Influencer marketing

influence-marketing

A fogyasztók tudatosabbá válása a marketinges szakma változását vonta maga után. A kimutatások szerint az úgynevezett word of mouth (WOM) marketing évente kétszer akkora elérést produkál, mint a fizetetős marketingeszközök.

A világ már elképzelhetetlen interaktivitás nélkül. A véleményalkotásnak muszáj teret biztosítani. Na most, ha az előbbieket mind betesszük egy nagy fazékba, akkor ezek keverékéből egy hasznos, és egyre jobban előtérbe kerülő eszközt kaphatunk: ez az influencer marketing, magyarul (közösséget) befolyásoló marketing.

Influencer marketing

Amikor influencer marketingről van szó, nem feltétlenül celebekben kell gondolkodni: bárki, akit elég sokan követnek, és hiteles az adott témában, influencernek mondható.

A közösségi hálók térhódításával az influencer marketing virágkora is elérkezett. A hagyományos, egyirányú kommunikációs csatornák is bevetettek hírességeket, azonban lassan vége annak a korszaknak, amikor a fogyasztók csak “ették” a hirdetéseket. Elvárják a visszacsatolás lehetőségét. A közösségi média kiváló terep azért is, mert lehetőség van a kétirányú kommunikációra. Ez persze folyamatos jelenlétet kíván.

Az influencer marketing óriási lehetőség lehet egy márka felépítésénél vagy új termékek bevezetése során: a netezők 74%-a szavaz bizalmat a social media platformokon található véleményeknek, 90 %-uk megbízik a mások által ajánlott termékekben, azonban mindössze a válaszadók 33%-a bízik a hirdetésekben.
Ha egy ismerősünk, vagy egy ismert személy mondja valamiről, hogy ő is éppen azt használja, imádja, és megéri az árát, akkor nem gondolkozunk. Ha szükségünk van rá, megvesszük. Nem járunk körbe öt boltot, nem tépelődünk, pont azt választjuk.

Miért jó, ha sok követőd van?

Mert kifizetődő! Az ismert emberek azáltal, hogy rengetegen követőjük van a facebookon, Twitteren, Instagramon, könnyedén segíthetnek egy márka imidzsének kialakításában, egy brand felépítésében. Persze, nem egyik napról a másikra lettek híresek, ebben komoly munka van. Majd az ismertségüket konvertálták át követőkké. Ide sorolhatjuk például az énekeseket, reality celebeket és a színészeket is.

Véleményvezérek hatása

Rajongóik többsége egyszerűen másolja a szokásaikat. Az ő esetükben odafigyelünk az általuk viselt márkákra, a kedvenc éttermükre. A bejegyzéseik sok embernek hívhatják fel a figyelmét egy termékre, szolgáltatásra, de akár egy jó kezdeményezésre is, hiszen számtalan előnnyel járhat egy-egy ismertséget felkérni egy jótékonysági ügyben.

A folyamatos felmérések eredményeként látható, hogy a fiatalabb korosztályt a leghatékonyabban a kortárs véleményvezérek tudják elérni. Sőt, sokszor azt is jobban érzik, hogyan kell megragadni a fogyasztók figyelmét. Ha csak kulcssavakat határozunk meg, és az influencerre van bízva a tartalom, hitelesebb az elérés, jobban célbatalál az üzenetünk.
A celebek a saját fórumaikat használják erre, a sportolók, vagy más ismert személyek pedig magához a márkához, a márka által használt marketing csatornához kapcsolódnak. Míg Kim Kardashian a saját Instagramjára posztol, addig például LeBron Jamesről a Nike csöpögtet híreket.

Influence marketing és a jövedelmezőség

Szinte a semmiből nőtték ki magukat egyes social media profilok, amelyek egy-egy tweeettel akár dollármilliókat is kereshetnek. Gondoljunk csak a mindössze 19 esztendős Jenner lányra: Kylienak több, mint 70 millió követője van. Csak posztol egy képet, azután százezrek akarják azt a rúzst, csizmát, akármit, ami rajta van. Ugye, nem kell nagyon magyarázni, hogyan lesz ebből pénz. Persze, az ő számára, illetve a szponzor számára. De a példáját le lehet másolni.

influence-marketing
influence-marketing

Hogyan váljunk mi magunk véleményvezérré, vagy ismert bloggerré?

Hacsak nem vagyunk híres sportolók, színészek, vagy nem nyertük meg valamelyik valóságshowt, akkor bizony hosszú és szorgalmas munka vár ránk. Stratégiára mindenképpen szükség van a saját influance marketing tevékenységünkhöz. Az nem elég célnak, hogy sokezer lájkot szeretnénk. Meg kell tervezni, mindezt hogyan érjük el. Divatblogot indítunk, vagy vegán receptek terén vagyunk szakértők? Tulajdonképpen mindegy, a hitelesség számít.

Tippek a sikeres influence stratégiához

A legfontosabb, hogy milyen üzeneteket kommunikálunk a külvilág felé: a tartalom mindenképpen kötődjön a “márkánkhoz”, akkor is, ha saját magunkat akarjuk promotálni.

Erősítsük a lojalitást a követőinkben, új, számukra hasznos cikkekkel, videókkal. A bloggereknek speciális szerepük van ebben a rendszerben, ugyanis nem csak posztolnak, hanem saját tartalmat gyártanak. Ajánlójuk, kritikájuk, valamilyen eseményen való megjelenésük mindig reklámértékű. Az emberek odafigyelnek rájuk, ha átgondolt és hiteles az influance marketingjük.

Ha már van pár cikkünk, akkor az analitikát mindenképpen használjuk: nézzük meg, melyik cikket olvasták, vagy osztották meg a legtöbben. Mi volt a témája? Akkor ehhez térjünk vissza többször, amint van valami újdonság ezen a területen.

Használhatunk szűrőket is, bár ezzel csökkenhet egy-egy cikkünk, bejegyzésünk, videónk látogatottsága, de nem tetszhetünk mindenkinek. Ha szűkítünk egy kisebb körre, akkor nagyobb valószínűséggel szólnak hozzá a bejegyzéshez, vagy osztják azt meg. Tehát relevánsan több érdeklődőhöz jut el a posztunk. Adott területen hamarabb alakulhat ki a véleményvezér státusunk.

Hasznos a hétvége is: sokan ilyenkor barangolhatnak a neten kedvükre, másrészt kevés oldal frissül hétvégén. Így a te friss posztodra több olvasó jut.

Kijelölhetnél egy adott idősávot, amikor biztosan online leszel, és bizonyos témát körbejárhattok élőben. Ez biztosan felpörgeti az oldalad forgalmát.

Legfrissebb bejegyzések