Inbound marketing – avagy költséghatékony bizalomépítés

Minden marketingtevékenység fő szempontja a hatékonyság növelése. Az utóbbi évek marketingautomatizálási és viselkedés alapú megoldásai jelentősen növelték a marketingkommunikáció hatékonyságát, viszont a hagyományos marketingeszközökkel való leadgenerálás nem olcsó. A lényeg viszont éppen az érdeklődők megszerzésére eső költség csökkentése.

Az inbound marketinget sokan összetévesztik a tartalom marketinggel, a kettő azonban nem ugyanaz.

Egyszerűbben: a tartalommarketing választ akar adni az ügyfél minden érdeklődésére, míg az inbound marketing a tartalom segítségével szerez érdeklődőket, vagyis maguktól találnak rá a cégre.

Az inbound marketing egy olyan online marketingtevékenység, amelyet egy cég akár önerőből is képes megoldani, plusz költségek, fizetett reklámok nélkül.

inbound-marketing
inbound-marketing

A cél tehát elsősorban a vevők/ügyfelek eljuttatása a cég honlapjára. Blogon, közösségi médiában, videómegosztókon, vagy hírlevélen keresztül olyan tartalmakat jelentethetünk meg, amelyet az emberek egyébként is keresnek a neten. Így a közölt tartalmakat akkor fogadják be, amikor nekik kényelmes. Tehát ez egy nagyon is értékesítésre koncentráló módszer, amely folyamatosan értékeli az érdeklődőt, akit a neki legmegfelelőbb formában elérve terel az értékesítési folyamatban.

A tartalmakat a későbbi analíziseknek megfelelően módosítani lehet, következetesen terelve a honlap látogatóját, hogy előbb lead, majd ügyfél váljon belőle. Ezáltal megszerezhető és fenntartható az olvasók érdeklődése, közelebb kerülhetünk a lehetséges ügyfelekhez, könnyebben kiépíthető a bizalom. Emiatt alapvető lenne, hogy minél több csatornán jelen legyünk, folyamatosan frissülő anyagokkal. A webszemináriumok, blogok, hírlevelek szintén elősegítik ezt.

A tartalom fontossága

A tartalmat kellő körültekintéssel kezeljük. Nem elég a többrétegű csatorna, szükséges a bejegyzések gyakorisága. A keresőoptimalizált kulcsszavak is elősegíthetik, hogy a Google keresőrendszere szeressen minket, ezáltal előrébb araszolhatunk a találati listában, máris könnyebben megtalálhatóak vagyunk.

Minél több a tartalom, annál többet olvasnak, annál több a lehetséges vevő. 

Még egy érv az inbound marketing mellett: a potenciális ügyfél ritkán vásárol azonnal. Körbenéz, keresgél. Ha több helyen is láthat minket, annál inkább a mi leszünk számára a legjobb megoldás.

Előtte azonban fontos tisztázni, hogy a megcélzott fogyasztói csoport mennyire elfogadó ezzel a fajta találkozással. Ha az ilyen típusú kommunikációval szemben elutasító magatartást mutat a célcsoportunk, akkor jobb, ha már az elején elvetjük ezt az ötletet, hiszen csak árthatunk vele cégünk imagének.

Legfrissebb bejegyzések