Koronavírus után – felkészültél a marketingre?

Mindenkit másképp érintett a járvány, de az az egy elmondható, hogy az egész világon nincs olyan vállalkozás, amely kimaradt volna a buliból. Azok, akik időben indítottak webshopot és már egy felépült, jól működő rendszerük volt, amikor beütött a leállás, nagy valószínűséggel a nyertes oldalon vannak, másoknak lecsökkent a forgalmuk, de működnek, illetve vannak, akik teljesen le kellett álljanak.

Koronavírus után

Ha ez utóbbi két csoport valamelyikébe tartozol, akkor már most gőzerővel azon kell dolgozz, hogyan hozod be a kimaradásokat, erre adunk néhány szempontot alább.

1., Digitalizálj!

Ha még mindig csak tervezed a webshop indítását vagy az üzleti folyamataid minél nagyobb részének digitalizálását, akkor ez a legfontosabb prioritásod. Nem fog visszatérni az élet a „normál kerékvágásba”, mindenki megszokta az online meetingeket, távmunkát és a webes vásárlást. Ezek nem fognak eltűnni, sőt.

2., Mondd el a történeted

Miután minden vállalkozást másképp érintett a válság, a vevőid kíváncsiak arra, hogy veled mi történt. A legfontosabb nyilván a tényközlés, mikor-hogy lesztek nyitva, milyen változások zajlanak, de ez nem elég. Mesélj te egy videóban arról, hogy neked milyen volt megélni, beszéltesd a kollégákat, mondd el, mi történt a céggel és miket terveztek. A koronavírus mindenkinél történetek százait hozta, s ezek a történetek fontosak, érdekesek, értékesek.

3., Készülj fel a rohamra

Ha eddig csipkerózsikaként éltél a járvány alatt, akkor ideje felébredni. A korlátozások enyhülnek, talán majd picit szigorodnak, de végül az egészen túl leszünk. Akkor azt várjuk, hogy legalábbis az értékesítés visszatér a régi szintre, bizonyos szektorokban gyorsan, bizonyosakban lassabban. Megvannak még a kollégák, akikkel le tudod ezt vezényelni? Nincsenek? Keress alvállalkozókat, gyakornokokat, új kollégákat, hamarosan itt az ideje.

koronavirus után marketing

4., Tervezd meg a „nyitási” kampányod

Akkor is, ha eddig is nyitva voltál. Ünnepeld meg, hogy részben túl vagyunk rajta, valami új kezdődik nálad is. Terveztess egy kampányt akciókkal, hozd vissza a régi vásárlóidat egy jó körlevéllel.

5., Ne spórold le a médiaköltést

Ahhoz, hogy a „nyitáskor” túl tudd harsogni a többieket, hangosabb, erősebb, ütősebb kampányt kell készíts, mint eddig. A legtöbb kisvállalkozás ott vérzik el a kampányok során, hogy nem tudják jól behatárolni a célcsoportjaikat, de leginkább nem költenek el annyi pénzt, hogy a célcsoportba tartozó embereket hatékonyan (nem egyszer!) elérjék. Most nem a spórolás ideje van itt, hanem a kőkemény versenyé, nagyjából ezen múlik, hogy a nyertes oldalon maradsz-e.

6., Készülj fel a megváltozott fogyasztói szokásokra

Nézd meg, hogy a te vállalkozásodat hogyan érintette a válság és erre hogyan reagált a vásárlóköröd. Adaptálódnod kell, ez most egy erősebb imperatívusz, mint eddig bármikor, hiszen a válság is komolyabb, mint bármikor. Online vásárolnak? Csinálj webshopot, ha még nem tetted. Nem jönnek el a rendelőbe? Kínálj távdiagnosztikát. Nem rendelnek a B2B ügyfeleid? Keress más szektort, ahol jól megy a szekér. Most van az a pillanat, amikor neked kell változnod ahhoz, hogy sikeres maradhass.

Ez néhány gondolat arról, mennyire földindulásszerű a változás, amit most megélünk. Szíved ügye a cég? Most kell érte komolyan dolgozni, hogy túléld, vagy akár túlszárnyald. Neked mi a történeted? Mondd el a kommentekben!