Így lesz jó a landing oldalad (és pár kihagyhatatlan szabály)

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Aki internetezik az biztosan találkozott már landing oldallal. A landing page-eket (magyarul érkező oldalnak hívjuk őket) onnan lehet felismerni, hogy akarnak tőled valamit, funkciójuk van, az, hogy a látogató azt tegye, amit a cég akart. Bonyolultnak hangzik, nem is könnyű tökéletesen elkészíteni, de most elmondjuk neked mi az a landing oldal, miért kell neked, és hogyan készíthetsz jót.

igyleszjolandingoldalad

Mi is pontosan a landing oldal?

A landing (érkező) oldal egy olyan oldal, ahol valamilyen cselekedetre akarjuk ösztönözni azt, akit oda irányítottunk. Lehet, hogy azt szeretnénk, hogy vásároljon tőlünk valamit. Lehet, hogy azt, hogy töltsön le egy ingyen katalógust vagy egy e-bookot. Esetleg azt, hogy iratkozzon fel a hírlevelünkre. Egy landing oldalnak mindig van valamilyen célja, oda direkt, és kiválasztott olvasókat, felhasználókat irányítasz. Megmutatjuk egy példán keresztül.

Képzeld el, hogy érdekel téged a fotózás. Hobbifotós vagy, és többször gondoltál már arra, hogy szívesen megtanulnál fotózni. Éppen netezel, amikor – például a Facebookon –  látsz egy hirdetést, amiben azt ígérik, hogy „5 hét alatt megtanítunk fotózni, jelentkezz a tanfolyamra most”.

Ha a fotóstúdiónak jó a marketingese, akkor kattintás után egy landing oldalra irányít téged (látod, szűrtük, mert önmagad kattintottál) ahol a stúdió elmondja neked, hogy miért érdemes náluk megtanulnod fotózni, és valószínűleg arról akar meggyőzni, hogy menj el a tanfolyamra, érdeklődj, esetleg iratkozz be azonnal. A landing oldalnak – nagyjából – ez a működése.

Ettől lesz jó a landing oldalad: jó embernek mutasd meg!

Nagyon fontos, hogy a landing oldaladat a lehetséges célközönégnek mutasd meg, olyanoknak, akik éppen azt a szolgáltatást, vagy a terméket keresik, amit te szeretnél eladni. (Vagy éppen azt az e-bookot, vagy éppen arra a hírlevélre kíváncsiak) Számtalan olyan marketingmegoldás létezik, amivel meg tudod találni a célközönségedet. A célközönség nagyon fontos, hiszen ha valaki mosógépet keres, és te egy vasalót mutogatsz neki (legyen a vasalód bármilyen jó is) akkor nem jó embernek mutattad meg, és nagyon valószínű, hogy nem fog vásárolni.

Ettől lesz jó a landing oldalad: legyen határozott a célja

Miután odaterelted a célközönségedet a landing oldalra, meg kell határoznod egy konkrét célt: mit vársz el az emberektől akik ott vannak. Az, hogy adja meg a mailcímét, hogy később tudj neki e-mailt küldeni? Azonnal vásároljon meg egy terméket? Töltsön le egy e-bookot, vagy használjon egy kupont? Mindegy, hogy mi a célod, az a fontos, hogy egyetlen egy célod legyen, és lehetőleg az egyezzen meg azzal amiért a látogatód érkezett. (Ha azért kattintott, mert ígértél egy „Így fotózz kisbabát” e-bookot, akkor az oldalon az legyen, ne egy eladó kiságy)

Ettől lesz jó a landing oldalad: könnyen áttekinthető

A landing oldalnak mindig könnyen áttekinthetőnek, érthetőnek kell lennie. Fontos, hogy semmi ne vonja el a látogatód figyelmét, lépésről lépésre vezesd végig a call to action- ig azaz a cselekedetig. A landing oldalnak, meggyőzőnek is kell lennie, nem szabad, hogy bárhol elveszítsd a látogatódat, mert nem jön vissza többé (hacsak nincs remarketing hirdetésed)

Ettől lesz jó a landing oldalad: fontos a szöveg

Nagyon fontos a szöveg, amit az oldalon talál az olvasó, hiszen azzal győzöd meg, vagy azzal próbálod meggyőzni őt arról, hogy jó helyen van, bízzon benned: adja meg a mailcímét, vegye meg a tanfolyamodat, vagy bármi olyasmit tegyen amit te szeretnél. Nagyon hatékony, és jó szöveget kell tehát írnod. (Vagy keress meg minket, szívesen megírjuk neked). Mi egyébként a kristálytiszta kommunikációban hiszünk: ha már megtisztelt minket a látogató, semmiképpen ne akarjuk megvezetni, becsapni, ne veszítsük el a bizalmát.

Ettől lesz jó a landing oldalad: szeresse a Google

Ez picit határterület, mert nem minden landing oldalnál fontos, hogy szeresse a Google, azaz előre sorolja, adott kulcsszóra, mert lehet, hogy csak időszakosan engeded látni (mondjuk kampányszerűen).

De honnan lesz a látogató?

Többször írtuk már, hogy egy landing oldalra oda kell „terelni” a látogatót, ami azt jelenti, hogy valamilyen csatornán keresztül viszed oda: megmutathatod neki az ajánlatodat a Facebookon, Adwordsben(immár Google Ads), bannerben, kiküldheted hírlevélben, vagy partneroldalakra is rakhatod, használhatod más hírleveleit, kitalálhatsz rengeteg olyan csatornát ahonnan célzottan terelheted a látogatókat, azért, hogy végül ezt tegyék amit elvártál.

Persze, amit ide leírtunk mindaz csak az alapok: egy landing oldal ennél sokkal összetettebb.  Szívesen megírjuk a landing oldalad szövegét, és elkészítjük az oldalt is. Kattints ide, vedd fel velünk a kapcsolatot.