Itt van 2020, felkészültél?

Új év, új lehetőségek, ahogy mondani szokták. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően, a cégeknek is fejlődniük, változnunk kell, ha nem akarnak a piacról kiszorulni, versenytársaikkal szemben lemaradni. Néhány tipp amire érdemes figyelni időt és munkát fordítani.

Marketing-trendek 2020

Mobil mindenek felett

Már lerágott csontnak tűnhet, hogy weboldalad tartalma és megjelenése legyen mobilra optimalizálva. De sajnos nem lehet elégszer elmondani.

Még most is sok cég nem fektet energiát a mobilos megjelenés kialakítására. Nem lehet azt mondani, hogy a mobilokat csak fiatalok használják. Az idősebb korosztály mindennapjainak is a szerves részévé vált.

Nem csak kommunikálnak és közösségi oldalakat látogatnak mobilon keresztül, hanem tartalmak után is keresnek, utazásokat néznek, receptek után érdeklődnek, ugyanolyan aktívan használják, mint a fiatalabbak. 

Kommunikáció mindenhol. 

Ahogy bővülnek a lehetőségek, úgy változnak meg a kommunikációs szokásaink is. Anno volt a telefon, és a fax, majd jött az e-mail,és a weboldalról küldhető levél.

Jelenleg ott tartunk, hogy folyamatosan jelennek meg a különböző üzenetküldő szolgáltatások. Messenger, Whatsapp, Viber. Az emberek szeretnek írogatni, és gyorsan válaszokat kapni. Teszteld őket, a te célcsoportodat melyikkel tudod a legjobban kiszolgálni?

marketing-trendek2020

Automatizálj

Egyre jobban elterjednek a chatbotok. Ezek az alkalmazások, még nem veszik át 100% – ban az ember munkáját, de nagyon megtudják könnyíteni azt.

A piacon több chatbot szolgáltatás közül is választhatsz, nézd, meg a te céljaidat melyik könnyíti meg a legjobban? Kezd el őket használni, és csökkentsd a terheidet Programozói tudást nem igénylő, és a KKV szektorban a két legismertebb chatbot a Chatfuel és a Manychat.

Sztorizgatunk-Sztorizgatunk ?

A felgyorsult világunk velejárója, hogy az információt is gyorsan akarjuk átadni és megkapni is. Erre a célra tökéletesen megfelel az Insta és a facebook story funkciója.

Gyorsan elkészíthető, megosztható 24 óráig elérhető tartalom. Olyan ez mint egy landing oldalon a visszaszámláló. Benne van egy sürgető érzés, hogy látnod kell, mert 24 óra múlva már nem éred el a tartalmat. És az emberek szeretik.

Bevonni a célcsoportot

A gyors információ áramlásnak az egyik hátránya, hogy az embereknek az agya rááll az átlagosra, és egyszerűen tovább görgeti a tartalmadat pl. egy facebook hírfolyamban.

Legyél kreatív, és vond be az olvasót. Használd a lehetőségeket amik rendelkezésre állnak. Indíts szavazást, használj a képeknél 360 fokos funkciót. Régen elég volt a like, aztán jöttek a hangulatjelek, de ezek egyre jobban jelentőségüket vesztik, nem is beszélve arról, hogy a facebook a like-ok használatát ki is akarja vezetni.