Végre készen van a tökéletes weboldalad. Pontosan olyan amilyennek elképzelted: a grafika, a megjelenés tökéletes, a funkciók jól működnek, a szövegeket is olyan szövegíró írta, aki egyszerre figyel a SEO-ra, és arra, hogy a látogatóidnak is élmény legyen olvasni. De pont ők hiányoznak, a látogatók. Hogyan lesz gyorsan, sok? Elmondjuk.
Rengeteg látogató ingyen, gyorsan: és mind vásárolni akarjon
Mindenkinek, akinek most készült el a honlapja, a fenti sor a vágyálma. Ezzel kettő gond van: a kisebbik az, hogy ezt az összes marketinggel, és kommunikációval foglakozó cég tudja, ezért előszeretettel ígérnek hasonló csodákat. A másik (és ez a nagyobb) az, hogy lehetetlen. Ahogy a viccben is van: válassz a 4 dologból (rengeteg, gyorsan, vásárolni akar, ingyen jött) kettőt, azt meg lehet csinálni. A többihez idő kell. Elmondjuk neked, hogyan tudsz szert tenni folyamatosan, egyre több látogatóra.
Van egy boltod a világ piacán: egy eldugott kis utcában.
Azt szeretnénk, ha tisztán látnád a helyzetedet. Ebben a pillanatban van egy weboldalad. Olyan helyzetben vagy, mintha világ legnagyobb piacának szélén, egy poros, mellékutcában nyitnál egy pici boltot. Teljesen mindegy, hogy mit árulsz, és mennyiért, vagy mit szeretnél elérni: az emberek nem tudnak a boltodról, ezért csak véletlen bukkannak rád. Tetézi a bajt, hogy – eleinte, biztosan – olyanok nyitják rád az ajtót, akik nagy eséllyel nem is a te termékedet és a szolgáltatásodat keresik ezért ahogy bementek, el is mennek azonnal. (És még csak el sem mesélik a boltodat másnak, mert nem érdekelte őket). Ebből a helyzetből kell valamit kihoznod. Most adunk neked 5 tippet, hogyan lesz több látogatód.
5 tipp, hogyan lesz egyre több látogatója weboldaladnak.
1: Facebook
Ha még nincs, hozz létre a Facebookon a vállalkozásodnak egy profilt. Még ne tegyél semmit, előbb töltsd ki az adatokat, készíts borítóképet, és amikor minden készen áll, akkor hívd meg az ismerőseidet, és kérd meg őket, hogy ajánlják a Facebook oldalt másnak is. Ez nem csak azért jó, mert előbb utóbb lesz „rajongótáborod” hiszen a Facebook ismerőseid eddig is tudták, hogy éppen csokimanufakturát készítesz, hanem azért is mert már véletlen is rád akadhatnak emberek. Ha teheted hirdesd is a vállalkozásodat, szerezz like-okat. Persze ettől még egyetlen látogatód sem lesz a weboldalon, hacsak nem odatereled őket, egy egy poszttal. (Ide kattints, adunk tippeket, hogyan kommunikálj a Facebookon (link az előző cikkre)
2: Instagram
Azért nem írtuk közösen „Social Medianak” a Facebookkal, mert az Instán máshogy kell viselkedned. Ott kezdj el követi embereket, ők is visszakövetnek majd, és építsd így a márkádat. Az Instán is tudsz hirdetni, és ott is tudsz brandet építeni, sőt onnan is tudsz embereket terelni a weboldaladra. (Pro tipp: ha az Instáról átterelt emberekre remarketinget is használsz, akkor az oldaladra terelt látogatókat utolérheted hirdetésekkel)
3: Cikkek, blogok
Képzeljük el, hogy van már Facebook oldalad, vannak rajta rajongóid, működik az Insta: most kell bevetned a tartalommarketing egyik elemét a blogolást. Kezdj el hasznos tartalmat írni az oldaladra, blogolj. Ha jó blogtémákat találsz ki, azt jól írod meg, akkor terelhetsz embereket az oldaladra, hogy olvassák el blogodat, úgy, hogy megosztod, csoportokban ajánlod, esetleg meghirdeted. Akkor a blogod oldalára, a blogodra érkezik a látogató, és aki végig olvassa, ő lesz neked a legértékesebb, mert érdekli a tartalom. Ha „megvan” az olvasód, semmiképpen ne engedd el anélkül, hogy feliratkoztatnád a hírleveledre, vagy a Facebook oldalad rajongója ne lenne (ne feledd, lehet, hogy nem onnan jött, hanem máshonnan, a Facebookon pedig eléred)
4: Hirdess
Néha érdemes hirdetned. Ha pénzt fizettél azért, hogy valakit beinvitálj az üzletedbe, annak nyilván szeretnél eladni. Ha ez nem sikerült akkor se engedd el üres kézzel: legyen a Facebokon a rajongód, kövessen az instán, és minden fórumon, mert, ha még nem vásárló, érdeklődő volt. (És látta a honlapodat)
5: SEO
Rengeteget fogsz még olvasni a SEO-ról. Legegyszerűbben úgy lehet megérteni miért hoz látogatót, ha a saját viselkedésedet nézzük meg. Keresel gumimatracot, beírod a Google-ba. Az első 3 vagy 4 találat Adwords hirdetés lesz, utána lesznek az organikus találatok (ők nem fizetnek már). A legtöbben az első pár cég közül választjuk ki azt, kire kattintunk, szóval, neked szállít a Google is látogatót, feltéve ha az adott kulcsszóra (most a gumimatrac) az első helyek közelébe jutsz. Akkor azonnal látogatót is odaterel az oldaladra a Google, ingyen.
Persze, még számtalan oldalra terelő vevőszerző tippünk van, amit szívesen bevetünk az oldalad forgalmának növekedéséért.