Mit csinálj, ha nincs időd a saját kommunikációdra?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Ahogy a céged növekszik, valamikor elérkezik a pillanat, amikor már nem lesz elég az eddigi kommunikációd. Lesz egy pillanat, amikortól felépített stratégia mentén, a lehető legtöbb felületen, profin, és költséghatékonyan kell kommunikálnod. Ez azonban rengeteg idő, összehangolt munka, komoly kommunikációs stratégia. Hogyan lehet erre felkészülni? Hogyan csináld? Ebben a cikkben elmondjuk neked.

Az elrabolt királylány.

A mesében, a csodaszép, fiatal királylányt egy nap elrabolja a szörnyű sárkány, és felrepül vele a hegy tetején levő barlangjába. A királyfi persze elhatározza, hogy kiszabadítja a szerelmét. Csakhogy fél a sárkánytól, hiszen a sárkány remek, erős harcos.

Ezért a királyfi elkezd konditerembe járni, hogy személyi edző segítségével megerősödjön. Három évig megszállottan edz, mire úgy érzi elég erős lett. Útra kel harcművészeteket tanulni, és további 3 év alatt megtanul vívni, 2 év alatt remek kardforgatóvá válik, pár év karate majd ketrecharc után, csak a nyíl és a puskahasználat kell ahhoz, hogy képzett harcos legyen. Már csak meg kell tanulnia a harci stratégiákat, ezért évekig stratégiát tanul.

Végül felkészült.

marketing-szovegiras

Felballag hát a hegyre, és bátran bekiabál a barlangba. „Gyere ki sárkány küzdjünk meg a szépséges királyleányért, akit elraboltál tőlem”. A sárkány kijön a barlangjából, és azt látja, hogy ott áll előtte az öreg királyfi. Elmosolyodik, majd azt mondja: tudod mit? Inkább vidd el. És odaadja a nagymamakorú királylányt.

Bár mi is hiszünk az élethosszig tartó tanulásban, és abban is egyetértünk veled, hogy minden kommunikációs stratégia, felület, a programok, a trendek megtanulhatók, de ahelyett, hogy te tennéd, érdemes valamit kitalálnod, különben egész életedben csak felkészülsz.

A kommunikáció összetett

Ha azt gondolod, hogy kommunikálni egyszerű, és könnyű, akkor máris elbuktál. Merthogy nehéz. És összetett.

Kell kommunikálnod a social médiában. Most épp az a trend, hogy a Facebookot szidjuk az alacsony elérése miatt, de ez nem igaz, egyszerűen jól kell csinálni. A Facebook mellett ott az Instagram ahol teljesen mást, és másképp kell kommunikálnod, a Twitter, és lehet, hogy a LindedIn is felület neked. A jó hír, hogy az összes csatornán máshogy kell kommunikálni. Amit kiraksz a Facebookra, az nem lesz jó az Instán, és a LinkedIn posztod meg semmit nem fog érni a Facebookon.

Ott van aztán a Google aki szívesen segíti a vállalkozásodat. Értékeli, ha jó a honlapszöveged, ha érdekes, és hasznos blogokat írsz, azt, ha sokáig van a látogató az oldaladon. Segít, de csak ha jól csinálod.

Emellett ahhoz, hogy ügyfeleket szerezz a Facebookon, az Instán, és a Google-on is olyan hirdetéseket kell készítened, amelyek hatékonyak. (Nem akarunk teljes marketingmixet összeállítani neked, de ezeknek a hirdetéseknek lehet, hogy kell majd landing oldal is, ami szintén céges kommunikáció). És akkor még meg sem említettük az e-mai marketingedet, a termékleírásokat, és az egyéb szövegírási feladatokat.

És ez még csak az online marketinged, emellett rengeteg offline marketinganyagod lesz: a névjegyedtől a bemutatkozó prospektuson keresztül számtalan más is.

Nem csak sok, hanem nehéz feladat ez. De hogyan csináld?

marketing-szovegiras2

Kiszervezés a megoldás

Még a legképzettebb marketingesektől sem várható el az, hogy egyszerre írjon jól konvertáló szöveget, tudjon tökéletes, és hatékony hirdetéseket készíteni a Googl Ads-ben, miközben szuper grafikákat pattintson össze az Instára, és a Facebookra (arról nem is beszélve, hogy posztol, és válaszol a kérdésekre, menedzseli ott a cégedet), megírja a blogodat, és úgy egyébként is, mindenhez értsen, miközben férjen bele a fizetése a büdzsébe, és legyen egész nap szuperkreatív plusz csináljon meg minden marketinges feladatot.

Ez egyszerűen nem fog menni.

Jobb, ha kiszervezed a feladatokat az erre specializálódott cégeknek. Ha ránk bízod, akkor nálunk képzett szövegíró gondozza a szövegeidet. A Facebook és a Googla Ads hirdetésidet olyan PPC specialista készíti, aki rutinos, és maximálisan profitorientált. A marketingszakértőnk szívesen ad neked marketing, és stratégiai tanácsokat, amiket aztán meg is valósítunk, így neked tényleg a cégeddel kell törődnöd úgy, hogy emellett jut időd másra is.

Léránt Gergely

Léránt Gergely

Tanuljunk együtt és vigyük sikerre az online marketingedet és vállalkozásod online jelenlétét!