Ha a legegyértelműbb, és legrövidebb választ szeretnéd hallani akkor: nem. Éppen úgy nem éri meg saját magadnak megírni a honlapszövegedet, mint nekiállnod fejlesztgetni a honlapodat, vagy termékeket fotózni. Mindjárt elmondjuk miért ne tegyél ilyeneket, de előbb ismerd meg a hős lovag történetét (és a storytelling szövegírást)
A királylány, a hős lovag, és a sárkány
Réges-régen, egy távoli országban a helyi sárkány elrabolta a királylányt, és bezárta egy magas toronyba, ő pedig a torony tetejére ült és mindenkit megevett, aki megpróbálta kiszabadítani a királyleányt. A hős lovag egy idő múlva megelégelte a helyzetet, és úgy döntött kiszabadítja a királylányt. Nem csak azért döntött így, mert szereti hanem mert a mesékben ez az elvárt viselkedés hős lovagtól: kivonta tehát a kardját, és elindult a mentőexpedícióra.
Útközben azonban eszébe jutott, hogy ő nem is tud kardozni: ezért megállt, és elvégzett egy 2 éves kardforgató OKJ-s tanfolyamot. Úgy érezte még érheti meglepetés (a sárkány tudott tüzet okádni, az ellen a kard nem elég) ezért elment lövésztanfolyamra is, ahol 3 év alatt (többé kevésbé) megtanult minden lőfegyverrel bánni. Aztán kigyúrta magát – ez további 1,5 év volt – és megtanult kézzel is küzdeni további 3 év alatt a papoktól. Pár éves OKJ-s tanfolyamon elsajátította a menekülő taktikákat és taktikai közelharcot is. Úgy érezte eljött az idő, felkészült.
Újra elindult a sárkányhoz, aki még mindig ott ült a torony tetején és nézte, ahogy a – hosszú évek alatt megcsúnyult, megöregedett – királylány söprögeti az utcát. Amikor megérkezett a kigyúrt, öreg, kardforgató királyfi, és odakiáltott neki, hogy vagy álljon ki vele életre halálra, vagy engedj el a királylányt a sárkány egykedvűen azt mondta: oké, vigyed. De hogy jön ez a honlapszövegedhez? Máris elmondjuk.
A honlapod szövegei
Azt szeretnénk, ha te nem esnél abba a hibába, mint a királyfi: ha tökéletes honlapot szeretnél, felesleges megtanulnod fotózni, programozni, és szöveget írni.
A leendő honlapodra nagyon sok és sokféle szöveg kell. Lesz olyan, ami egyszerűnek tűnik, de nem az (például a bemutatkozásod, vagy hogy pontosan mivel is foglalkozol) lesz bonyolultabb (a menürendszered szövegei) és lesz szakmai is: például a terméked leírásai vagy akár a blogod, esetleg egy egy landing oldalad. Rendszeresen kell majd (akár több témában) hírlevelet írnod. Lehet, hogy fogsz blogolni is. Minden szöveget úgy kell megírni, hogy ne csak a látogatóid, hanem a Google is szeresse. Ha ezt mind magad csinálod, akkor könnyedén válhatsz a mesebeli szegény királyfivá, aki éveket tanult, hogy aztán mire odajutott, addigra az egésznek semmi hasznát ne vegye, hiszen éppen amiért csinálta az veszett el: a királylány. (Azaz a céged)
A szövegíró
Valószínűleg hallottál már a szövegíróról: neki az a feladata, hogy úgy írja meg a honlapod szövegét, hogy a Google, és az olvasóid is szeressék. A szövegírás divatszakma, ezért sokan hiszik (vagy mondják) magukat annak. Mivel a céged, a szolgáltatásod, a termékeid a tét (na meg lehet, hogy az egzisztenciád), nagyon körültekintően válaszd ki a szövegíródat, mert sok az önjelölt guru, akik néha többet ártanak, mint használnak.
Ha velünk dolgozol akkor szívesen ajánlunk neked olyan szövegírót, aki hatékony szöveget ír majd neked.
3 ok miért ne te írd a honlapszövegedet
Azt már tudod, hogy ha segítség kell, akkor van hova fordulnod, de ennél többet szeretnénk neked segíteni, ezért összeszedtünk neked 3 okot, hogy miért ne te írd meg a honlapod szövegét, miért bízd inkább szakemberre.
1: Az időd, energiád
Ezt a cikket, amit éppen olvasol egy jó szövegíró körülbelül 1-2 óra alatt írja meg. Te ugyanezt a szöveget valószínűleg hosszabb idő alatt írnád meg, és lehet, hogy nem lenne hatékony, vagy a Google nem szeretné. Amit most éppen olvasol az egy blogcikk: havonta legalább 4 ilyen cikket kell írnod, plusz 2-3 hírlevelet (az is 1-2 óra munka) és még ott vannak a sales oldalak és a termékleírások is. Ez lehet akár 20-30 óra (vagy több munka) neked. Az a kérdés, hogy van-e havi 20-30 órád erre, vagy inkább foglalkozol a cégeddel ehelyett?
2: Stílus
A weboldalad összes szövegének más a stílusa, és a feladata. Van, ahol bemutatkozol. Van, ahol el kell adni. Van, ahol megmagyarázol valamit, máshol csak tájékoztatsz, de van kifejezetten sales oldal is. Egy szövegíró felkészült arra, hogy mindent más stílusban, más célért készítsen el.
3: Bízd szakemberre
Te is le tudod csempézni a fürdőszobádat. Csak nem a te dolgod, és nem biztos, hogy olyan lesz, mint amilyennek akartad. Bízd a szövegedet szakemberre: ő hatékonyabb szövegekkel, sokkal könnyebben éri el a célcsoportodat, mint te, mert ismeri a vásárlásösztönző trükköket, az attitűdmarketinget, valószínűleg tanult pszichológiát, és mindent éppen akkor, és éppen ott alkalmaz, amikor és ahol kell. Valószínűleg több olvasód lesz, és azok az olvasók többször fognak vásárolni vagy megrendelni tőled terméket.
A döntést neked kell meghoznod, de mielőtt megteszed, kérj tőlünk egy árajánlatot szövegírásra, hogy minden körülményt figyelembe véve tudd meghozni a neked legmegfelelőbb döntést:
(Csak egyetlen érv még: ezt a cikket a mi szövegírónk néhány ezer forintért írja meg, viszont akár évekig szállítja neked a megkereséseket.)