Hogyan írj blogot 2019-ben?

blog-2

Ugye neked is az a célod, hogy olyan blogbejegyzések legyenek a céges blogodon amelyeket sokan elolvasnak, megosztanak, amelyik érdekes, amelyikkel tudást adsz, a Google is szereti, sőt konvertál is? Mire elolvasod ezt a cikket megtudod, hogyan tudsz ilyen blogot írni 2019-ben.  

Nincs varázspor

Amíg pár évvel ezelőtt meg lehetett vezetni a piacot felelőtlen ígéretekkel (biztosan te is emlékszel olyan címekre, mint: 10 varázsszó ami miatt mindenki nálad vásárol) ma már nem lehet, mindenki észrevette, hogy nincs varázspor, csodarecept a blogírásban.

Nincs 5 szupertipp, és mágikus szavak sem léteznek. Van helyettük trend, amiket diktálnod, és követned kell ahhoz, hogy olyan blogokat írj, amelyek érdeklik az olvasóidat, és máris itt az első trükk: ismerd az olvasóidat. De róluk majd később, előbb egy esettanulmány.

20 blog a kártevőírtásról

Van egy ügyfelünk, aki nemrégen azzal keresett meg minket, hogy írjunk neki 20 darab blogot a kártevőirtásról. Hangyákról, egerekről, ágyi poloskákról és csótányokról. A blogoknak meg kellett felelniük a 2019-es trendeknek.

Legyenek olvasmányosak, adjanak értéket, legyenek érdekesek, találja meg a célközönségét, és ha lehet a kulcsszavakra elöl legyen. Plusz úgy kell megírni, hogy a végén a céget szakértőnek lásd, és ha bármilyen kártevő jelenik meg nálad, akkor őket hívd ki.

Így született meg cikk arról, hogy nem igaz, hogy a csótány túléli az atomtámadást.

Vagy arról, hogy mi az az 5 házi praktika, amit felesleges is kipróbálnod az egér ellen, mert úgysem fog működni. Vagy az, mit tegyél, ha megcsípett az ágyi poloska, és írtunk blogot a különleges hangyákról is, olyanokról például akik álcázzák magukat.

Érdekes blogcímek, igaz? Olyanok, amik érdekelhetnek téged. Mielőtt elmondjuk hogyan írj ilyen blogokat, elmondjuk, mi nem menő 2019-ben.

Amit felejts el

1: A brutálisan hosszú blogokat

Bár a mai napig vannak olyan szövegíró cégek, akik szerint brutálisan hosszú, kulcsszókkal teli cikket kell írni, felejtsd el. Gondolj abba bele, hogy te mikor olvastál el utoljára egy 15 oldalas blogot, mondjuk akár babaágy témában?

2: A semmitmondókat

Pont ugyanígy el kell felejtened az ezredszer leírt tartalmakat, a semmitmondó, a rövid, a 2000 karakteres (ez 10-15 sor) szövegeket. Ezek általában kiszenvedett blogok, látszik rajta, hogy aki írta, őt sem érdekli és nem mélyedt el a témában.

3: Nagyot mondó

Keményen fogalmazunk: az olvasóid nem hülyék, és elegük van abból, hogy hülyének nézik őket. A „kattints ide, sosem láttad még Kyle Jenner fenekét” cikk nem hazudik, ha te sem mutatod meg, de utálni fognak, és be is szólnak neked az olvasóid majd, ahogy a „445%-kal megnöveljük a bevételedet” cikk is inkább tűnik megtévesztőnek.

4: Nem biztos, hogy neked kell írni

Gond lehet, ha mindenáron te írod a blogodat, mert lehet, hogy nagyszerű vagy a szakmádban, de nem biztos, hogy meggyőzően, szórakoztatóan tudsz írni. Lehet, érdemesebb profira bízni.

blog-2

Így csináld 2019-ben

1: Járd körbe a témákat

Ha van egy témád, járd körbe, és a lehető legtöbb oldalról írd meg érdekesen. Fontos, hogy lásd meg a témában a témát: az ágyi poloskától kezdve a babázásig, mindenben van még olyan, amit nem írtak meg, és ami szakértővé tehet

2: Írj a közönségednek, és a nyelvükön

Azt biztosan tudod, hogy ki a vásárló közönséged, ezért a nyelvezetüket is. Írj pontosan nekik, használd azokat a szavakat, amiket ők, hogy közelebb érezzék magukat hozzád.

3: Mesélj történetet

2019-ben mindennél fontosabb, hogy történetet mesélj. Ne kívülállóként írd meg a sztorikat, hanem vond bele az olvasódat.

4: Oszd meg mindenhol

Fontos, hogy a lehető legtöbb platformon megoszd a tartalmadat. Igaz, hogy ez már marketing, de vonj bele külső (akár barátot, akár más célterület) oldalait, oszd meg a lehető legtöbb social media oldalon, hogy minél többen olvassanak téged, és ismerjenek meg.

5: Fontosak a képek

Az idei trend az, hogy a képekre is elkezdtek figyelni az olvasók. Felmérések szerint 25%-kal többen olvassák el azt a blogot, amelyik hangsúlyt fektet a képi világra.

6: Kristálytiszta legyen, amit szeretnél

Legyen kristálytiszta a CTA gombod: tudasd az olvasóval, hogy mit vársz tőle, mikor kattintson, mikor ossza meg, mit tegyen.

7: A személyes stílus hódít

Úgy írj, mintha ott ülne veled szemben. Ez a legnehezebb, hiszen sok olvasód van, és ők mind mindenre máshogy reagálnak, de mindannyian szeretni fogják azt, ha úgy érzik pontosan nekik beszélsz.

Ha pedig segítség kell, akkor a profi szövegírónk szívesen ír a céged nevében szakértő blogot, amit imádni fognak az olvasóid. Segíthetünk?

Legfrissebb bejegyzések