Ezt rontod el a Facebook játékoknál

facebook_jatek

A legkézenfekvőbb ahhoz, hogy kicsit felpörgesd a Facebook oldaladat az ha kitalálsz egy nyereményjátékot, ahol (például) az egyik közkedvelt termékedet lehet megnyerni, néhány egyszerű válasszal. Aztán ezt közzéteszed a Facebookon, és önmagától pörög az oldal, rengetegen játszanak majd. Feltéve, ha jól csináltad. Mert több esetben még így is siralmas a végeredmény. De hogyan csináld jól? 

Amivel ebben a cikkben nem foglalkozunk

Ebben a cikkben azt feltételezzük, hogy ismered milyen szabályok, szabályrendszerek mentén hozhatsz létre játékot a Facebookon, ezért erre nem térünk ki. Ezt azért fontos megjegyeznünk, mert nem konkrét játék ötleteket, tippeket, hanem inkább afféle sorvezetőt kapsz majd, és azt mondjuk el, hogyan érdemes egyáltalán egy játékot kitalálni, elindítani.

Ne legyen egyszerű, sem extrém bonyolult a kérdés

Sajnos mind a kettő végletet látjuk, és neked mind a kettőt el kell kerülni. Semmi értelme annak a játéknak amikor megkérdezed, hogy hányadik születésnapját ünnepli a cég amire mindjárt az első kommentelő odaírja a helyes választ, hogy aztán a többi 300 kommentelő pedig másolja a jó megoldást. Ahogy az sem jó, ha szinte megválaszolhatatlan a kérdés, vagy több helyes megoldása is van (biztosan láttál már olyan matek feladatokat, amiket szinte senki nem tudd megoldani mert több megoldása van, a kommentelők pedig összevesznek)

Legyen személyes a kérés

A fentieket egy személyes válasszal tudod kikerülni. Tételezzük fel, hogy hajsampon a nyereményed. Ne az összetevőket kérdezd, ne az árát, ne a nevét. Tegyél fel olyan kérdést, ami önálló választ igényel és amit nem fognak egymástól lemásolni.

Íme néhány példa:

Miért szeretnéd megnyerni ezt a hajsampont? 
Melyik az a hatóanyag amelyik szerinted jó tesz a hajadnak, és miért?
Mi a legnagyobb problémád a hajaddal?

Ne játszass a végtelenségig

Sokan abban látják a játékkal szerzett like-ok megfelelő mennyiségét, hogy heteken keresztül játszattatják szegény játékosokat. Ez rossz, mert a játékosok csalódottak lesznek, vagy egyszerűen nem éri meg nekik 2 hétig játszani – mondjuk – a hajsamponért. 

Persze, van egy másik oldal itt is: a villámjáték, amikor 1 óra van válaszolni a kérdésre. Ez nagyszerű taktika lehet akkor, ha egyébként is elkötelezettek a rajongóid, és nagyon figyelnek rád, de az idő rövidsége miatt ilyenkor nem szabad különösebben nagy aktivitást várni.

Vezesd fel és csigázz.

Mármint ne csigát gyújts, de ha kiraktad a játékot akkor néha írd oda, hogy „szuper, sok válasz jön” vagy válaszolj egy egy nagyon frappáns válaszra. Ez jót tesz a cégimidzsnek. Jó ötlet az is, ha előre felvezeted, hogy játszani fogtok (tehát nem a semmiből kezdődik egy játék) ahogy az is, ha néha megjegyzed már csak egy nap van vagy kiírod mikor sorsolsz: ezzel is csigázod őket. 

A grafika

Persze, hogy számít, hogy csodaszép grafikával kényeztesd a követőidet, mert az figyelemfelkeltő… blablabla, ezerszer hallottad. Mi nem gondoljuk azt, hogy ez a játék lényege: az emberek szívesen játszanak akkor is egy samponért, ha sima fehér háttéren látják, akkor is ha valakinek felrobban a feje mellett és akkor is ha a holdra rakod. A lényeg maga a nyeremény.

Persze, a határaid végtelenek: kitalálhatsz jobbnál jobb ötleteket, de egyet nem szabad elfelejtened: azok akik játszanak majd, nem biztos, hogy elkötelezett híveid lesznek, inkább nyereményvadászok akik egyszerre 50 helyen játszanak, és csoportokban osztják meg a játékodat.

És hogy ezt honnan tudjuk? Játssz egyet és nézd meg a válaszadók profilját. Azt látod majd, hogy óránként legalább 2 játékhoz kommentelnek, írnak, szeretnék éppen azt nagyon megnyerni.

Sok sikert ?

Legfrissebb bejegyzések