Ezt teheted, ha a konkurens lekattintgatja az Ads hirdetésedet.

Akármikor előfordulhat, hogy a konkurenciád úgy szeretne versenyelőnyhöz jutni, hogy elkezdi lekattintgatni az Ads (régen Adwords) hirdetésedet abban bízva, hogy egyszerre kettő gondot is okoz: elkölti a pénzedet úgy, hogy kimeríti a napi keretedet, és ő lesz előkelőbb helyen. Bosszantó, kicsinyes trükk, de vajon van bármi értelme? Okoz neked kárt? Kiderül!

Így gondolkodik a konkurensed, és ezért kattintgat.

A konkurensed rém egyszerűen gondolkodik: azt látja, hogy egy adott kulcsszóra megjelenik a hirdetésed. Lehet, hogy azt is tudja, hogy a Google Ads rendszerében a hirdetésed megjelenése ingyenes, csak akkor fizetsz, ha arra valaki kattint.

Lekattintja a hirdetéseket

Mi tehát (szerinte) a megoldás? Az, hogy lekattintja. Majd elégedett hátradől, mert úgy véli sikerült elköltenie a pénzedet úgy, hogy egyáltalán nem történt konverzió, azaz nem vásároltak tőled. (Ez nyilvánvaló hiszen ő volt)

Lehet, hogy csak városi pletyka, de hallottunk már olyat is, hogy ezt a konkurencia nagyüzemben tette: egyszerre több laptopról, gépről kattintgatott (persze ő mert ezt nem merte kiadni feladatnak) abban bízva, hogy ezzel is gyorsítja a folyamatot.

De okozhat-e neked kárt így a konkurencia?

Spoilerezünk: rövid távon igen, hosszú távon azonban nem.

Ez csalás. A Google pedig egyszerűen nem engedheti meg magának azt, hogy az ilyen csalásoknak teret adjon. És meg is vannak az eszközei arra, hogy észrevegye, de ne szaladjunk ennyire előre, mondjuk a kettő megoldást.

Ezt teheted

Az egyik az, hogy az ilyen jellegű csalást, megtévesztést a Google magától észreveszi, és automatikusan jóváírja a fiókodban az összeget, amit jogosnak tart. Ha te kezeled a Google fiókodat akkor ezt az összeget az „Érvénytelen tevékenység”-ek között találod meg.

Lekattintja a konkurencia

Van egy másik út is, ez rögösebb.

Ha nincsenek egyértelmű jelek, hanem csak sejteni lehet azt, hogy a konkurencia kattintgat (és ez neked tűnik fel) akkor is van megoldás: a Google Analytics adataiból, és a tárhelyszolgáltató webnaplójából kinyert adatokkal (ehhez nem biztos, hogy hozzáférsz) érdemes bejelentést tenni. A bejelentést a Google kivétel nélkül minden esetben kivizsgálja. És döntést hoz.

Vannak apróbb trükkök is, mellyel ki lehet zárni a felesleges költéseket. Ha egy IP címről túl sok kattintás érkezik az nem biztos, hogy a konkurens (egy bizonyos határig lehet egy leendő, de tétova vásárló is) de kizárhatod. Ahogy a „dupla kattintásokat” is.

A kampányok 80%-ában csökkenthetőek a kiadások

Nem titok, hogy tervezünk, és menedzselünk Ads kampányokat. Éppen ezért merjük kijelenteni, hogy nem lehet abban megakadályozni a konkurenciádat, hogy néhány csaló kattintással (elenyészően kicsi) kárt okozzon, hiszen nem mehetünk minden kattintásnál felülvizsgálatot kérni a Google-től.

Azt viszont biztosan állíthatjuk, hogy ha mi menedzseljük az Ads fiókodat, akkor megakadályozzuk, és azt is, hogy az általunk kezelt fiókok 80%-ában csökkentettük a havi költségeket, miközben nőtt a bevétel.