Facebook ötletek: ha kiégtél

Ott ülsz a Facebook előtt, és posztolni kellene, mert a (tartalom)marketingesek azzal riogatnak, hogy ha nem posztolsz véged. Különben is a rengeteg (vásárolt, és organikus) rajongó mind rád vár, isszák a szavaidat, és ha nincs kint pontosan négykor a várt poszt akkor azonnal a konkurenciához mennek, egy vehemens csoportjuk elindul, megkeres, és felnégyel, majd forró olajban süt ki. De neked semmi nem jut az eszedbe. Mi lehet ilyenkor a megoldás? Elmondjuk.

A találgatós szöveg átka

Van valami, amit semmiféleképpen, még végső elkeseredésedben se tegyél: ez a találgatós szövegírás. Én az összes olyan kommunikációs szakértőt, szövegírót, aki ezt a technikát alkalmazza egy mély, sötét verembe dobnám, és nem engedném ki őket onnan amíg meg nem értik, hogy a tálalgatós szövegírás 1990-ben sem volt már divat..

Mondok egy példát a találgatós szövegírásra. Mondjuk autót szeretnél bérbe adni.

Az ég szerelmére bármennyire is ki vagy égve, bármennyire is ötlettelen vagy, le ne írj kezdj úgy posztot hogy „Sokszor kell autóval menned, de nincs? „ „ Jó lenne ha lenne egy bérautó amivel el tudnál menni a fogorvoshoz?’ „Nem akarsz saját autót fenntartani, de néha kell?” „Gondolkodtál már azon, hogy bérelj autót?” „Nem szeretsz cipekedni a boltból haza, ezért kellene néha egy autó?”

Ezek a találgatós posztok, amik olyan bugyuták, hogy ha tényleg ennyire eleged van, kiégtél, hogy ilyenek jutnak eszedbe, és így, találgatni akarsz, akkor inkább ne posztolj aznap, de ilyenek SOHA.

De akkor mit tegyél? Íme gyakorlati 5 tipp

5: Csinálj például szükségmérőt.

Keress meg egy – akár népszerűtlen – termékedet, tedd ki a Facebook faladra és kérdezd meg a közönséged, hogy „mennyire tetszik ez neked/ mennyire szeretnéd / mennyire van szükséged rá? 1-5 között írj egy számot, és arra is kíváncsi vagyok miért lenne rá szükséged?

Nem baj, ha nem válaszolnak az első pár hasonló posztra, hidd el fognak.

4: Használj emojikat

Meglepő (és mi például nem is kedveljük őket) de használj emojikat (még komoly politikus oldalán is látunk ilyet) mert minden felmérés szerint jobb az elérése az ilyen posztoknak, és jobban is szeretik a felhasználók őket.

Akár azt is megkérdezheted milyen napjuk van, vagy tegyél ki egy (teljesen véletlenszerű) emojit és kérdezd meg őket, miért tetted ki szerintük.

3: Posztold újra a sikeres tartalmakat

Mindenkinek vannak olyan sikeres tartalmai, amiket imádtak a userek, de…. de nem mindenki látta, és aki látta annak fog tetszeni másodszorra is. Ha egy kicsit updateled, akkor azt sem fogják észrevenni, hogy már volt. Miért ne tennéd ki ismét?

2: Írj hosszú posztokat

Persze, ez most, amikor éppen burnoutod van elég fura tanácsnak tűnik, de tedd meg. Írj hosszú, érzelmesebb, olyan posztokat, amiben „benne vagy”. Mesélj el egy döntést, egy téged érdeklő dolgot, ír személyes sztorit. Nem baj, ha hosszú: a Facebookon elfér, és szereti is a hosszú tartalmakat.

1: Boostold meg a legjobbakat

Minden cégnek van olyan posztja (neked is sikerült ilyet írni), ami valamiért nagy elérést hozott, amelyik sok embert érdekelt. Rakj rá 500 vagy 1000 forintot, emeld ki, és biztos lehetsz abban, hogy érdekelni fogja a célközönségedet. Egy jó poszt lesz, és felfigyelnek rád.