Ezért fontos a termékleírás

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Éjjel kettő óra van. Alszol. Nem tudod, de egy lehetséges vásárló éppen a webáruházadban keres egy terméket amire szüksége van. Pillanatokon belül el fogja dönteni azt, hogy tőled, vagy a konkurenciádtól fogja megvásárolni. Nem tehetsz semmit, ami befolyásolja a döntést. Vagy igen? Elmondjuk, miért fontos a termékleírás.

webshop-termekleiras

Te honnan vásárolnál?

Egy tanulmány szerint szinte minden (internetes) vásárlást ugyanaz a döntési folyamat előz meg: szükségünk van egy termékre, ezért megkeressük a neten. Megnézzük az árát, elolvassuk a termék leírását, és ezek alapján döntjük el azt, hogy megvásároljuk-e. (Persze, ez egy kicsit leegyszerűsített döntés).

Képzeld el, hogy te vagy a vásárló, és egy mosógépet keresel (hogy miért éjjel kettőkor jutott az eszedbe, azzal most ne törődjünk) és meg is találtad a weboldalon. Mielőtt megveszed, mindent szeretnél megtudni róla, mert neked nem csak a színe, és az ára a fontos, hanem az is, hogy mennyi vizet használ el egy mosáshoz, és az is szempont, hogy milyen hangos. Ezeket az adatokat azonban nem találod. Megveszed a gépet, vagy tovább mész, és megkeresed máshol?

De hol a vevő?

Végre elkészült a webshopod: sikerült feltöltened a termékfotókat a megfelelő kategóriába, áthúztad hozzá a gyártól kapott leírást: ott van a szép fehér mosógép, mellette az ára pirossal (azt is olvastad valahol, hogy érdemes kamuakciót, upsellt, crosselt alkalmazni, ezért csinálod) szóval jöhetnek a vevők biztosan sokat eladsz majd. De nem. Elmondjuk, mit rontottál el (bár feljebb már utaltunk rá)

webshop-termekleiras2

A termékleírás

Egyetlen fura példával elmondjuk neked azt, hogy miért fontos az egyedi termékleírás (és mutatunk is neked egy példát rá): képzeld el, hogy egy fizikai boltod van. Bejön hozzád a vevő, és tetszik neki a mosógéped. Szeretne mindent megtudni róla, de bármit kérdezne, te csak azt hajtogatod, hogy 45 decibeles a zajszintje, és hogy 1300-as a fordulatszáma, meg van 7-féle programja, és egy superwhite funkciója is. Ugye, hogy vicces, és te sem gondolod komolyan, hogy el tudod adni a terméket. Akkor miért hiszed azt, hogy az interneten ez így  sikerülhet?

Ilyen a jó termékleírás

A jó termékleírásnak van néhány nagyon fontos kritériuma, összeszedtük neked, hogy mik azok:

A célközönségnek írj, egyedi leírást

Nagyon fontos, hogy minden benne legyen a termékleírásban, amit – például – a mosógépről tudni kell, és ez a leírás egyedi legyen. Úgy kell megfogalmaznod, mintha ott állna a vevő melletted, mintha élőszóban mondanád el neki. Akkor a legjobb a leírás, ha pontosan annak szól, aki meg akarja venni: egy Barbie baba leírása ne szakmai legyen, inkább kedves mert anyuka veszi meg nagy eséllyel (de a popsitörlő kendőt már biztos), míg egy UV álló ragasztót az apuka: ezért figyelj a célközönségre, a stílusra, a nyelvezetre.

Domborítsd ki az előnyöket:

Azt szinte mindenki tudja, hogy mire való a mosógép, de akkor leszel szakértő, akkor segítesz igazán (és úgy tudsz könnyebben eladni) ha a leendő vásárlónak elmondod az ismert (vagy ismeretlen) termékelőnyöket. Képzeld el, ha nem azt írod, hogy „superwhite” hanem azt: ebben a mosógépben van egy program mi hideg vízzel káprázatosan fehérré varázsolja a fehér ruhákat, elég csak benyomnod a „superwhite” gombot.

Ne túlozz, és ne legyenek unalmas frázisok

Kiváló minőség. Kitűnő ár érték arány. Az egyik legszebb homokos tengerpart. Közhelyek, és unalmas sablonok. Ki a fenét érdekel az ezredik kiváló ár érték arányú mosógép? Sokkal értékesebb infó az, hogy „alig 14 liter vízzel mos ami azt jelenti, hogy egy év alatt – heti 3 használattal – 1 köbméter vizet fog elfogyasztani. Tehát 350 forintnyi vízért mosol évente. Ugye, hogy jobb, mint a kitűnő ár-érték arány?

Szavak ereje:

Próbáld meg kihasználni a szavak erejét. Egyrészt írj kulcsszóra (a termékleírásban legyen benne a terméknév, használd a kulcsszavakat, azért, hogy a Google imádjon) másrészt úgy, hogy (nagyon utáljuk, de igaz) vágykeltő legyen a leírás, azaz az olvasó meg akarja venni. (Fontos, hogy törekedj arra, hogy eközben egyszerű legyen a leírásod, hogy mindenki számra érthető legyen)

Így add el a mosógépet

Képzeld el, hogy a technikai leírások mellett egy ilyen (vagy ehhez hasonló) egyedi termékleírást találsz a mosógép mellett.

Azért fogod szeretni ezt a mosógépet, mert halk (alig 45 decibeles, ez olyan mintha valaki suttogna melletted) emiatt akár éjjel kimossa neked a ruhákat, így az éjszakai áramot használhatod. Mivel nagyon gyors fordulatszámon pörög, ezért extra tisztára mos, már kevés folyékony, vagy szilárd mosóporral. De nem ez benne a legjobb, hanem a 20 féle (közte több kímélő) programja, és az, hogy 6 év garanciát is adunk: szóval nem kell attól félned, hogy elromlik.

Ide kattints, és máris szállítjuk neked (raktáron van) ingyen. Még 4 darab van, tegnap kettőt adtunk el. Ide kattints, ha most azonnal szeretnéd.