Az év vége üzleti szempontból különösen jelentős. Számos cég ilyenkor bonyolítja éves forgalmának jelentős hányadát. Igyekszünk kitűnni a többi cég közül, reklámoztatunk, új ügyfeleket szeretnénk, ám nem mindegy, mindezt mekkora haszon reményében, és milyen ráfordítással tehetjük meg. Egy csokorra való tippel segítjük az év végi hajrát.
Indíts kampányt – sosem késő!
Mivel már december van, az utolsó pillanatban vagyunk – ha még nem kezdtük el – de jól megtervezett és körültekintően irányzott hirdetésekkel pont azokat érjük el, akik nem augusztusban kezdenek a karácsonyon agyalni. Ők már úgyis bevásároltak, mi pedig a mindent az utolsó pillanatra hagyókra tudunk építeni. Ennek egyik bázisa a céges Facebook oldalad.
Ünnepi ajánlatok
Pánik és kapkodás helyett gondoljuk át, hogy cégünket hogyan tudjuk ünnepi díszbe öltöztetni, milyen karácsonyi mázba tudjuk termékünket, szolgáltatásunkat csomagolni.
Határozd meg, melyik terméked, szolgáltatásod lesz a karácsonyi kampányod alapja. Ezt teszed a kirakatba, de a többi terméked, szolgáltatásod is ott van mellette! Olyan terméket válasszunk, amiről tudjuk, hogy kedvelik a vevőink, hasznos számukra. Ha szorgalmasan figyelgettük a saját Facebook oldalunkat, akkor tudjuk, melyik terméket válasszuk. Ha meg nem, akkor egyrészt régen rossz, másrészt lesz némi kockázat. De árengedménnyel esetleg szépíthetünk a dolgon. A kiszemelt termékről mindenképpen rakjunk ki pazar fotót, bővebb leírást. Itt nem bemutatnunk kell a terméket, hanem ráébreszteni az ügyfeleket arra, hogy nekik pont erre van szükségük. Nem bízzuk az olvasóra, hogy „majd csak rájön az előnyeire”. Egyrészt nem biztos, hogy rájön, másrészt nem fog barangolni az oldaladon.
Itt megléphetünk még egy okosat: ajánljunk kiegészítő termékeket, szolgáltatásokat.
Tökéletes időzítés
Az akciódat időzítheted az ingyenes szállítási napra, ez a közeljövőben a 2016. december 15-e. Ezen a napon számos webáruházból, üzletből ingyen szállítják ki a megrendelt termékeket. Te csatlakoztál már? Érdemes átgondolni a regisztrálást, ugyanis a felmérések szerint ezeken a napokon 5 – 8 szoros a forgalomnövekedés. Ennek magyarázata, hogy ilyenkor azok is vásárolnak, akik egyébként a szállítási költségek miatt nem tették ezt még. Az elégedett vásárlók a későbbiekben is visszatérhetnek. Arra azonban számíts, hogy a meglőző napokban reklám-dömping lesz. Tehát ki kell tűnni a tömegből, valami igazán egyedit kell közzétenned.
Adatbázis növelése
Ez az időszak különösen alkalmas arra, hogy hatékonyan növeld az adatbázisod, valamint a régi ügyfelek bizalmát is megerősítheted. Készíthetsz egy kívánság-lista alkalmazást, ahová a látogatók meg tudják írni, mit választanának, el tudják küldeni másoknak, vagy meg tudják hívni a rokonokat, hogy ők is megnézhessék a listát. Ha mindezt ajándékokkal is jutalmazod, csinos kis listád lesz, olyanokról is, akiket a már meglévő követőid hívtak meg. A listákat használni is kell: segítségükkel pontosan tudhatod, kiket is kell megszólítanod az ünnepek előtt.
Az örök favorit: Facebook nyereményjáték
Indíts el egy nyereményjátékot a Facebookon. Persze, ahhoz, hogy forgalmat generálj, valami valóban vonzó nyereményt ajánlj fel, esetleg a nyertes választhatna. Ha jól megszerkeszted a jelentkezési lapot, akkor további információkat tudhatsz meg az érdeklődőkről. Ha tapétákat forgalmazol, megkérdezheted, hogy a weboldaladon levő tapéták közül melyiket választaná, stb. Így elkalauzolod az oldaladra, megmutatod nekik a termékeidet, és azt is megtudod, melyik a favorit terméked. A weboldalunkra tehetünk remarketing kódot, így akár termékenként is készíthetünk remarketing listákat, ami a célzott hirdetésekhez óriási segítség az akcióinkban.
Meddig tart az ünnepi időszak?
A karácsonyi időszakot értelmezd tágan. Valaki a két ünnep között, vagy éppenséggel majd csak januárban fogja megvenni, amit szeretne, mivel sokan borítékban adják át az “ajándékot”. Szilveszter előtt is megnőhet a forgalom, ha olyan területen mozogsz az üzleteddel, ami valamilyen formában ide csatlakozhat. Utazás, ruházat, kiegészítők, szállás, bébiszitter-ügyelet, természetgyógyászat, szépségszalonok, de akár a sofőrszolgálat, vagy az animátori szolgáltatás is ügyesen reklámozható ilyenkor.
Ne lőjünk öngólt!
Ha ügyesek voltunk, minden összejött, megcsináltuk, látogatják is az oldalt rendesen, akkor már csak egy akadályt kell leküzdenünk: a forgalmat. Raktár felöltve? Lesz elég kollega, vagy már mindenkinek engedélyeztük a szabadságot? Esetleg kisegítő munkaerő a hajrához?
A szerverünk is bírni fogja a megnövekedett látogatottságot? Teszteljük le a roham előtt, mert most hatalmas károkat okozhat egy hibaoldal.