A PPC hirdetések könnyűek. Csak mindenkinél többet kell ajánlani egy kattintásért és máris tiéd a piac, nem? Nem, ez konkrétan öngyilkosság. Régebben sem így volt különösen nem igaz ez most, amikor a szemed előtt változik minden. Az a helyzet, hogy az emberek már nem úgy használják az internetet, mint pár éve, vagy tavaly. De akkor hogyan? És mik az új PPC trendek? Elmondjuk.
Így lett PPC trend a koronavírusból
Most nyilván arra gondolsz, hogy rossz cikket olvasol, pedig nem. A koronavírus (amikor ezt a cikket írjuk éppen eltörölték a korlátozó intézkedéseket) megközelítőleg 3 évre bezárt minket: a vásárlások nagy része átterelődött az internetre.
És már nem ugyanazok vásárolnak, akik pár éve.
Az eddig működő PPC trendek pedig hirtelen kilengtek, hiszen az egyetemista 22 éves mellett az anyukák, a hatvan felettiek, a kisnyugdíjasok, a gyerekek, egyszerre szinte mindenki elkezdett az interneten keresztül vásárolni, kattintani a hirdetéseket. Logikátlanná, kiszámíthatatlanná vált az egész. Pedig amikor megalkottad a marketingstratégiádat még működött, igaz?
Mit tegyél most, hogy minden megváltozott?
Automatizálj. De ne mindent!
A Google már 2021-ben határozottan terelt az intelligens licitálást és a reszponzív keresőhirdetések felé. De nem feltétlenül jó az irány. Egy példából lehet könnyen megérteni, miért.
Vegyük például a Covid világjárványt; a Google algoritmusa csak bizonyos mértékig képes alkalmazkodni a külső tényezőkhöz – és jelenleg nem elég fejlett ahhoz, hogy megértse, milyen hatással vannak a Covid-korlátozások a különböző vállalkozásokra. Egy személyes képzést értékesítő vállalat a Covid alatt mindvégig szenvedett, de a Google nem volt ezzel tisztában, és (ha rajta múlik) automatikusan maximalizálta volna a hirdetési költségvetést, ahelyett, hogy szüneteltetné, ahogy egy ember tenné.
Most, hogy a járvány hirtelen megszűnt – lett helyette háborús helyzet – megint eltolódnak a fókuszok: nem feltétlenül kell rábíznod magad tehát az automatizálásra.
Értsd meg a mennyiséget
Régen megmutattuk a potenciális vásárlóknak a hirdetésünket aztán ők vagy vettek valamit, vagy nem. Eközben a klasszikus marketing megállt ott, hogy vagy vágyat elégített ki, vagy problémára adott megoldást. Ennek van vége. Az átlagos fogyasztónak ma már körülbelül 8 kontaktra / észlelésre van szüksége ahhoz, hogy megvegye a termékedet. És ebben ott a csapda. Jöjjön a példa, hol.
Tételezzük fel, hogy side by side hűtőt árulsz. Megmutatod a potenciális vásárlónak hiszen keresi. De nem fogja megvenni elsőre, másodikra sem, harmadikra sem, talán hatodjára igen (és akkor ő még gyorsan is döntött). Ez azt jelenti, hogy bár fogalmad nincs róla ki ő, arra kell készülnöd, hogy nem engeded el és ez lehet, hogy 7 kattintásodba/észlelésbe kerül majd, 4 különböző platformon a vásárlása.
A hangalapú keresések
Villámgyorsan felnőtt egy olyan generáció, akik (és ez most semmiképpen sem kritika) már nem írnak be semmit a Google-ba és „nem pötyögnek a keresőkben”, hanem hang alapú kereséseket bonyolítanak le. Ez a fiatalabb vásárlók fele jelenleg.
Két okod lehet arra, hogy nem hozol létre hang alapú keresésre PPC hirdetést. Az egyik az, ha 100%, hogy a te célcsoportod nem használja így a keresőt, a másik az, ha nem akarsz eladni.
Egyébként van tippünk is, hogyan tedd: koncentrálj a természetes nyelvre. Nem side by side hűtőt keresnek, hanem kétajtós hűtőt. És inkább a long tail kulcsszavakra koncentrálj hiszen amíg a Google-ban azt írnák be, hogy „hűtőszekrény” addig azt mondják, hogy „nagy, kétajtós szürke hűtőszekrény”.
Használd a képbővítményeket
A képbővítmények lehetőséget nyújtanak számodra arra, hogy csodaszép képekkel is elkápráztasd a szöveges hirdetések mellett a leendő ügyfeleidet, ez fokozza a hatékonyságot. Óvatosan kell bánnod velük, mert egy lenyűgöző latte képére rengetegen kattinthatnak úgy is, hogy egyébként nem is akarnak latte-t inni.
Persze, ezek csak azok a legfőbb 2022-es PPC trendek. Folyamatosan figyelj, optimalizálj és mérj ahhoz, hogy megtaláld a számodra ideálisat.