A felugró ablakok sokszor képezik vita tárgyát, viszont vitathatatlanul magas értékeket konvertálnak. A Google már büntet bizonyos fajtájukért, de ha jól használjuk, a felhasználók a céljainknak megfelelően reagálnak rá: feliratkoznak, rendelnek, vagy megadják az e-mail címüket. 13 tippet ajánlunk, hogy sikeresen és hatékonyan építsd be a marketing eszköztáradba!
A pop up, vagy felugró ablak a különböző oldalakon előreugró ablakok közös elnevezése. Valóban vannak idegesítő ablakok is, sőt januártól bizonyos fajtájuk mobilon való megjelenését bünteti a Google. Megfelelően alkalmazva azonban könnyebben terelhetők a látogatók, vagyis az oldalon tarthatók és a vásárlás felé irányíthatók.
A pop upok alkalmazása az egyik legnépszerűbb módja annak, hogy megragadjuk a látogatóink figyelmét, ezért sok online weboldal stratégiai elemként alkalmazza. Egyes kutatások szerint a pop upoktól nem növekszik meg a visszafordulók aránya , viszont bizonyos esetekben akár 600 %-kal növelheti a konverziót.
A helyesen használt pop up és a weboldal céljai megegyeznek: lead generálás, eladás, és hozzájutni a felhasználó adataihoz.
Ha valaki az oldalunkra érkezett, szeretnénk, ha minél tovább ott is maradna, hasznosan töltve az idejét, és ügyfélként távozzon onnan. Tehát nem szeretnénk csak úgy elengedni.
Ha elég kedvező dolgot kínálunk, akkor a látogatók nem veszik tolakodásnak, zavaró tényezőnek. Mindenki jól jár. Mi hozzájutunk a felhasználó által megadott adathoz, legtöbb esetben e-mail címhez, ő pedig cserébe az általunk felkínált dolgot kaphatja meg. Ez lehet egy kedvezményre jogosító kupon, egy letölthető alkalmazás, segédlet, plusz információ, érdekes tartalom, illetve bármi, amit ajánlunk. Ehhez viszont nagyon jól kell ismernünk a célközönségünket.
Tudnunk kell, mi az érték számukra. Ismernünk kell a piacot is: mennyire van “tele” reklámmal, marketinggel. Bizonyos ágazatokban egy 15 %-os kedvezmény is kedvező,van, ahol ez nem is érné el az ingerküszöböt.
Az e-mail cím birtokában remarketing akciók keretében meg tudjuk keresni, és különböző, számára releváns ajánlatokat küldeni. Amennyiben az aktuális látogatása nem zárul vásárlással, a későbbiekben az e-mail cím segítségével valószínűleg egy potenciális ügyfelet kaphatunk.
A pop upok egy üzenetre koncentrálnak: a hatékony pop up figyelemfelkeltő, egyszerű, kreatív, leleményes. Csökkenti a konverzió előtti kockázatot: egy kattintás nem kerül semmibe!
Attól függően, hogy milyen marketingstratégiát használunk, beállíthatjuk, kinek, és mikor jelenjen meg. Mivel felkeltik a látogatók figyelmét, nagyon jól konvertálnak. A magas konverziós arány miatt elég hamar megtérül.
Egy pop up akkor hatékony, ha
- A konverziós céljainknak megfelelő ablakon ugrik fel
- Kapcsolódik a témához, amelyet a felhasználó olvas
- Nem zavarja a látogató által megkezdett folyamatokat, nem gátolja az információhoz való hozzájutást
- Olyan helyen és időpontban jelenik meg, amikor nem vált ki ellenállást a felhasználóból
- Egyértelmű a jelentése, jól látható a CTA gomb, és a címsor
- Motiváló, cselekvésre ösztönző, főleg, ha kérdéssel indítunk: Szeretné…?
- A célcsoport szóhasználatát alkalmazza
- Kíváncsivá tesz
- Egyes szám első személyben látható a CTA gomb: kérem az ingyenes segédletet
- Ajánlata értékes, olyasmi, amire a látogatónak szüksége van, így növeli a látogató oldalunkon töltött idejét
- Növeli a konverziót
- A felugrás gyakorisága nem zavaró, meghatározott időtartam után indul. Ha már pár percet az oldalon töltött, nem fogja zavarni az ajánlat
- Könnyen bezárható
Exit pop up
Az exit pop up egyolyan marketing eszköz, amellyel elérhetjük azokat is, akik vásárlás nélkül hagynák el az oldalunkat. Lehet, hogy most csak tájékozódtak, vagy még nem állnak készen a vásárlásra, esetleg több időre van szükségük. Ha most nem engedjük el üres kézzel, valószínűbb, hogy visszajön. A weboldalunkon töltött idejét és útvonalát látva tudhatjuk, mi érdekli: így az e-mail címéért cserébe számára hasznos tartalmat kínálhatunk.
Büntetés a helytelen használatért
Helytelen a használat:
- ha az oldal betöltődése után azonnal megjelenik
- ha eltakarja a tartalmat
- vagy a látogatónak kell navigálnia a tartalomhoz
Ezek teljesen ellentmondanak a kereső céljainak. Hatékonyságunk szempontjából már az is büntetés, hogy a látogató azonnal visszafordul. De ezt megspékelte a Google az új büntető algoritmusával: január 10.-től bünteti a mobilos megjelenéseknél helytelenül alkalmazott felugró ablakokat. Mivel a böngészések 85 %-a mobil készülékekről indul, a hosszú hónapokra szól hátrébb sorolás fájdalmas lesz.