Az Instagram az új Facebook – legalább is sokan hiszik – még akkor is, ha az Insta elérés sincs ingyen, és a felhasználói sem biztos, hogy a te potenciális vásárlóid. De akkor mire használd az Instát, és hogyan (na, meg persze milyen) tartalmat készíts rá? Hasznos tippeket adunk a cikkben!
Mire való az Instagram?
Legelőször ezt érdemes tisztázni. Az Instagram egy olyan közösségi média platform, amely lényege a vizuális tartalom: a fotók és videók. Felvehetsz, szerkeszthetsz és közzé tehetsz rajta vizuális tartalmat azért, hogy a követőid kedvelhessenek, megnézhessenek, vásárolhassanak, megoszthassák, amit kitettél.
Figyelni kell a célcsoportra, mert egy tavalyi felmérés szerint a 18-24 éves korosztály 85%-a állítja, hogy az Insta a kedvenc alkalmazása. (Igaz a Tik Tok brutálisan hasít, elemzők szerint simán legyőzi az Instát akár hónapokon belül), de ők a 18-24 évesek. E felett már nem az Insta a legjobb platform.
És van itt még egy adat, amelyik bizalomra ad okot: ha céges Instád van és tartalmat raksz ki az oldalra, akkor – átlag – a követőid 4%-a fog reagálni a történetedre, posztodra. A Facebookon ez 0,01%
Így használd az Instagramot, ha cég vagy
Christiano Ronaldonak (ha nem tudod ki ő, gyorsan updatelünk: a világ egyik legjobb, legnépszerűbb focistája) elég kirakni egy képet a kockás hasáról, a 210 000 000 követője megőrül. De akkor is, ha kiposztolja a sült csirkemellet, amit eszik.
Cégként neked ennél azért több kell.
Az az ideális, ha kialakítasz egy képet a márkádról, olyat, ami azonnal megkülönböztet a konkurenciától, és lovemark-ká emel. Az Instagramon – leginkább – brandet kell építened. Ezt ezer és ezer tanult módszerrel megteheted. Fontos például, hogy kinek posztolsz. Az is, hogy az Insta a magamutogatásról szól, ezért ide tényleg kizárólag tökéletes képet érdemes felraknod. Jó, ha ott a logód a képen, és érdemes játszani: a lapozgatható képek lehetnek fázisfotók, vagy a terméked egy új színvariánsa. A kirakott videóidnál is fontos a tökéletes minőség.
2016-ban az Instagram elindította a „Stories” nevű funkciót, amely lehetővé teszi a 24 órán belül eltűnő videók vagy képek közzétételét is. Az Instagram Stories funkciója tartalmi szempontból hasonló a Snapchat-hez – a felhasználók gyakran prompt, és őszinte videókat és képeket tesznek közzé, amelyek bepillantást engednek mindennapi életükbe. Ezt cégként is megteheted.
De mit posztolj?
Azt már tudod, hogyan kell posztolni, és mire érdemes figyelni, de mikor, mit és hogyan posztolj? A nagy cégek naponta egyet maximum kettőt posztolnak az Instán. Az elég, hiszen a tartalomnak kreatívnak, és érdekesnek kell lennie. Ne feledd, hogy görgetsz, görgetsz, és akkor állsz meg, ha hirtelen izgalmas, amit látsz.
Egyébként minden (külföldi) elemzés azt mutatja, hogy minél többet posztolsz, annál jobban elköteleződnek a rajongóid, követőid a céged felé. De ez iparágfüggő, mert ha a céged egy csavarokat gyártó vállalkozás, akkor kizárt, hogy 4 óránként egy extra kreatívat tudsz posztolni, viszont ha étterem vagy, akkor az a fura, haa nem tudod ezt megtenni.
Érdemes rövid videokat is posztolnod, főleg akkor, ha kulisszatitkokat mutatsz meg, olyan izgalmas, érdekes dolgokat, tényeket amik érdekelhetik a követőidet: az Insta sajátossága, hogy a videók elérése jobb mint a képeké. Arra azért figyelj oda, hogy a video ne legyen hosszabb 25-30 másodpercnél.
#ezek mik?
Ezek a hastagek. A legnagyobb márkák posztjaiban is találsz, neked is kell használni majd. Az emberek ezekre kattintva, ezek alapján találják majd meg a posztjaidat. A #paprikacsárda például lehetsz akár te is. (Egyébként átlag 7-9 hastaget érdemes használni, az az ideális)
Összefoglalva: érdemes cégként kommunikálnod az Instán. Máshogy, mint egy sztárnak, egy átlagembernek, de jelen kell lenned, és építened kell a márkádat. Segítünk, ha szeretnéd. Kattints, vedd fel velünk a kapcsolatot.