Mario Moreno nem csak utazás – és beauty blogger, de egy nagy amerikai multicég social media managere is. Munkája igen kötött, szinte minden perce be van osztva, több felelősség van rajta mint elsőre hinnénk.
A közösségi média menedzser kifejezés az elmúlt pár évben már Magyarországon is szépen megvetette a lábát, sokaknak kívülről még nem is állt össze, hogy valójában mennyire összetett és felelősségteljes ez a munka, hiszen aki az oldalakat kezeli – legyen az Instagram, Facebook, Twitter stb. -, az a cég szóvivője is egyben. Moreno a Bufferapp.com-nak elmondta, hogy kiből lehet igazán sikeres közösségi média menedzser.
Stratéga vagy
A megfelelő szakember olyan mennyiségű célt tűz ki, amire potenciálisan tud összpontosítani és ezzel párhuzamosan a márkát erősíteni, a feliratkozók és követők számát, valamint a bevételt pedig egyaránt növelni.
A közösségi média célok összhangban kell, hogy legyenek a vállalat általános céljaival, ezért valójában médiastratégiára van szükség a háttérben.
Nem zavar a folytonos utánkövetés
Teljesen rendjén van, hogy egy frissen indult oldalon folyamatosan posztolsz, azonban a lelkesedéssel ez egyenes arányosságban csökkenhet. Fontos, hogy mindig szolgáld ki és hasznos tartalommal lásd el a követőidet, akik hűségesen követnek és figyelnek rád, valamint a márkára.
Változatos tartalmak kialakítására törekszel
A szociális média vezetőjének kreatívnak is kell lennie, akár művészi tartalmat létrehoznia, ha a helyzet azt kívánja. Persze olyan dolgokat, amik köthetőek a márkájához: legyen szó videókról, GIF-ekről vagy inforgrafikákról. Ezzel együttjár a folyamatos és megfelelő tájékozódás, utánaolvasás is.
Nem okoz gondot az ütemezés
Mindegy, hogy mennyit szöszöltél a tartalommal, ha nem a megfelelő időben posztolod! Olykor nagyon bosszantó tud lenni, hogy egy alig munkával megtalált képet többen kedvelnek, mint egy hosszú, több időbefektetéssel készült cikket. Figyeld meg, hogy mikor a legaktívabb a közönséged és bombázd őket a megfelelő időben.
A kiértékelés is a barátod
Miután a bejegyzésed ütemezted, majd közzétetted a közösségi médiában, azzal még nem fejeződött be a munkafolyamatod, hiszen elemezned is kell a teljesítményedet. Hányan kattintottak a bejegyzésre? Hány lájkot kapott? A statisztikák abban is segítenek, hogy megalapozott döntéseket tudj hozni a jövőben.
Legyen benned hajlam a tanulásra
A megfelelő tudás és képzettség hatalmas befolyással bír a márkára, amit képviselsz és karbantartasz. Social media manager nem terem minden bokorban, komoly, átfogó és szerteágazó ismeretekre van szükség és folyamatos megújulásra ahhoz, hogy mindig képben legyél az aktualitásokkal.
Nem egyszerű, de igen hálás feladat lehet ez a munkakör. Ugyanakkor azzal is számolnod kell, hogy olykor akár éjjel vagy kora reggel is foglalkoznod kell vele. Addig is, ha érdekelne pár okosság, vagy képbe kerülnél a témával kapcsolatban, keresd a marketingtipp.hu csapatát!