által felvett néhány másodpercestől maximum 60 másodperces (de ma már a 3 perces) videókból áll, a legtöbb felhasználó a 16-24 éves korosztályból kerül ki (de ez folyamatosan módosul, ma már inkább a 12-26 évesekből)
A TikTok és a márkák
Az elmúlt egy évben az a trend figyelhető meg, hogy a különböző vállalkozások, szakértők és márkák fiókokat hoztak létre a platformon, hogy felfedezzék a benne rejlő lehetőségeket és – éppen ott és éppen úgy ahogy a Z generáció elvárja – kapcsolatba lépjenek a fogyasztókkal. A Tiktokon az influencerektől és hírességektől kezdve a politikusokon át az átlagemberekig mindenkit megtalálhatsz. A TikTok csábító ereje a vállalkozások számára a platform aktív felhasználóinak puszta száma. Még mindig nem világos, hogy pontosan hogyan működik az algoritmus, de úgy tűnik, sokkal könnyebb egy videós tartalomnak hatalmas elérést generálni a TikTokon, mint más közösségi médiaplatformokon.
Nem érdemes kimaradni belőle, máris mutatjuk, hogyan használd.
Gyárts saját tartalmat
A TikTokon szinte semmi más nem számít, mint a trendi, szuper tartalom, de vigyázz, mert a közönség érzékeny és azonnal képes felemelni vagy éppen elbuktatni azokat, akik számukra nem adnak valamilyen pluszt. Ezért, ha szállodád van, nem jó irány egy hosszú, érdektelen, 3 perces videoban bemutatni a szobádat, vagy drónfelvételen a környéket, mert ezt, ez a közönség érdektelennek tarthatja. Ennél sokkal jobb tartalom lehet a „Szállodák titkai” 30 másodperces video, amelyben rendszeresen leleplezel valamilyen „titkot”, érdekességet. Persze, vannak beváltnak tűnő receptek: a háziállatok (és itt nem feltétlen a kutyára vagy a cicára gondolunk) és a gyerekek. Mivel a platform demográfiai rétege fiatal, nagyobb az érdeklődés a humoros és szórakoztató videók iránt. Például, ha az irodádnak, a cégednek a szolgáltatásodnak van kabalája vagy háziállata, szerepeltesd a tartalmaidban.
Ossz meg más tartalmakat: az UGC
A Nike érdekes módon közelítette meg a TikTokot. Ahelyett, hogy saját nyilvános videótartalmakat posztolnának, inkább a felhasználók által generált tartalmakból (UGC azaz user generic content) osztanak meg, olyanokat amelyik valamiért tetszik nekik. Ha megnézed a TikTok profiljukat, láthatod, hogy a fiókjuk privát, és hozzáférést kell kérned a megtekintéséhez. Viszont onnantól elérnek, és mindig látod, hogy a Nike osztotta meg. Menj fel a TikTokra, keress rá a #nike hashtagre, hogy megnézd az igazi marketingvarázslatot. Több mint egymilliárd felhasználó nézte/használta a hashtaget, és több millió TikTok-poszt tartalmazza azt. Ahogy görgetsz lefelé, videókat folyamatosan tartalmakat látsz olyan felhasználókról, akik Nike-ot viselnek, Nike cuccokban táncolnak, és még sok mást. Ez az UGC ingyenes reklám a márka számára.
Hirdess a TikTokon
Mint más közösségi médiaplatformokhoz hasonlóan a TikTok is a monetizált jövő felé halad, ahol a márkák fizethetnek azért, hogy hirdetéseiket a felhasználóknak mutassák. A következőkben négyféle módon teszi lehetővé a TikTok, hogy az alkalmazáson belül fizessenek a hirdetésekért.
Léteznek a „brand takeovers” hirdetések, melyek a felhasználó feedjében jelennek meg. A natív hirdetések a felhasználó tartalmai között jelennek meg. Ha akarja átugorja vagy átpörgeti. Léteznek a szponzorált hashtag kihívások: ilyen volt a már végigsöpört Jerusalema challange, de te a saját márkádra is kigondolhatsz kihívásokat: például ki tud a legmesszebbre köpni egy szőlőmagot, ki tud leghamarabb megenni egy almát, vagy bármit. De lehet branded lens-t is készíteni: ez egy filter, amit aztán a felhasználók vagy felkapnak vagy nem.
Influencer marketing
A TikTokon reménytelenül sok olyan „influencer” van, akiknek rengeteg a követőjük van. Felkérheted őket arra, hogy használják a termékedet, mutassák meg a szolgáltatásaidat a követőiknek: de a TikTokon még élesebben fogalmaznak a fiatalok, akik még tudatosabbak, mint amit gondolsz. Erre is fel kell készülnöd.
Segítünk neked eligazodni a TikTokon és sikerre visszük a cégedet. Kattints és lépj velünk kapcsolatba.