Az email fiók egyre kevésbé hatékony csatorna a marketingesek számára. Még ha nem is szerepelt még le teljesen, legtöbben már annyi mindenre iratkoztak fel, hogy ha kapnak egy – nem magánszemélytől vagy nem eladási céllal érkező – levelet,
sokan gondolkodás nélkül törlik. Bármennyi munkád is volt benne, sokszor mégsem éri el a célközönségedet.
Amerikában már dívik, hogy a Messenger alkalmazással kísérleteznek, hiszen 1,2 milliárd felhasználó használja az appot, sokan olyanok is, akik a közösségi oldalon nincsenek jelen. A HubSpot blog tett egy próbát és ezen a platformon próbálta meg elérni az ügyfeleket, méghozzá három módon.
A Facebook Messenger, mint tartalomszolgáltató csatorna
A csapat rendszeresen küldött olyan e-maileket, amelyek olyan új tartalmakat kínálnak, ami a közönséget érdekli. Egy űrlap kitöltése után azonnal hozzáférhető lesz a tartalom, valamint egy emailt is kap az illető egy pdf-másolattal, amit bármikor elő tud keresni.
Két lehetőség volt adott: a címzettek vagy azonnal megkapják a tartalmat e-mailben vagy Facebook Messengeren kapnak hozzáférést a tartalmához, az űrlap átugrásával – ez utóbbi lehetőséget kb. 20 százalék választotta.
Négy hétig tartott a “kísérlet”: 80 százalék nyitotta meg a kapott üzenetet, az átkattintási arány 13 százalék volt. Ez 242, valamint 609 százalékkal magasabb szám, mint az email marketing esetében.
Esemény résztvevőinek megkeresése a Facebook Messengeren keresztül
Próbáltál-e valaha e-mailt küldeni az eseményed résztvevői számára fontos információkról? Ha igen, nem valószínű, hogy találkoztál nagy nyitottsággal vagy átkattintási aránnyal.
A HubSpot úgy feltételezte, hogy a Facebook Messenger jobb módja lehet a résztvevők figyelmének felkeltésére, ezért a megerősítő e-mailben egy linket is küldtek az érdeklődők számára, persze a Messengeren.
Így nem csak az eseménynaptárt tekinthették meg a Facebookon, de kérdéseket is tehettek fel, a konferencia végével a diákat is megnézhették és gyakorlatilag gondolkodásra késztettek minden marketingest, hogy érdemes-e a jövőben email marketinggel foglalkozniuk.
A Messenger egyik legnagyobb előnye, hogy az online és az offline közösséget összekapcsolja, erősíti az elkötelezettséget.
A Facebook Messenger használata a hirdetéseknél
A csapat a minden hónapban beállított Facebook hirdetési költségkeretét is górcső alá vette. Sok olyan hirdetési forma van, ahol az illetőnek el kell hagynia a közösségi oldalt ahhoz, hogy megnézhesse a tartalmat. Ezért arra gondoltak, mi lenne, ha nem kellene átkattintani, hanem már a Facebookon is látható lenne az adott tartalom.
Ezért kipróbáltak a Messengeren keresztül egy űrlapot. Ha rákattintanak a hirdetésre, egy bot megkérdezné tőlük egy formanyomtatvány kérdéseit. Ennek következtében a hirdetési költségek 477 százalékos csökkenését figyelték meg, ami igencsak elgondolkodtatta a céget.
Mi több, az a tervük, hogy az észak-amerikai piacon egyre inkább rákoncentrálnak a nem túl zavaró, mégis hatékony Messenger marketingre, ami szerintük a zökkenőmentesebb kapcsolódás jövője is lehet.