Így lesz sikeres a Facebook kommunikációd: titkok, tippek, szókimondó cikk!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kezdjünk egy erős mondattal (és még erősebbekkel folytatjuk majd): azt ígérjük, hogy ha ezt a cikket elolvasod, akkor sikeres lesz a Facebook kommunikációd. Azt is ígérjük (itt a kettő még erősebb állítás), hogy elfelejtheted a Facebook zérót, és az összes Nagy Fészbúk Guru tanfolyamát is. Ez az egy cikk, és a benne talált ötletek elegek lesznek arra, hogy sikeres legyen a Facebook kommunikációd.

marketing-ninja

Akiket kerülj el: a kóklerek, varázslók, a Facebook ninják

Ők léteznek, köztünk élnek.  Ilyen, a húszéves, önmagát Facebook ninjá-nak nevező srác aki szívesen ad neked Facebook kommunikációs tanácsokat. Igaz az a pletyka is, hogy tényleg létezik olyan marketinggel (nem kommunikációval, hanem marketinggel) foglalkozó „szakember” aki szerint a Facebook posztjaid elérése 0 (nulla) ezért semmi okod kommunikálni, elég ha csak hirdetsz. Nem fogod tudni elkerülni a Mindenhez Értő Facebook Kommunikációs Guru cégét sem, akik angliai, és amerikai blogon olvasottakat oktatnak majd neked: mivel már elfelejtettek magyarul, a buyer personat keresik, és szívesen elmondják neked a tuti receptet, egy 19 999 forintos tanfolyamon, ahol megtanulhatsz akarathajlító szövegeket is írni amitől – garantáltan – mindenki kattint mindenhova.

Ne higgy nekik. Kerüld el a kóklereket, a varázslókat, a Facebook ninját, és a mindenkinek mindent oktatok céget is: csak felesleges pénzkidobás. Elmondjuk mi az, amit ők soha nem mondanak el neked, de alapjaiban változtatják meg a Facebook kommunikációdat.

Ezt tedd a Facebookon

Tedd fel magadnak a kérdést, hogy te miért vagy fent a Facebookon? Mások is ezért vannak itt. Azért, mert – ahogy téged, őket is – érdekelik a hírek, az, hogy kivel mi történt, és talán szeretnek csevegni is: véleményt mondani, érdeklődni, kérdezni. Pontosan ugyanerre az attitűdre kell koncentrálnod a cégeddel is.

Az az igazság, hogy az emberek kíváncsiak a cégedre, a szolgáltatásodra, és mivel ebben a pillanatban is több százezer magyar ember online, a Facebookon tudod őket elérni. Összeszedtünk neked néhány irányelvet, aminek mentén meg tudod újítani a Facebook kommunikációdat

facebook-tippek

1: Beszél hozzám, kommunikálj nekem.

Amikor bemész egy boltba, és veszel egy (márkát nem írunk) csokit, egyáltalán nem az érdekel téged, hogy ki gyártja (fogadjunk, hogy nem tudod ki gyártja a kedvenc csokidat), és az sem, hogy ki szállította oda neked. Nem különösebben vagy kíváncsi a munkatársaikra és a cég sikertörténetére sem. Az érdekel téged, hogy milyen ez a csoki, mennyire édes, milyen alapanyagokból van, miért válaszd ezt. Fontos Facebook kommunikációs szabály, hogy soha ne a cégedről beszélj, hanem a termékről, és azt is mindig érdekesen tedd. Nyugodtan fejezz be minden posztot linkkel az oldaladra, vagy telefonszámmal, esetleg email címmel.

2: Beszélj a termékről, arról miért kell nekem?

Nézzük a csokipéldát: ha a posztodban azt írod, hogy „Itt ez a csoki, 51 grammos, edd meg” az senkit nem érdekel. Ha azt írod, hogy „Amikor megkóstolod ezt a csodát, először a roppanós csoki, majd alatta az édesen hömpölygő karamellfolyó káprázatos íze kényeztet el: és egy ilyen csoki legalább 7 káprázatos ízű  falat” akkor eladtad. Ugyanaz a csoki volt, csak máshogy kommunikáltál. Azt mondtad el miért kell nekem.

3: Építs rajongói bázist

Tudom, unalomig ismételt, ezer helyen olvastad, de kettő dolog lehet. Vagy már csinálod (valahogy) vagy még nem. Akárhogyan is van, növeld, folyamatosan. Szuper posztokkal, érdekes tényekkel, kulisszatitkokkal, amit megosztasz a termékről, szolgáltatásodról. Felejtsd el a vacak posztokat: gondold át, hogy alig 1-2 másodperced van felkelteni a figyelmet az éppen „unalmában” Facebookon lógó embernek, ezért, ha az első mondat nem jó, akkor kár volt posztot írnod.

4: Tökéletes grafika

Az az idő már elmúlt, hogy a szomszéd Pistike (ki ne ismerné ezt a fogalmat) Paintben, vagy valamilyen képszerkesztő programban ráírja a piros háttérre lilával, hogy „Ved meg ha kel”, mert ezzel magadat teszed nevetségessé. Profi grafika dukál a profi szövegedhez, és semmiképpen nem lehet benne hiba. Fontos, hogy minden, grafikán ott legyen a logód, az elérhetőséged, mert, ha megosztják a posztodat, akkor aki látja, a logód, és az elérhetőségedet is látni fogja.

5: Tartalom

Írj olyan tartalmakat, amiket te is szívesen elolvasnál. Maradjunk a csokis példánál: írj blogot arról, hogy mitől ilyen finom a karamell. Vagy írj arról, hogyan hat az íz a mindennapjaidra, esetleg arról, mi az az 5 dolog, ami miatt ilyen finom. Nyugodtan használj clickbait-es (kattintásvadász) cikkcímet. Ha jó a tartalom, és a stílus, akkor meg fogják osztani.

7: Játék, érdekes posztok, szórakozás

A Facebook számtalan lehetőséget kínál arra, hogy egyszerű módszerekkel növeld a rajongótáborodat, és aktiváld őket. Kitalálhatsz nyereményjátékokat, kérdezd meg őket a mindennapjaikról, kérd ki a véleményüket, szavaztasd meg őket kérdésekről, miközben építed a márkádat, és edukálod a közönségedet. Egy kommunikációs stratégiai íven kell gondolkodnod, mindig pár lépéssel előre.

8: Kommunikálj minden nap. Akár többször

Bárki bármit mond, az a jó, ha gyakran kommunikálsz. Minden nap, akár több olyan poszttal kell jelentkezned amelyik kivált valamilyen reakciót. Nem szabad követned a női megmondóember gurukat, akik például a saját arcukra írt lopott idézetekkel próbálnak meg nagy elérést generálni: ehelyett napi 2, de inkább 3 poszttal kell jelentkezned. (És ne ismételd gyakran, akkor sem, ha nehéz mindig újat kitalálni)

Ha a fenti alapelvek mentén kezdesz el kommunikálni akkor lassan „beindul” az oldalad. Egyre nagyobb eléréseket produkálsz majd, több vásárlód lesz, és egyre többen like-olják a cégedet, a szolgáltatásodat. Kezd el még ma, ha pedig segítségre van szükséged, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.