Házon belül, vagy ügynökséggel?

marketing ügynökség

Az online marketing és a social media marketing területek erősödésével egyre több cég életében okoz fejtörést, hogy hogyan oldjanak meg bizonyos feladatokat. Házon belül, vagy ügynökséggel? 11 érvet sorolunk fel, melyek segíthetnek a döntésben.

Számonkérhetőség

Minden külsős cég megbízása egy szerződéssel veszi kezdetét. Tehát írásban rögzítve vannak az elvárások, garanciák, kritériumok, és a különböző összegek. Ha nem teljesülnek az elvárások, a szerződést fel lehet bontani, és új megbízottat keresni. Egy munkatárs lecserélése nem ennyire egyszerű.

Jó kapcsolat

Az ügyfél megszerzésébe sok munkát kell fektetni, ezért kevés marketing ügynökség hagyja ott a megbízóját. Igyekeznek teljesíteni a szerződésben vállaltakat. Ellenben egy jó marketinges munkatárs, kellő tapasztalat birtokában előbb-utóbb felkerülhet a fejvadászok listájára, és megkereshetik egy kecsegtető ajánlattal. Tehát bármikor felmondhat. Nehezebb lesz a helyére találni valakit, de addig is gyengébb lehet a vállalat teljesítménye. A kiszervezés stabilitást hozhat.

marketing ügynökség
marketing ügynökség

Kipróbált megoldások

A házon belüli marketinges a saját cégét és piacát ismeri. Az ügynökségnek több elvégzett munka, tapasztalat van már a birtokában, így nem csak próbálkozik. Jobban meg tudja ítélni, mely lépés lesz sikeres, és mi az, amit máshogyan kellene csinálni, mi az, amit kerüljünk.

Új tudásanyag

Egy valamirevaló ügynökség nem pusztán elvégzi a feladatokat. Rámutatnak arra is, hogy mire van szükség ahhoz, hogy sikereket érjünk el. Egy munkatársnak folyamatos képzésre van szüksége.

Webdizájn, arculat felépítése

Mindenkinek van ötlete, kedvenc színe, és látott valahol valamit, ami tetszett neki. Minden bizonnyal, ám ezek még nem jelentenek profi alapokat. Mindenesetre, erre ne alapozza a cége jövőjét. Az első találkozáson sok múlik, így azon a pillanaton is, amikor az ügyfél először találkozik a cégével az interneten. Egy rosszul elkészített weboldal rettentően illúzió romboló. És még ha csak az illúzióról lenne szó! De ez konkrétan a bevételed rontja le. Rossz, vagy kezelhetetlen weboldal miatt kevés látogató, kevés fizető vásárló. Reklámozhatjod a céged éjjel-nappal, ha a weboldalra kattintás után már lépnek is tovább. Felesleges pénzkidobás. Keress valakit, aki tudja, hogy a webergonómia hogyan befolyásolja a találati listában elért helyet. Persze a cég azonosítóit, színeit, logóját ugyanúgy használni fogják, és a véleményét is megkérdezik.

Tartalom marketing

Szükséges egy ütemterv összeállítása az elkövetkezendő időszak kommunikációjával kapcsolatban. Az ügynökség, vagy a marketinges feladata, hogy témákat, ötleteket javasolhat, szavazásokat, közösséget megmozgató ötleteket, akciókat, nyereményjátékokat bonyolíthat le. Ha már jól bejáratott a céges blog, vagy a sokadik közösségi médiában megjelentetett, sikeres nyereményjátékon vagytok túl, akkor valószínűleg a munkatársad is rendelkezik kellő tapasztalattal.

Monitoring

A nyomonkövetés és az analitika a cég marketingje szempontjából sarkalatos pont. A helyes pozicionálás elengedhetetlen a döntések előtt. Ugyanennyire fontos ismerni a konkurenciát, és várható lépéseit. Mindenről tudni kell, ahol csak megjelenik a vállalat, vagy a termék neve. Így értesülünk a piac minden rezdüléséről, és van idő az alkalmazkodásra.

Reklámok kezelése

Tapasztalat és szakértelem szükséges a különböző médiában megjelentetett hirdetések összehangolásához. Az igazán nagy kihívást azonban az Adwords jelentheti: a hirdetési fiók létrehozása, a szisztéma megtervezése, a kampányok beállítása. Több beállítást és rész célokat kell párhuzamosan figyelembe venni, és folyamatosan optimalizálni. A Google is sűrűn jelentkezik újdonságokkal, változtatásokkal. Napra késznek kell lenni a változások cégünkre gyakorolt hatásával. A vállalati marketinges már tudja, hogy miért büntet január 10.-től a Google?

Social media marketing

Azzal mindenki egyetért, hogy szükséges. Csak nem mindenki tudja, hogy miért, ennek megfelelően nem mindenhol használják úgy, hogy valóban nyereséget termeljen. Emiatt általában a közösségi média marketing okozza a legtöbb dilemmát. Folyamatosan jelenlét szükséges, a megfelelő csatornákon megfelelő anyagoknak kell megjelennie, a visszajelzésekre időben, és a megfelelő módon kell reagálni. És ráadásul ezen a területen is folyamatosan nyomon kell követni a változásokat.

Erőforrások hatékony felhasználása

Amennyiben nincs marketinges munkatársad, és a marketinges feladatok a többi alkalmazott között oszlanak fel, nem garantált, hogy túl sikeres leszel. Foglalkozzon mindenki azzal, amihez ért, nagyobb lesz a nyereség. Egy házon belüli marketing csapat felállítása időigényes. A pénz sem mindegy: ha emiatt esetlegesen kezdőkben gondolkodsz, biztosan a kezébe mered adni a vállalatod sikerét? És a marketing szakma melyik ágához is ért igazán, így, tapasztalat nélkül? Egy ügynökségi szerződéssel több szakemberrel kerülsz kapcsolatba, így nagyobb összeg marad a fizetett hirdetésekre.

Friss nézőpont

Egy külső szemlélő jobban rávilágíthat bizonyos pontokra, amelyekre nagyobb hangsúlyt lehetne fektetni. Más területeken, más cégeknél már bevált módszereket is ajánlhatnak.

Hibrid módszer

Bevált, és elfogadott az a gyakorlat, hogy amikor az online marketingtevékenység már profi módon kiépült, és elkészültek az online anyagok, bizonyos részfeladatokat a cég már házon belül old meg. Vállalatonként változó, hogy mit végeznek el saját maguk. Ez függ a munkatársak képzettségétől, kvalitásától, idejétől, számától.

Legfrissebb bejegyzések