Ezért fizetsz a PPC ügynökségeknek a hirdetéskezelésért

marketing-ugynokseg

Dunát lehet rekeszteni az olyan ügynökségekkel, akik arra specializálódtak, hogy menedzseljék a PPC (azaz kattintás alapú) hirdetésidet. Nehéz kiválasztani közülük a legjobbat, a leghatékonyabbat, de talán nehezebb azt megérteni mi kerül a munkájukon „ennyibe” (Na, nem mintha drágák lennének). Ebből a cikkből kiderül számodra, mit csinálnak érted.

marketing-ugynokseg

Adwords és Facebook

Elköltöttél ebben a hónapban 100 000 forintot Adwordsre, és további 50 000-et Facebookra, mégis 200 000 forintba került a havi hirdetési költséged, mert az ügynökség elkért 50 000 forintot a munkájáért. Miért tette, hiszen csak pár kattintás, alig dolgoztak vele, igaz? Összeszedtük mire fordítja a magánál maradó pénzt az ügynökséged, és miért érdemes velük dolgoznod.

Ezért ne te tedd

Képzeljünk el egy teljesen átlagos Facebook hirdetést: a célod az vele, hogy vegyenek tőled (direkt írunk ilyen fura dolgot, hogy mindig emlékezz erre a cikkre): kovászos uborkát. Az ügynökségedtől azt várod el, hogy a kovászos uborka hirdetésed jól teljesítsen, minél több uborkát el tudj adni. Persze, észszerűen kell hirdetned, mert a kovászos uborkán nincs túl sok hasznod: egy üvegen alig 500 forintot nyersz.

Milyen jó lenne, ha a hirdetés menedzselésén megspórolnál pénzt, igaz? Akkor több maradna hirdetni. Csak az a kérdés, hogy te el tudsz készíteni egy grafikát? Tudsz írni hozzá szöveget, és tudod nézni az adatokat? Ha Adwords hirdetésben gondolkodsz, ismered a kizáró kulcsszavakat (például) vagy tudod, hogyan kell optimalizálni a hirdetéseket? Elmondjuk, mit tesz érted az ügynökséged.

Ezt teszi az ügynökséged

Képzeljünk el egy nagyon egyszerű feladatot: azt kéred, hogy a Facebookon legyen egy szuper kovászos uborka fotó, egy hirdetésen, és ez legyen meghirdetve a rajongóid, és a rajongóid ismerősei között. (Most hagyjuk is ki a  remarketinget, a lookalike listákat, legyen a hirdetés a legegyszerűbb)

Ahhoz, hogy a hirdetésed elkészüljön az alábbiakra van szükség

Kell egy fotó a kovászos uborkáról. Vagy van ilyen fotója az ügynökségnek, vagy kér tőled egyet, de lehet, hogy elkészíti, vagy az is, hogy vásárol. Bárhogy is döntötök, költség nekik. (Főleg, ha a fotós fotózza).

A hirdetést egy grafikus fogja elkészíteni. Általában A/B tesztel az ügynökség, ezért legalább kettő hirdetést készít, kettő grafikával: itt felmerül a grafikus díja. És a szövegíróé is, aki elkészíti a hirdetés szövegét.

A harmadik lépés (miután te elfogadtad, és módosítottad, ha akartad) az, hogy elvégzik a beállításokat, és elindítják a hirdetési kampányt, és nézik az eredményeket.

Mindenképpen bele kell nyúlni, mert valamelyik „rosszabb lesz” mint a másik, ezért le kell állítani, miközben nézni kell, hogy a másik hogyan teljesít. Ha rosszul, akkor gyakorlatilag visszatérnek az első pontra, és újra terveznek.

marketing-agency2

Ha minden rendben van, fut a hirdetés, és jól teljesít, akkor elküldik neked az eredményeket, és megpróbálnak rajta még egy kicsit finomítani. Ráadásul egy egy ilyen hirdetésnek van élettartama, szóval, nem mehet örökké.

Pontosan mi történt?

Ha megnézed a fenti példa egy hirdetés, legalább 3-4 ember több órányi munkája. Ezért fizetsz. Azért fizetsz, hogy ne elégesd a pénzedet azzal, hogy össze vissza kattintgatsz. Azért, mert ezeknek az embereknek van munkadíjuk, mert több szakma egyszerre dolgozik a te sikereidért, és azért mert ez a tudás nagyon naprakész kell legyen, szóval, a grafikus, a menedzser, a hirdetéskezelő, sőt a szövegíród is folyamatosan trendeket figyel, képzésekre jár. Ők, például tudják mik azok a kizáró kulcsszavak.

Csak egyetlen példa még: képzeld el, hogy kihívod magadhoz a mosógép szerelőt. Drágább óradíja lesz, mint a hirdetésedet menedzselő csapat bármelyik tagjának

Szeretnéd optimalizálni a hirdetéseidet? Kattints, és segítünk.

Legfrissebb bejegyzések