A céges blog fontos szerepet tölt be a marketing mixben: fenntartja az érdeklődést a cég, a márka iránt olyan fogyasztók körében is, akik nem terveznek mostanában vásárlást. Informál, kapcsolatot ápol a vásárlás kényszere nélkül. A bizalomépítés egyik erős pillére.

Egy weboldal megálmodásával, létrehozásával nem dőlhetünk hátra. A munka egy része van csak meg, a nagyja hátravan. Ugyanis, a weboldal megléte se nem a siker kulcsa, sem pedig a garanciája. Fontos lépés, vitathatatlanul, de ha itt megállunk, akkor állni fog a vállalatunk is. Na persze, nem arról van szó, hogy akkor már stabil lábakon, hanem pusztán a “stagnál” egy szinonímájáról.
Mi kell a továbblépéshez?Nagyon egyszerű ennek a képlete: érdeklődők, leadek, ügyfelek. A célunk tehát, hogy legyenek érdeklődőink, akik aztán nálunk költik el a pénzüket. Ehhez “mindössze” annyit kell tennünk, hogy az első találkozás alkalmával olyasmit találnak nálunk, ami miatt rendszeresen visszatérnek.
Ha mindezt offline, az irodában, vagy az üzletben teszik meg, az jó. De hogy kerülnek oda? Általában az interneten, a honlapunkon találkozunk először. Ez a találkozás történhet keresőn keresztül, akkor a keresőoptimalizálásnak, a tartalommarketingnek kiemelt szerepe van.

Blog, mint a keresőoptimalizálás hatékony eszköze

A keresőkön keresztül akkor találnak meg minket, ha jó helyen vagyunk a találati listában. Ne legyenek illúzióink, mivel a bevételünk függ tőle. Tehát, azért, mert valahol ott vagyunk, nem fognak buszos kirándulásokat szervezni a kasszánkhoz. A jó hely elengedhetetlen. Ez azt jelenti, hogy ha nem fizetünk a Google-nak azért, hogy hirdessen minket, akkor csakis az organikus találati pozíciónk csakis rajtunk és a kemény munkánkon múlik. A Google akkor lesz a barátunk, ha folyamatosan új információkat töltünk fel. A honlapunkon szereplő információk: a címünk, egyéb elérhetőségünk, a termékeink, szolgáltatásaink. A címünk jobb esetben nem változik hetente. A termékeink, vagy szolgáltatásaink listáját sem tudjuk ilyen sűrűn bővíteni. Itt jön a képbe a céges blog.

Anno különböző szakmai körök, fórumok szerveződtek egy-egy téma köré, amelyek kinevelték a maguk szakértőit. Ez folyik ma is, mindössze a kommunikációs csatorna színtere változott meg. A kertészet iránt lelkesedők nem egy parkban,vagy kertben gyűlnek össze, hanem egy-egy blogon.

A blogírás több ponton is támogatja az üzleti érdekeinket:

  • Bemutathatjuk a cégünket, a munkatársakat, a termékeket. Mindezt természetesen nem direktben, hanem különböző cikkeken, információkon keresztül.
  • Ha folyamatosan frissítünk, akkor a találati listában is mind előrébb kerülhetünk.
  • A feltöltött cikkeket kommentelőkből egy olyan közösséget kovácsolhatunk, akiket érdekelnek az általunk elérhető termékek, szolgáltatások, és könnyen az oldalunkra terelhetünk.
  • Az oldalt látogatók adatainak összegyűjtésével saját adatbázist építhetünk, így az e-mail és re-marketing célzásaink pontosabbak lesznek.
  • Kiépíthetjük és megszilárdíthatjuk cégünk megítélését, ügyfeleink lojalitását.

Blogírás a bizalomépítésért

Fontos megérteni: egy céges blog valószínűleg nem fog közvetlen eladásokat generálni, de ez nem is rendeltetése. Viszont! Az emberek általában a nekik szimpatikus eladótól vásárolnak. A személytelen interneten még könnyebben válogathatnak, egy másodperc, és már arrébb is kattintottak. Amennyiben megismerik a cégünket, azt a későbbiekben fel is ismerik, ha esetleg feliratkoznak a hírlevelekre, követni fognak, több lehetőségünk nyílik eladni. Ha megmutatjuk a szakmai kompetenciánkat, növeljük a bizalmat a potenciális ügyfelek szemében.

Tehát hasznos, és az olvasóink életében alkalmazható tippekkel, tanácsokkal kell foglalkoznunk. Ha a hasznos tartalomban találkozhatnak is CTA-kkal (call to action) azok ne legyenek feltűnőek, így a lehető legtöbb leadet generálják. Ha az olvasó a tartalom hatására reagál, lájkol, kommentel, feliratkozik.
A leadforrásunk, leendő ügyfeleink forrása éppen a blogunk.

blogírás
blogírás

Blog, az online marketing szerves része

Persze a blogírás csak akkor működik jól, ha

  • a választott témák valóban a célcsoportnak szólnak,
  • a témák elég érdekesek, informatívak és változatosak,
  • a blogot hiteles, szakértő és értékes tartalommal töltjük meg,
  • a keresőoptimalizálási szempontokat is figyelembe vesszük,
  • a blog a szakmai hitelességet építi,
  • a blog képes vezetni és formálni a látogatót.

A blogírás inkább egy hosszú távú folyamat része. Két fő irányba indulhatunk egy céges bloggal, melyek persze nem zárják ki egymást: brandépítés és leadgenerálás.

Blogot írni mindenki tud. Keresőoptimalizált blogot írni már sokkal kevesebben.

A stratégiánk akkor fog sikeresen működni, ha kellőképpen rugalmas. Tehát, ha képesek vagyunk a visszajelzéseket értelmezni, és ennek megfelelően megtenni a következő lépéseinket. Ha látjuk, hogy egy bejegyzésnek sikere van, akkor azt jobban kifejtjük, körbejárjuk, és később is visszatérünk rá. A jól optimalizált cikkek jól helyezkednek el a találati listában, szállonganak is majd rendesen az érdeklődők, a leendő ügyfelek. Ha másoknak is ajánlanak minket, még jobb, a szájhagyomány útján érkezők jobban elkötelezettek.
Ráadásul a blog fenntartásával, vagyis a cikkek megírásával kapcsolatos költségek a töredékét teszik ki egy esetleges reklámkampány költségének.

Téma ötletek céges bloghoz:

  • fogyasztók számára releváns információk
  • vásárlói vélemények, miért szeretik a termékeinket
  • miért pont ezeket a termékeket áruljuk
  • egy-egy ismert, híres vásárlónk, interjú vele, miért minket választott
  • érdekességek és kulisszatitkok a cég történetéből
  • legújabb kutatások a területünkön
  • meg is kérdezhetjük a vevőinket, miről olvasnának többet szívesen