Hogyan győződj meg róla, hogy jó témát választottál a blogbejegyzésedhez

Gyakran előfordul, hogy olyan vállalkozást indítanak az emberek, amely weboldalával és blogjával viszonylag nehéz jó helyezést elérni a Google találati listájában – a téma népszerűségéből kifolyólag.

De ettől még nem lehetetlen!

Manapság az emberek már nem csak kifejezésekre, inkább konkrét kérdésekre keresnek rá, pl. „hogyan tudok otthon megtanulni jógázni?” Így a rendszert ehhez idomulva olyan algoritmussal működtetik, amely képes ezen keresések mögé látni, és a megfelelő válaszokat megmutatni.

buzzsumo
buzzsumo

Hogyan lehetsz benne biztos, hogy a megfelelő témákat dolgozod fel a blogbejegyzéseidben, azokat, amelyek valóban segítenek majd előrébb kerülni a rangsorban? Annak érdekében, hogy megkönnyítsük a dolgod, összeállítottunk egy 3 pontból álló listát.

1. Ismerd a közönséged

Valószínűleg korábban végeztél már kutatást azzal kapcsolatban, kik érdeklődnek az adott témával kapcsolatban, kik azok, akikhez szólni szeretnél. Ezt a néhány kérdést mindig tedd fel magadnak, mielőtt ötleteket gyűjtesz a posztjaidhoz:

• Kik keresnek információt ezzel kapcsolatban?
• Milyen korúak lehetnek, mit dolgozhatnak?
• Milyen érzéseket szeretnék bennük kelteni?
• Mi lehet a céljuk?
• Mit szeretnék, mit csináljanak, miután elolvasták a cikkem?

Ezen információk tudatában könnyedén kiselejtezheted, mi az a topik, ami érdekelni fogja őket, és mi az, ami nem.

2. Rendszerezd az ötleteidet a célközönségre alapozva

Amikor már tudod, kiknek írsz, próbálj arra is rájönni, milyen kérdésekre keresik a válaszokat. Ha bele tudsz gondolni, vajon milyen problémáik lehetnek, elkezdhetsz megoldást nyújtani azokra.

Ha a jógás példánál maradunk, az előbb feltett kérdésre valószínűleg olyan emberek fognak rákeresni, akiknek nincsen ideje vagy lehetősége edzőterembe menni, illetve nagyon stresszesek.

Utána kell nézned, milyen hasonló anyagokat osztottak meg mások, akik ugyanezekre a nehézségekre kínáltak megoldást, majd ki kell találnod azt is, te miben tudsz ezektől eltérőt, egyedit nyújtani.

Az ötleteidet könnyedén rendszerezheted, ha különböző témák alapján csoportosítod őket. Gondolj egy nagy, fő problémára, és azon belül hozz létre kisebb csoportokat az alapján, mikre kereshetnek rá az emberek.

3. Ellenőrizd a témaválasztást

Amikor már összegyűjtötted az elképzeléseidet, hasznos lehet néhány tesztet futtatnod. Az sajnos önmagában még nem elég, hogy szerinted sikeres lesz az adott ötlet, meg kell róla győződnöd, hogy a keresőrendszerben való előrébbjutás szempontjából is hasznos lesz-e.

Ehhez különböző eszközök is rendelkezésedre állnak, mint pl. a www.titletester.com, ami megmondja neked, a megadott cím alternatívák közül melyik kapja majd a legtöbb kattintást.

A saját olvasóid véleményét is kikérheted, pl. egy szavazás során, ahol ugyanúgy több lehetőséget is ismertetsz velük, és eldönthetik, melyikre a legkíváncsiabbak.

buzzsumo.com oldalon lehetőséged van rákeresni az adott témára, a site pedig megmutatja neked az azzal kapcsolatos legnépszerűbb cikkeket, melyeket a legtöbben olvasták, osztották meg vagy kommentelték. Így a versenytársaidtól könnyedén ellesheted, mi az, ami a leghatékonyabban működött.

Amikor az összes lépésen végigmentél, és teljesen biztos vagy benne, hogy a megfelelő témát választottad, nyugodtabban állhatsz neki az írásnak.