A csábítás és a sikeres végkifejlet kapcsán, hiszen igyekszünk jó benyomást tenni másokra. Az online platformokon a sikeresség is egyértelműen a mérési mutatókkal demonstrálható, amit megelőz a vevők becsábítási folyamata, éppen ezért minden lehetséges eszközzel arra kell törekedni, hogy ők ki legyen szolgálva.
A tartalom marketing része lehet a digitális marketing stratégia, amelynek ha az előnyeit megfelelően kihasználják egy márkához vagy vállalkozáshoz, igen csak jól tud teljesíteni. Fontos azonban a megfelelő terv és koncepció kidolgozása, éppen ezért a sikeresség érdekében most megosztunk önnel 6+1 hasznos tippet.
1. Szegmentáció
Nevezhetjük feltérképezésnek is, amelyből kiderül, hogy a piac nem homogén egység, hanem fogyasztói csoportok összessége. Ezen adatok felismerésével a marketing-eszköztár kifejlesztéséhez kaphatunk segítséget. Érdemes meghatározni a célcsoportokat és mindegyiket célirányosan sorozni a marketing bombákkal. A beazonosításhoz hozzátartozik, hogy a vállalkozó ismerje is őket, tudja mik az igényeik, a problémáik. Ehhez mérten kell igazítani a kommunikációt és a tartalmat.
2. Tiszta lap
A lendületes tartalom létrehozásához meg kell magunkban válaszolni a kérdést, hogy miért van szükség tartalommarketingre. Ki kell tűzni célokat: a tartalom elérés a fontos, a márka kialakítása vagy az értékesítés?Minél egyértelműbbek a válaszok, annál inkább ki lehet alakítani egy hatékony marketing tervet.
3. Tartalmak
A stratégia kialakítása után a tartalom generálása, felülbírálása kap szerepet. Akárcsak a marketing, a tartalom esetében is stratégiára van szükség, ami nem csak a fogyasztók, de a befektetők, üzleti partnerek számára is csábító lehet. Ha szükséges, akár vonjon bele a folyamatba egy profi csapatot, akik a PR részével foglalkoznak, de mindenképpen tudja meg kik a követői, hol laknak és milyen korosztályba tartoznak, ehhez tudja igazítani a szövegi megjelenést.
4. Kihagyhatatlanná válni
Főleg termék esetében érdemes a vírus marketinget alkalmazni, azaz a közösségi médián keresztül több oldalon is megjelenni, rövid üzenetek által eljutni a fogyasztókhoz. Ez manapság főként úgy zajlik, hogy a márkák ismert és követett véleményvezéreket, bloggereket keresnek meg reklámozási céllal. Ha pedig Charlize Theron azt a szempillaspirált használja, a követői is azt akarják majd.
5. Hogyan?
Hogyan fogja a tartalmat előállítani, milyen platformon és felületeken? A csatornák között viszont legyen összekötés, hogy az érdeklődők egyiket és a másikat is el tudják érni, akár egymáson keresztül. A komplexitás hiánya hátráltathatja a sikert, természetesen ne feledkezzünk el a Google AdWords-ről és a megfelelő kulcsszavakról sem – ebben marketingtipp.hu és a onesoft.hu kollégái is tudnak önnek segíteni!
6. Versenytársak figyelése
Minden iparágban kötelező felmérni a versenytársi helyzetet! Érdemes megfigyelni, hogy milyen interakciókat, tartalmakat állítanak elő a honlapjukon és a közösségi médiában egyaránt. Ennek megfelelően kell átalakítani a saját kommunikációt.
+1 Körültekintés és befektetés
Képviseljen értéket! A befektetés, valamint a körültekintés lehet anyagi és szellemi szintű is: figyeljen, hallgassa mi bántja az embereket és találjon megoldást a problémáikra. Hogy ezt minden csatornán eljuttassa irányukba,fordítson pénzt a megfelelő marketingre. Ha egy szervezetről beszélünk, végezzen kutatást, akár több ember bevonásával, készítsen videót, amivel megfogja az embereket és válaszol a kérdéseikre. Ehhez a feladathoz a felsoroltak mellett empátiára is szüksége lesz!
A digitális világban a tartalommarketing már nélkülözhetetlenné vált, ha mégis elakadna, vagy át szeretne lendülni a kezdeti nehézségeken, keressen bennünket bizalommal!