Egy fodrásszal legalább annyira bizalmi és bensőséges kapcsolatot ápolunk, akár egy fogorvossal vagy masszőrrel. Főleg a nők esetében kerülnek igazán górcső alá korunk Gedeon bácsijai és Marika nénijei, hiszen a gyengébbik nem fejének ékességét, a lombkoronáját bízza a szakemberekre.
Egy fodrásznak mostanság igencsak fel kell kötnie a gatyáját, ha meg akarja győzni potenciális vevőit a tehetségéről.
Referenciamunkák
A szépségiparban mostanra már a legtöbb szolgáltatónak, – de főleg a fodrászoknak – érdemes portfolóival rendelkeznie. Ez lehet egy album tele képekkel vagy saját Facebook-oldal, ahol a referenciamunkák szerepelnek. Online esetben nem nehéz a dolog: a hashtagek, a vendég megjelölése (akinek a haját készítette), valamint a kampányok, frappáns szövegek mind elősegítik a népszerűsítési folyamatot. Ha pedig már a közösségi térben van, ne felejtsen el Instagram-oldalt csinálni.
Szánjon időt a lényeges dolgokra
Cégvezetőként sok mindennel kell foglalkozni és egy üzlet beindításakor aztán végképp sokfele szállnak a gondolatok. Ahhoz, hogy egy szalon folyamatosan pörögjön, rendszeres reklámra van szüksége. Ha egy vállalkozónak túl sok teher nyomja a vállát, hajlamos odébb tolni ezt a feladatkört, de közben a kezéből sem adja ki szívesen. Tudatosítsa magában, hogy mennyire fontos ez a feladat és ossza be az idejét, szánjon napi fél-egy órát a napjából kizárólag erre a tevékenységre.
Berendezés
Az új vendégeket épp annyira el tudja bűvölni egy kényelmes, szép kanapé,amennyire elborzasztani a roskadozó, ódivatú, hajszálakkal teli pamlag. A tisztasági festésen és a bútorokon kívül dobja fel apróságokkal a teret, tekintsen rá úgy, mintha a saját otthona lenne és formálja a saját ízlése szerint. Hogy mások is kellemes környezetben tudjanak szépülni, lazítani és kölcsönösen elégedettek legyenek – a vendég a hellyel, ön a borravalóval.
Honlap frissítése
Őszintén szólva elég lelombozó, ha már rég lejárt akciók, ezer éves blogbejegyzések, aktualitásukat vesztett képzések időpontjai töltenek meg egy honlapot. Kívülről nézve ez azt sugallja, hogy az oldal gazdája kevésbé foglalkozik az online jelenléttel és nem törekszik az újabb vendégek befogadására. Pedig lehet, hogy épp az ellenkezője igaz, de ezt egy lepattanó látogató már sosem fogja megtudni. Ha elfogult, kérje meg munkatársát, üzleti partnerét, családtagjait, hogy alkossanak véleményt a formálandó felületről.
Továbbképzések és minőségi termékek
Egy sikeres, jóravaló szakember (adott esetben fodrász) minőségi anyagokkal dolgozik és folyamatosan továbbképzi magát. Nem csak azért, hogy jobban érezze magát és újabb inspirációkat kapjon, hanem azért is, mert ez jól mutat kifelé. Ha pedig mindezt trendi – az üzletben kihelyezett – szóróanyagokon is prezentálja, igencsak fel tudja vele kelteni az érdeklődést. A honlapjával harmonizáló szóróanyagok akkor a legcélirányosabbak, ha az információkon felül friss, az akkori trendnek megfelelő logót, betűtípusokat és színeket alkalmaz rajtuk.