Azt hallottam…

wordofmouth

Word of Mouth, vagyis a szóbeszédre alapozott marketing bizonyos esetekben az egyik leghatásosabb eszközünk lehet. A vásárlók inkább egy ismerős véleményre alapoznak a döntéseik során, mivel hitelesebbnek tartják a reklámoknál.

A reklámokra a legtöbb ember vak, a maradék pedig eleve elutasítóan viselkedik azokkal szemben, a hírek néha nem fedik a valóságot, mivel az online világban nem nagy kunszt a világot elferdíteni. A tapasztalat sokkal többet nyom a latba.
Néha egy-egy baráti beszélgetés megváltoztathatja a vásárlók döntéseit: ha valós tapasztalatokat hallanak egy-egy márkáról, termékről, akkor az felülírja az elképzeléseiket. Esetleg egy olyan igény is születhet, ami előtte nem létezett. Az egyik fogyasztó tehát információt ad egy másik fogyasztónak: ekkor organikus pletykáról van szó, ez egy természetes jelenség.

azthallottam
azthallottam

Az organikus szóbeszéd ösztönzése

  • Fókuszáljunk a fogyasztókra.
  • A minőséget folyamatosan ellenőrizzük, tartsuk szinten, fejlesszünk.
  • Hálájuk meg fogyasztóink hűségét.
  • Azonnal válaszoljunk, reagáljunk a fogyasztói megkeresésekre.

Word of mouth marketing

A szóbeszéd marketing lényege, hogy ezt a folyamatot a cégek indítják el, ők hozzák létre azt az üzenetet, amit a célcsoportjukhoz kívánnak eljuttatni. Önmagában ez nem elég, egy kampány kiegészítéseként azonban kiváló. Viszonylag kis költségvetéssel elkezdhető, valamint gyorsabban terjed, mint egyéb információ. Elsősorban hírnév építéséhez, új termék bevezetéséhez hatékony, ugyanis az emberek szeretnek kitűnni, többek között azzal, hogy ők előbb ismertek meg valamit. A WOM egyik alap formája a Product Sending, azaz a tesztelésre adott termékek, ingyenes termékminták eljuttatása a célcsoport megfelelő bázisaihoz.

Hogyan indítsunk útjára egy szóbeszéd láncolatot?

  • Találjuk meg azt a vásárlói csoportot, akik termékünk, szolgáltatásunk rajongói bázisát alkotják. Az elégedett ügyfél a legjobb reklám!
  • A megfelelő célcsoport bevonásával kezdhetünk neki egy kampánynak.
  • Csak akkor használjuk a szájreklámot, ha termékünk, szolgáltatásunk valóban kiváló minőségű. A pletyka visszaüthet, hiszen bizalomra épül. Ha valami nem okés, akkor egy nagyon hatásos, de negatív szóbeszédet indítunk útjára!
  • Keressük meg a megfelelő fórumokat, helyszíneket, legyünk jelen mindenhol, ahol felbukkan/hat a cégünk/márkánk/szolgáltatásunk. Támogassukaz ott folyó kommunikációt.
  • Rendszeresen kérdezzük meg ügyfeleinket, értékeljük véleményüket.
  • Folyamatosan adjunk új információkat. Ezeket a fogyasztók eljuttatják a célcsoport többi tagjához, ismerőseikhez.

Legfrissebb bejegyzések