Kezdőként az interneten

kezdőként-az-interneten

Az internetes jelenlét napjainkban nem kiváltság, hanem elvárás. Akár vállalkozásként, akár magánszemélyként. Akit nem érünk el egy-két kattintásra, annak már a létezését is megkérdőjelezzük. Részletesen átnézzük, miért jó, ha nem maradunk le az internet világában, lépésről lépésre foglalkozunk domain nevektől kezdve az online marketingig mindennel. Még blogot írni is megtanulhatsz, ha követed a frissítéseinket.

Az újdonságokat valóban nem könnyű követni. Tegnap még a Facebook volt a “tanulnivaló”, ma már ott az Instagram, a Snapchat, a Linkedin, és még lehetne sorolni a neveket. A felsorolás ijesztő, de mi most abszolút az alapoktól fogjuk kezdeni.

Miért fontos az online jelenlét?

Azt, hogy magánszemélyként miért jó, ha online is létezünk, nem részletezzük különösen. Az ember társas lény, szüksége van az ingerekre és a visszajelzésekre. Papír formájú levél írása manapság ritka, bonyolult, hosszadalmas. És általában választ sem kapunk. Ezzel szemben  két perc alatt világgá kürtöljük a facebookon, hogy megszületett a nyolcadik kismacskánk, és máris több tucatnyian örülnek velünk együtt. Tarthatjuk a külföldön élő barátokkal, rokonokkal a kapcsolatot, akár nyelvet is tanulhatunk.

Vállalkozások a neten

Internet nélkül számos cég egyszerűen létezni sem tudna. Már a csapból is a “kommunikáció” szó csöpög, nem véletlenül. A weboldal is egyfajta kommunikáció, megmutatja, hogy kik vagyunk, mit csinálunk, és azt mennyiért, mikor, hol, stb. Honnan lenne új ügyfelünk, sőt, egyáltalán ügyfelünk, ha nem is tudnak rólunk? Fűtés nélkül még csak elboldogul a cég, internet nélkül már bajosan.
Aki még nincs jelen az online üzleti életben, az többnyire azért nem, mivel túlságosan bonyolultnak gondolják, félnek a költségvonzatoktól, és az ismeretlentől. Ehhez adunk most egyszerű, közérthető segítséget, megmagyarázzuk az esetlegesen ismeretlen szavakat.

Miért jó, ha a vállalkozás megtalálható az interneten?

Minden vállalkozás valamilyen profit kitermelése céljából jön létre. (Tévedés ne legyen, még az ún. non profit cégek is, csak éppen náluk a bevételt valamilyen más tevékenységbe forgatják, oktatás, adományozás, stb)
A fogyasztók száma véges. A cégek száma pedig nem. Ebből nagyon egyszerűen levezethető, hogy folyik a harc az ügyfelekért. Nem mindegy, hogy valaki nálam költi el a pénzét, vagy a szomszédba viszi. Ha választani lehet, akkor inkább hozza ide. Márpedig lehet választani, az internetes megjelenés is egy választás részünkről. Fontos, hogy mit kínálunk, mennyiért, de még fontosabb, hogy a vevők megismerjenek minket.
Az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt a tartalommarketing és az ügyfelekkel folytatott kommunikáció jelentősége. Ide tartozik a céges blog, vagy a közösségi oldalakon való információközlés ma már elengedhetetlen. Feltéve persze, ha szeretnénk vevőket, és eredményesen működő céget.

kezdőként-az-interneten
kezdőként-az-interneten

Jól működő weboldal

Azt már tisztáztuk, hogy egyszerűen elengedhetetlen az online jelenlét. Ennek az alapja pedig egy jól működő weboldal. A weboldalak megtervezésének lépései: felépítés, design, tartalom, kivitelezés. A honlapok megtervezése nem egy könnyű feladat, valószínűleg jobban járunk, ha szakember segítségét kérjük. Az alapokat akkor sem árt ismerni, így könnyebb lesz a közös munka.

Mikor jó egy weboldal?

  • Minden platformról könnyen elérhető legyen. Mobiltelefonról, tabletről ugyanúgy, mint az asztali számítógépről. Ezt reszponzivitásnak nevezzük. A reszponzív oldal lényege, hogy a képernyő alkalmazkodik ahhoz a felülethez, ahol megjelenik az oldal. Az elemek szélessége esetlegesen csökken, de az alapfunkciók megmaradnak.
  • A weboldal tartalma legyen érdekes. Különben a kutyát nem fogja érdekelni. Ha nem érdekes, nem vesznek semmit. A semmi pedig nem jelenik meg a számlánkon. A lényeg, hogy mindig visszatérjenek az oldalunkra. Ha keresnek valamit, akkor azt nálunk tegyék, ha vesznek valamit, tőlünk vegyék.
  • A tartalmat frissíteni is kell. Az előző tartalmakat olvasták? Ha igen, újat várnak. Ha nem, akkor is írjunk újat, lehetőleg érdekesebbet, mint amilyen az volt, amit nem olvastak.
  • Mindenki szereti a képeket, videókat. Olvasni viszont kevesen szeretnek. Legyenek tehát képek, videók az oldalon.

Mennyibe kerül egy weboldal?

Micsoda? Nem mindegy, mit szeretnénk. Árat csakis akkor fognak tudni mondani nekünk, ha mi is tisztában vagyunk néhány dologgal. Amit tudnunk kell árajánlat kérés előtt:

  • Domain név? Van már, vagy azt is intézzék nekünk?
  • Tárhely? Van már, tehát elintéztük mi magunk, vagy szükség lenne ennek intézésére?
  • Van már kialakult céges arculatunk, vagy ennek megtervezésére is szükség lesz?
  • Hány menüpontja legyen az oldalunknak?
  • Elég a magyar nyelv, vagy más nyelven is legyen olvasható a tartalma?
  • Szükséges lesz regisztráció az oldalon?
  • Hírleveleket szeretnénk?
  • Blogbejegyzések lesznek?
  • Webshop kapcsolódjon a honlaphoz? Online értékesítünk majd?
  • Határidő?

Értékes időt spórolunk meg, ha ezekre a kérdésekre már tudjuk a választ. A válaszok nélkül nem fogunk releváns árat kapni.

A következő részben a domain nevekről olvashatsz. Segítünk a legmegfelelőbb kiválasztásában, és megnézzük, vajon “szabad”-e még az a név. A következő részeket fent, jobb oldalt találhatóak, az Ajánlott bejegyzések alatt.

Legfrissebb bejegyzések