Mi az az online marketing audit?

online_marketing_audit

Biztosan te is találkoztál már olyan hirdetésekkel, amelyekben ügynökségek és különböző marketingguruk azt bizonygatták, hogy rendkívül nagy szükséged van online marketing auditra. Éppen csak azt nem mondják el, hogy mi az a marketing audit és miért hasznos szerintük. Akkor majd mi megírjuk.

Erre való az online marketing audit

Az online marketing audit kulcsfontosságú az online kommunikációs és- marketingstratégiád meghatározásához vagy/és értékeléséhez.

Az audit során atomjaira szedjük a cégedet, a kommunikációdat az online marketingedet. Azért tesszük, hogy megértsük, optimalizáljuk és javítsunk rajta és hogy ezek alapján felállítsuk a hosszabb távú stratégiát, célokat. A marketing audit során azt is megvizsgáljuk, hogy a konkurenciád mit tesz (vagy mit akar tenni).Ez a cégednek hasznos szolgáltatás.

Oké, de mit várhatsz el tőle? Mire terjed ki pontosan? Számokat kapsz és megoldási javaslatokat vagy valamin alapuló tippeket?Spoilerezünk: mindkettőt.

Milyen a jó audit?

A jó auditnak ki kell terjednie minden olyan digitális marketing csatornára, amelyben a céged jelen van és az összes ilyen csatorna teljesítményére (ezek egy része számokkal mérhető egy részük pszichológián alapul). Emellett megvizsgáljuk az összes hirdetésedet, megtudjuk melyik éri meg neked és melyik nem, hova csoportosítsd az pénzt, melyik csatornára fókuszálj melyiket engedd el. Közben megismerjük a saját eszközeidben eddig ismeretlen extra potenciált (vagy épp azt látjuk be, hogy csúcsra van járatva), megvizsgáljuk a versenytársadat, és figyeljük (például) a trendeket is.

Mi az, amit te tehetsz az audit sikeréért?

Be kell vonj minket a cégedbe egy kicsit, mert nincsen varázsporunk és látnokok sem vagyunk. Adnod kell az idődből is valamennyit mert sok folyamat időigényes (Például egy hirdetés optimalizálása nem feltétlen fél óra). Szükségünk lesz a bizalmadra, mert a teljes körű audithoz az is kell, hogy „átvilágítsuk” a cégedet: a bevételeidet, a kiadásaidat, a munkafolyamatokat. Természetesen ezek az információk bizalmasak.

A marketing audit részei

A teles körű online marketing audit több szakember összehangolt, egymásra épülő munkája. Sok stratégiai és rengeteg apró lépésből áll. Íme.

1: A honlapod

A legelső lépésben több szakértőt és rengeteg elemző programot szabadítunk rá a honlapodra azért, hogy mindent megtudjunk róla. Megnézzük mennyi látogatód van, ők honnan jönnek, milyen csatornákból. Mit tesznek az oldaladon. Hogyan lehetne elérni, hogy azt tegyék, amit szeretnél? Hogyan maradnának tovább? Hogyan lehetnének többen?  És lesz még rengeteg elemzés, tesztelés, szakértői szemmel.

2: SM

Igen a Social Media. Meghatározzuk azokat a csatornákat, ahol ott kell (kellene) lenned és megnézzük, hogy épít brandet, hogyan kommunikál ott a céged. Aztán lépésről lépésre, tanácsról tanácsra haladunk, hogy eljussunk egy ihletett állapotba: mit szólnál ahhoz, ha tudnád, hogy kinek és mit kellene kommunikálnod és hol ahhoz, hogy ismertebb légy, többen jöjjenek az oldaladra és nagyobb bevételed legyen?

3: SEO

Biztosan hallottál már róla ez a keresőoptimalizálás, amikor az a cél, hogy egy egy kulcsszóra minél előrébb kerülj. Ehhez elemezzük a kulcsszavaidat, megnézzük a jelenlegi beállításokat és még a fejlesztődet is bevonjuk a közös munkába (rajta sok múlik)

4: Fizetett hirdetések, azaz a PPC

Itt is tűpontosak leszünk. Mivel minden kattintásért fizetsz (minket meg azért, hogy ezt megvizsgáljuk), megtesszük. Azonnal jelezzük ha hibát találunk és javasolunk megoldást is. Az audit végén általában az történik, hogy kevesebb kiadásod lesz és több a bevételed.

5: Elemzünk minden konverziót

Kettő gyors példa: megnézzük, hogy hány forintot költöttél el addig, míg megveszik, amit árulsz, tehát mekkora a konverziód. És azt is, hogy a látogatóid hány százaléka teszi azt, amit szeretnél.

Kell neked az audit?

Ha minden szép, minden jó és mindennel elégedett vagy akkor nem feltétlen. (Most jöhetnénk valamilyen marketing bullshittel, hogy amikor kívül belül tökéletes az autód akkor is érdemes elhozni a szervizbe mert ellenőrizzük neked a gumik állapotát, de nem tesszük. Ez a te döntésed, te vagy döntési helyzetben)

Ha úgy érzed, hogy lehetne valami egy picit jobb, szeretnél több látogatót, örülnél annak, ha ezek a látogatók több tanfolyamot/terméket/szolgáltatást vennének, vagy egyszerűen csak kristálytisztán szeretnéd látni a cégedet állapotát és a lehetőségeidet akkor igen.

Mi az online audit célja?

A végső cél az, hogy – miután mindent megvizsgáltunk és elemeztünk – megtervezhessünk nagyjából egy évet és együtt (vagy ha szeretnéd te magad egyedül) kijavítsd a feltárt hibákat.

Álljon itt egy konkrét példa: az auditból kiderül, hogy nem írsz blogot és nem kommunikálsz a Facebookon, minek tennéd – gondoltad eddig. Ám az audit kiderítette, hogy ez fontos és kellene havi 15 Facebook poszt és 2 blogcikk kulcsszóra írva. Az egyik lehetőség, hogy ezt belső forrásból megoldod a másik, hogy nem és kiszervezed.

Az audit ára

Az audit során több szakértő dolgozik a cégeden és lehet, hogy már az első hónapban visszajön az ára. Ne ettől függjön, hívj minket most!

Legfrissebb bejegyzések