Lehet eddig közel sem tulajdonítottál neki nagy jelentőséget, de a képek igen fontos szerepet töltenek be a blogposztok és a weboldalak világában.
Amikor az olvasók visszaidézik az elolvasott információkat, szöveg esetén csak a tartalom 10 százalékát tudják visszamondani, ugyanakkor ha kép vagy vizuális élmény is társul hozzá, ez a szám már 65 százalékra emelkedik.
Ráadásul a közösségi média felhasználók szívesebben kattintanak olyan posztokra, amiknél kép is található. Azonban minél több blogposztot írsz, annál inkább foglalkoznod kell azzal, hogy honnan szerzel be jogtiszta képeket, hiszen a stockfotó szolgáltatások igencsak zsebbe nyúlósak tudnak lenni, amivel a költségvetésed összeállításakor kalkulálnod kell. Most ebben a problémában segít neked a marketingtipp.hu.
1. Ingyenes képforrások keresése
Az első lehetőség az, hogy végignézed és megkeresed az internetről szabadon felhasználható képeket. Ugyanis sok olyan kép van a világhálón, amik nem állnak szerzői jogvédelem alatt, éppen ezért kockázat nélkül használhatják még a vállalkozások is.
Azonban ha a kép szabadon használható, akkor is oda kell írni a forrását. Megsúgjuk, hogy a Wikipédián kívül vannak olyan, főként angol weboldalak, amik ingyenes képeket kínálnak, mint például a StockSnap, az Unsplash, aPixabay, a PhotoPin, valamint a Pexels.
2. Csináld te a képeket
Ha úgy érzed, hogy a webes találatok nem tükrözik azt a képi világot, ami a te mondanivalód, alkosd meg te magad az vizuális külsőt.
Érdemes erre pár percet rászánnod a megfelelő beállítás, a kompozíció kivitelezésére. Egy újabb fényképezőgéppel vagy egy jó minőségű, nagy képfelbontású kamerával rendelkező telefonnal már igényes, szép képeket készíthetsz és egyúttal személyesebbé, egyedibbé is teheted vele a bejegyzésedet, cikkedet.
3. Találd meg a megfelelő, költséghatékony szakembert
Bizonyos országokban – mint például Indiában, Pakisztánban és a Fülöp-szigeteken – sok olyan grafikus és illusztrátor él, akik az európai viszonylathoz képest jóval nyomottabb áron dolgoznak.
A Fiverr.com pedig pont egy olyan site, ahol a márkád építésének kapcsán megtalálhatod őket. Ne feledd, a képek minősége a márkád egyik hangja, ezért semmiképp ne ordítson messziről a költséghatékonyság!