Hotelmarketing: ezt érdemes tenned 2021-ben ha hoteled van

Amikor 2019-ben az egyik pillanatról a másikra bezárt a világ azonnal otthon maradtunk, hogy aztán egy évvel később lépésről lépésre újra kinyisson és mindannyian szinte kétségbeesetten ki akarjunk törni a saját otthon-börtönükből. De miért éppen a te hoteledbe mennének? Hogyan találnak meg téged az utazni vágyók, milyen eszközöket kell bevetned, hogy visszacsábítsd őket, egyáltalán mi az a hotelmarketing? Mindent megírunk ebben a cikkben. 

Mi pontosan a hotelmarketing?

A szállodai marketing (más néven szállodai online marketing vagy vendéglátóipari marketing) tulajdonképpen a szálloda online jelenlétének kiépítését és fenntartását jelenti. Azért van rá szükség, mert az emberek (nagyobb részben) az interneten keresnek hotelt ezért megkérdőjelezhetetlen  tény, hogy a szállodai digitális marketing több foglalást, jobb láthatóságot és természetesen stabil márkanevet biztosít a piacon. De melyek a hotelmarketing eszközei és lépései, miért más ez (más-e) mint bármilyen más marketing? Segítünk. 

Listázd be a hoteled a Google-ba

Az emberek legnagyobb része rákeres arra a szállodára a neten, ahol majd szeretne (vagy tervez) megszállni. (Vagy éppen ott keres, preferenciák, kritériumok alapján). Ahhoz, hogy több látogatót vonzz, nincs más dolgod, mint a Google My Businness-en keresztül létrehoznod a hoteled kártyáját, kitölteni benne minden adatot és hamarosan megjelenik a Google-ben a szállodád. Ez legyen az első lépés.

Legyen egy weboldalad

A weboldal megléte a következő lépés a (digitális) szállodai digitális marketingstratégiában. Amikor azt javasoljuk, hogy legyen egy szállodai weboldalad, akkor nem arra gondolok, hogy felraksz néhány telefonnal készült képet, hozzáadsz 2 sornyit az étteremről, a szobáról vagy a jakuzziról és készen is vagy. Fontos, hogy weboldalad vágykeltő legyen (tehát akarjak oda menni) gyorsan tudjak foglalni (legyen egy online foglalása) ahogy az is, hogy ne kizárólag a szállodáról írj, hanem javasolj a környéken programokat, eseményeket. A tökéletes honlaphoz szükséged lesz egy honlapkészítő cégre, egy fotósra és egy szövegíróra is. 

SEO

Valószínűleg egymilliószor hallottad már a SEO kifejezést. És még valószínűbb, hogy ettől független egy ismeretlen terület számodra. A SEO arra való, hogy a szállodád bizonyos szavakra (például wellness szálló) a lehető legelőkelőbb helyen legyen a Google találati listáján. Ezeket hívják organikus találatoknak: az innen érkező látogatók értékesek, mert nem fizetsz értük és mégis téged keresnek, érdeklődnek. A SEO-t (és a tartalommarketinget) érdemes hozzáértő cégre bíznod, hosszú befektetés, de megtérül. 

Kattintás alapú hirdetések

Elkerülhetetlen lesz, hogy kattintás (vagy megjelenés) alapú hirdetésekkel népszerűsítsd a szállodádat: azoknak is meg kell mutatnod, akik nem keresik és azoknak is, akik éppen téged keresnek. Ezek a hirdetési rendszerek sokrétűek, rengeteg apróságon múlhat a siker ezért szakemberre lesz szükséged rá.

A közösségi média

A közösségi médiaplatformokon, például a Facebookon, Instagramon, Youtube-on való jelenlét manapság már nem újdonság. De a legtöbbet kihozni belőlük, és a lehető legjobban kihasználni őket – ez az, amire a szállodák digitális marketingstratégiáiban szükség van. Minden csatornát használnod kell, és mindenhol máshogy és mást kell kommunikálnod, hiszen amíg a LinkedIn szakmai addig a Facebook a 30-40 közöttieké, a TikTok a legfiatalabbaké, az Instán pedig inkább a vizuális tartalom a menő. Rengeteg lehetőség, platform amelyiket kihasználva növelheted a népszerűségét a szállodának. 

Készíts szuper videókat

Ma a video az egyik legfelkapottabb eszköz, hiszen azt a kényelmet is nyújtja, hogy még olvasni sem kell. Elengedhetetlen egy saját Youtube csatorna, az, hogy készíts néhány filmet a szállodáról, az, hogy néha élőben bejelentkezz: végtelen lehetőséged van arra, hogy szinte ingyen a lehető legtöbb embernek videoban mutasd be a szállodádat. 

Az e-mail marketing

Sokan nem élnek vele, mert felmerül bennük az a kérdés, hogy vajon miről tudna rendszeresen kommunikálni, e-mail küldeni egy szálloda a leendő vagy éppen volt vendégeinek, pedig rengeteg téma van. Ezt a feladatot érdemes kiszervezni és rábízni egy tartalom marketinges cégre.  Azért is fontos az e-mail marketing, mert a segítségével már az érkezés előtti e-mailek küldésekor számtalan érdekességet elmondhatsz a leendő vendégeidnek, segítheted őket mindenben és később is tudod velük tartani a kapcsolatot. 

Influencerek

Az influencer marketing változik és ma már nem arról szól, hogy „kapjon 4 éjszakás szállás XY influencer, vagy celeb” cserébe posztolja ki, hogy nálunk van. Az influencer (azaz véleményvezér) marketinget be kell építeni a marketingstratégiába, hiszen kétségtelen, hogy segíthetnek azzal, hogy az általuk preferált közösségi médiacsatornákon posztolnak szállodáról, és a követőiket bevonhatják a blogba.

Blog

Érdemes rendszeresen blogot írni: és nem feltétlen arról, hogy a szállodában milyen fejlesztések voltak vagy új sztárséf érkezett (bár mindkettő fontos hír). A blogra izgalmas, érdekes, különleges, olyan tartalmak kellenek, amelyek összefüggenek a szállodával, a szolgáltatásokkal a hellyel, de olvasmányosak és érdekesek is egyben. 

Segítünk a szállodai marketingben: kattints és vedd fel velünk a kapcsolatot.