A közösségi média megfelelő kezelése és mindennapi használata nagy falat lehet a kisvállalkozások marketingjeivel foglalkozó szakemberek számára.
Míg az egyik oldalról arra kell törekedni, hogy vállalkozás felfusson, a másikon ott van a folyamatos üzleti növekedésre való törekvés is.
Aki vállalkozásra adja a fejét, tisztában van azzal is, hogy a közösségi médiának hatalmas szerepe van abban, hogy ezt az utat lerövidítse, de sajnos nem minden esetben érnek célba az előzetes elgondolások és tervek.
Marie Forleo 15 éve foglalkozik kisvállalkozások marketing stratégiáinak kialakításával, meglátásai szerint a biznisz egyensúlyának eléréséhez nem elég a jó ötlet, körültekintőnek is kell lenni.
Marie a blog.bufferapp.com A közösségi média tudománya című podcastjének 41. adásában osztotta meg ezzel kapcsolatos tapasztalatait.
Mennyiség helyett minőség
A kisvállalkozások elérhetik a már említett egyensúlyt, ha a kevesebb több alapon működnek. Ne vonja el több oldal a figyelmedet, amit viszont menedzselsz, arra fektess elég hangsúlyt.
“Nagy rajongója vagyok a kevesebb több-elvnek. Sokkal szívesebben csinálom egy kisvállalkozás email marketingjeit és média csatornáját, szemben azzal, mint hogy megpróbáljak egy szuper ember lenni, aki mindennel foglalkozik és közben folyamatosan azt érzi, hogy semmi sem sikerül. Azt javaslom, hogy a marketingesek és a kisvállalkozások válasszanak egy, talán kettő szociális médiaplatformot, amelyeket karban tudnak tartani” – mondta Forleo.
Közösségi média stratégia vagy kampányok?
A kisvállalkozóknak pontosan meg kell határozniuk stratégiáikat: hányszor fognak közzétenni valamit a közösségi oldalukon egy héten belül? Mennyire tesz ez jót az üzletnek? Segíti az előrehaladást? Közösségi média kampányra van szükség a siker érdekében?
Ezek mind olyan előre eldöntendő kérdések, amelyek nélkül egy online tapodtat sem lehet lépni. “Amikor a közösségi média tartalmának létrehozására gondolunk, vegyük alapul kiaknázatlan erősségeinket, amelyeket kihasználhatunk” – hangzott el a podcastben.
Határok kialakítása
Figyelj arra, hogy ne ess át a ló túloldalára: állíts be magadnak egy korlátot, már ami az online megjelenésedet illeti. Ha produktív akarsz lenni, a közösségi média ikonokat ne a kezdő képernyődre tedd, hanem rejtsd el a telefonod egy olyan részében, amihez legalább 3-5 gombot kell megnyomni.
Forleo szerint: “A közösségi média a cégtulajdonosok 90-95 százalékának fontos. Az én dolgom az, hogy megakadályozzam az online szociális tereik nem releváns tartalmakkal való elárasztását” – mondta a szakember.